Skocz do zawartości

Pojedyncze drgania na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, samochod Opel Corsa D OPC. Auto niedawno było na naprawie nieszczelnosci w ukladzie wydechowym od tego czasu stojąc autem na luzie, np pod światłami potrafi raz na 4-5 sekund lekko go skubnąć. czuć to tak jakby na tyłku, jak się siedzi na fotelu. Kierownica, drążek, buda nie drży. Sprawdzałem też czy nie skubie silnika, ale pracuje prawidłowo. Niedawno sprawdzony cały silnik pod kątem nieszczelności, wszystko szczelne. Te drgawki są podobne jak kiedys gdy miałem zabrudzona przepustnice, ale teraz jest czysta. Przepływka wyczyszczona, świece wymienione. Sprzęgło niedawno też było wymieniane. Czasem też przy szybkim puszczeniu gazu słyszę pojedynczy stuk, ale to nie dwumas, przy przyspieszaniu żadnych drgań, stuków przy ruszaniu również nie ma. Drgania te zaczęły się po zrobieniu tej nieszczelności, błędów na kompie brak. Jedyne co zostało zauważone to że przy jeździe po dziurach trzęsie mi się tłumik z tyłu, tzn lata góra dół, ale to raczej nie jest powód tych drgań. Jakieś pomysły? Może poduszka skrzyni biegow? Do tych stuków przy odpuszczeniu gazu też by to pasowało, ale nie wiem czy uszkodzona poduszka będzie powodować takie pojedyncze, nieregularne skubniecia.. auto ma też wyłączona druga sondę lambda, ponieważ nie ma drugiego katalizatora(jest pusta pucha) i ma wgrana mapę podwyższająca moc.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adas321 napisał:

auto ma też wyłączona druga sondę lambda, ponieważ nie ma drugiego katalizatora(jest pusta pucha) i ma wgrana mapę podwyższająca moc.

To jedź do tego tunera co to robił aby poprawił co spaprał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adam1954 napisał:

To jedź do tego tunera co to robił aby poprawił co spaprał.

myślisz że to wina kijowej mapy ? w sumie od czasów tej mapy (4 miesiace temu) pojawiaja sie problemy z tym autem czyli czasami nierowno pracuje na jałowym, czasem potrafi przerwac przy 2 tys obrotow, na zimnym jakby go zalewało..chyba faktycznie wybiorę się na zmianę softu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrozumieć podstawową rzecz.

Jeżeli auto jest poddawanie kastracji takich rzeczy jak sonda i katalizator to trzeba mieć pojęcie jak to zrobić.

Tylko ten co to robił powinien wiedzieć co spaprał .

Inny mechanik tego nie zrobi.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, adam1954 napisał:

Musisz zrozumieć podstawową rzecz.

Jeżeli auto jest poddawanie kastracji takich rzeczy jak sonda i katalizator to trzeba mieć pojęcie jak to zrobić.

Tylko ten co to robił powinien wiedzieć co spaprał .

Inny mechanik tego nie zrobi.

Auto miało wybebeszony drugi katalizator przed zrobieniem softu, przy okazji robienia softu została zrobiona mapa wraz z wyłaczona drugą sondą . Auto mialo robiona mape na 95 ja aktualnie leje 98 do tego auta , niedawno zostal wstawiony downpipe , moze poprostu za duzo zmian w silniku i przyda sie kolejne strojenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2021 o 22:18, adam1954 napisał:

Wystrojone na 95 to może tu jest powód.

Wszystko zależy od tego jak tuner przerobił mapę i jakie dał widełki

Tyle, ze samochód przed usunięciem nieszczelności nie drgał. Lecz mam jeszcze jedno przypuszczenie a mianowicie auto miala czyszczona przepustnice bez jej adaptacji bo jak stwierdzil mechanik sama sie zaadaptuje. No i sie zastanawiam czy tu gdzies przyczyny nie bedzie tymbardziej ze na postoju obroty raz potrafia byc blizej tysiaca, a innym razem jak sie zatrzymam to sa nizsze i wtedy wystepują te pojedyncze drgania. Tzn na postoju obroty nie falują, bardziej chodzi o to że potrafie raz jechac zatrzymac i jest okolo 850 obrotow, potem 2 km dalej znowu sie zatrzymuje i jest około 650

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica się powinna zaadoptować po kilkudziesięciu km max.

A co do tuningu to należy pamiętać że jeżeli coś takiego się robi ze sterownikiem to następna diagnostyka tylko u tego samego tunera.

Jak pisałem on powinien wiedzieć gdzie popełnił błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D OPC.

Mniemam że turbo.

Przepustnica.

Mam trzeci z kolei rodzaj silnika turbo opla.

W każdym jest tak, że po zapłonie przepustnica sama się adoptuje.

Od razu.

Zapłon - klik/klik i już.

Tuner skopał robotę i już.

Być może wyłączył pokazywanie pewnych błędów przez komputer ( da się)

i dlatego masz kłopot, bo błędu brak, a coś jest nie halo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że jest skopany program. Tylko powiedzcie mi, czemu są dni że nie dzieje się nic, a tydzień później zaczyna przerywać przy gwałtownym wciśnięciu gazu, aby po czasie znowu było dobrze? Obawiam się, że mam wgranego gotowca, mimo że mój silnik jest zmodyfikowany mechanicznie więc powinno być indywidualne strojenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności