Skocz do zawartości

1.2 2009 dziwna praca po wymianie rozrządu


Gość Grzesiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent opel corsa D 1.2 2009.

dwa tygodnie temu został wymieniony rozrząd plus olej i filtry. Po tej wymianie zauważyłem dziwna prace na jałowym biegu na zimnym silniku. Pojechałem z powrotem do mechanika i on twierdzi, ze wszystko było ustawione idealnie i nie ma opcji żeby się przestawił. Wymienił czujnik map sensor ale to nie pomogło. Twierdzi ze aby odpalać i jeździć. A ja czuje ze na zimnym silnik nie chodzi równo, są okresowe spadki obrotów o ok. 100 trwa to z 1-3 sekundy i obroty wracają do ok 800 i tak w kółko. Dodatkowo przy spadku tych obrotów czuć drżenie na kierownicy i siedzeniu. Po włączeniu auta od razu z klimą problem ustaje bo podkręca sam obroty i tak nie skaczą. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (2 mechaników sprawdziło). Nie pojawiają się jakieś spadki mocy przy jeździe, ani nie kopci, odpala na strzała. Już mi ręce opadają z tym samochodem… Drugi mechanik twierdzi, że może być uszkodzona cewka ale jakim cudem po wymianie rozrządu mogła się cewka uszkodzić. Proszę o jakieś porady z góry dzięki :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma zwarcia to skąd sie błąd weźmie?

Podłącz do komputera i obserwuj jak się zachowuje od odpalenia zimnego

Jeżeli źle pokazuje to komputer nie wie jaką dawkę paliwa dać .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z Agilą 1,2 Z12XE. Po wymianie głowicy na wolnych obrotach występowało falowanie. Błędu brak. Po ponownym zapięciu blokad i ustawieniu rozrządu jak ręką odjął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamować jakoś u tego co robił rozrząd? Twierdził ze był ustawiony glanc i ze nie przestawi się bo są blokady. Paragon mam tylko pytanie czy w ogóle będą chcieli się podjąć tego znów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buble się zdarzają.

Ale czujnik masz na obudowie rozrządu.

Może coś sknocili ( uszkodzili ) przy montażu.

Najpierw bym sprawdził czujnik.

Jak widzi np temp. minus 10 st C to sterownik leje paliwem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŹLE USTAWIONE KOŁO IMPULSOWE NA WAŁKU ROZRZĄDU.

Ponownie pokrywa w górę, blokady i jazda. Nawet 1mm odchyłki powoduje problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozbieranie znów całego rozrządu. Boje się, że te papudraki powiedzą ze oni na pewno wszystko dobrze zrobili i z tym paragonem to mogę sobie w du.. wsadzić. No cóż zobaczymy :/ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby prawidłowo ustawić rozrząd trzeba zablokować wał pod kompresorem klimy, zdjąć pokrywę zaworów, zablokować wałki od tyłu, zluzować koła zębate i koło impulsowe, założyć przednie blokady i skręcić. Pół godziny roboty. Max godzina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności