Skocz do zawartości

Kontrolka chłodnicy - astra g


Gość Chesco

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich

 

Mam podobny problem, w autoryzowanym serwisie powiedzieli że wentylator klimatyzacji jest do wymiany, a koszt to 670zł za wentylator i 300 za robotę.

ceny kosmos, spróbuję go wymienić samodzielnie, powinno się udać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dobre pol godziny roboty i ja tam nic trudnego nie widze. Tak nawiasem mowiac to ja sie zastanawiam co tam sie moglo w nim skopsić. Kilka razy juz wymienialem w kilku autach na wiatrakach od chłodnic czy nawiewow szczotki i przemywalem ropa i dalej smigaly. Koszt naprawy to zaledwie kilkanasie zl. A raz jeszcze tulejka sie wyrobila co w niej jest ulozyskowany wirnik ale i na to sa sposoby- barylkowanie, dorobienie z czegos innego a nawet mozna dokupić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 miesiące temu elektryk przeczyścił i poprawił styki na tej złączce i przez jakiś czas było ok. Niestety teraz zima więc wilgoci pełno - problem wrócił. Muszę dokupić i wymienić kostkę (złączkę). Wie ktoś gdzie taką kupić?

 

Druga rzecz - ponieważ w wyniku błędu (z powodu tej kostki) cały czas pracuje mi wentylator na max. obrotach, to silnik nie ma szansy się nagrzać - nawet w długiej trasie. Czym grozi jazda na niedogrzanym silniku? Czy to jest tylko kwestia większej ilości spalonego paliwa, czy może wykańczam sobie silnik w ten sposób?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Mariusz_760301

cały czas pracuje mi wentylator na max. obrotach, to silnik nie ma szansy się nagrzać - nawet w długiej trasie.

A termostat kolega ma sprawny???

Wesoł wszystko się da zrobić (nawet nierozbieralne zanitowane silniki), dopóki szczotki nie zżarły komutatora :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesoł wszystko się da zrobić (nawet nierozbieralne zanitowane silniki), dopóki szczotki nie zżarły komutatora

Zgadza sie i ja tak cale zycie robie. Sporo zeczy naprawilem w zyciu. Jeszcze kuzyn sprowadza auta wiec mi znosi tego tyle ze juz mi sie nie chce tego robic. Robilem juz wszelkiej masci radia samochodowe, wiatraki w mercedesie, vw oplu, fiacie, przelaczniki kierunkow, stacyjki, silniczki krokowe, pompki elektryczne itd itd bo juz nie pamietam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie było podobnie...ale problemem w moim przypadku był opornik podłączony do wiatraka.

Wg mechanika nie da się go dokupić osobno tylko z całym wiatrakiem. Wymieniłem na używkę za 150zł z robocizna i problem mi znikł ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A termostat kolega ma sprawny???

Nie sprawdzałem, ale raczej tak. Wina leży raczej po stronie tego styku od centralki zarządzającej chłodzeniem silnika (zdiagnozowane już przez dwóch speców) - zaśniedziałe styki i generalnie złącze do wymiany, bo w opłakanym stanie. Macie pomysł gdzie coś takiego kupić? ...i w ogóle jaki to może mieć numer katalogowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wptam Panowie

mozecie mi pomoc, a mianowicie mam problem z czujnikiem zalanczajacym wentylator w moje astrze - kupilem nowy i po montażu po przekreceniu stacyjki wentylator od razu sie zalancza. pomyslalem ze walniety i oddalem do reklamacji, dzis dostalem nowy i okazuje sie ze to samo. przekladalem kable we wtyczce i drugi obiaw to zagrzewam do 100 st i wentylator sie nie chce zalaczyc. Co moze byc przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to samo co u mnie - sterownik wentylatorów (wspomniana centralka zarządzająca chłodzeniem silnika).

 

P.S. Ponawiam pytanie o ten numer katalogowy, gdyby ktoś wiedział...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na Allegro i popatrz kto rozkłada anglika jeżeli masz z klimą to pytaj czy On ma też z klimą kupisz za parędziesiąt złociszy. Normalnie okablowanie nie stanowi dla takiej osoby wartości bo nie ma zapotrzebowania. U nich nie sypią soli ani tlenku bo nie pada śnieżek i dlatego są jak nówki Ja tak zrobiłem. Możesz rozebrać wtyczkę i wymienić tylko ten kabelek który jest zaśniedziały styki rozgiąć i wlutować nowy kabelek o tej samej średnicy. Kolega polecił mi to bo sam to przerabiał w twoim silniku. Polecam . Przerabiałem to Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności