Skocz do zawartości

Utrata mocy silnika, wysoka temperatura


Heli99

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ktoś mi doradzi co może być zwalone, bo zaraz chyba egzorcystę będę wzywać do tego auta. 
Corsa D OPC 

1. zatankuje auto do pełna to potem potrafi szarpać/przerywać przez 2-3km jazdy
2. Auto rozgrzane, stanę gdzieś, po 10 min wracam do auta odpalam i włącza się wentylator, auto szarpie przerywa, nie ma boostu, nie da się jechać, w trakcie jazdy temp 96-98 st przy normalnej jeździe, ale nie wchodzi powyżej 100, na postoju normalnie przy 100 st odpala się pierwszy bieg wentylatora, dochodzi do 105-107 i zbija do 92.

Ktoś ma jakiś pomysł? Błędów brak. Płynu chłodniczego nie ubywa. Brak mocy wiąże z tym że ECU ucina boost przez wysoką temperaturę, ale auto góra obrotów nie jedzie wcale, jest problem dokręcić do odcinki, zachowuje się jakby miało 110KM. 

 

Wiem że te silniki na postoju osiągają 105 stopni, a przy ostrej jeździe 96-97, ale u mnie osiąga 98 przy temperaturze 15st na dworze i powolnej normalnej jeździe bez zatrzymywania. Dodam lekko gaz i od razu temperatura winduje do góry. Włącza się wentylator ale zbija ja do 94 w trakcie jazdy.

 

Rozumiem, że ten brak mocy to ECU ucina boost i zapłon bo się broni przed temperatura najprawdopodobniej, szkoda że nie daje znać co jest nie tak..

Edytowane przez Heli99

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Heli99 napisał:

zatankuje auto do pełna to potem potrafi szarpać/przerywać przez 2-3km jazdy

Zaworek par paliwa do sprawdzenia.

Diagnostyka to nie tylko błędy ale sprawdzanie parametrów pracy w blokach pomiarowych i szukanie anomalii

Zrobienie Live data i sprawdzanie jak wyżej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, adam1954 napisał:

Zaworek par paliwa do sprawdzenia.

Diagnostyka to nie tylko błędy ale sprawdzanie parametrów pracy w blokach pomiarowych i szukanie anomalii

Zrobienie Live data i sprawdzanie jak wyżej

Auto było 2 tygodnie temu na mapie, auto w stanie idealnym, parametry pracy dobre, żadnych anomalii, live data była robiona. 

 

Dzisiaj jadę do pracy na zimnym praca idealna, przyspiesza dobrze, do momentu kiedy temperatura podczas jazdy nie dobija do 98 stopni i moc się kończy, niechętnie też ją zbija.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie występuje korelacja pomiędzy mapą a aktualnymi usterkami? Przed mapą było ok? Wrzuć na próbę starą mapę (mam nadzieję że masz)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Marcin 83 napisał:

Nie występuje korelacja pomiędzy mapą a aktualnymi usterkami? Przed mapą było ok? Wrzuć na próbę starą mapę (mam nadzieję że masz)

Jeżdżę tydzień na mapie, do wczoraj było okej, mimo zwiększonego spalania, co myślałem że wynika z mojej jazdy(więcej mocy, to wiadomo jak się jeździło). Od wczoraj jednak temperatura zaczęła świrować. Pewne objawy występowały od dłuższego czasu(przerywanie po tankowaniu), przerywanie po postoju pod sklepem, ale nie w takim natężeniu jak wczoraj, bo temperatura się ogarniała, a teraz nie. Nie chce zbijać temperatury podczas jazdy, tylko trzyma, rozgrzewa się w normalnym tempie ale dobija do 98-99 stopni i ciężko zejść poniżej 95, gdzie wcześniej schodziła do 87 lekko przy spokojnej jeździe. Mogę w ciemno wymienić termostat, ale czy to pomoże nie wiem. W oplu lubią też walnąć rezystory wentylatora chłodnicy, więc też wymienię, a jutro do innego tunera i chyba sonda w tyłek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę prawić frazesów. Ale mapę robi się na sprawnym silniku. Potem cyrki wychodzą. A może się mylę i zbieg okoliczności że się coś wysypało. Dobra diagnostyka powinna nakierować na temat. Układ zapłonowy sprawdzany był ostatnimi czasy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marcin 83 napisał:

Nie chcę prawić frazesów. Ale mapę robi się na sprawnym silniku. Potem cyrki wychodzą. A może się mylę i zbieg okoliczności że się coś wysypało. Dobra diagnostyka powinna nakierować na temat. Układ zapłonowy sprawdzany był ostatnimi czasy?

Był robiony soft wcześniej, wyszły nieprawidłowości i zrobiłem następujące rzeczy:

- nowa cewka zapłonowa

- nowe świece zapłonowe dedykowane

- nowy zawór n75

- większy intercooler

- uszczelnienie dolotu w jednym miejscu.

 

Teraz bylem na drugiej mapie, diagnostyka wyszła idealnie, silnikowi nic nie dolega. Temp w dolocie bardzo dobre, brak wypadania zapłonów, auto tankowane tylko 98. Została zrobiona delikatna mapa na 202KM i 304Nm. Dodatkowo leciutkie popsy, tuner mocno cofnął zapłon i podlał paliwem. Tyle że są one ciche, bo nie chciałem wsi, bardziej dla własnej satysfakcji. Chyba że w tym tkwi właśnie problem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc byłem dziś u innego tunera. Po podpięciu pokazał się jeden błąd, czujnik pedału sprzęgła więc jest do wymiany. Oprócz tego padnięty rezystor wentylatora chłodnicy, przez co wentylator odpalał się tylko na najwyższym biegu. Tylko inna niepokojąca sprawa jest cofanie zapłonu na -7,-8 stopni pod obciążeniem. Na 4,3 a potem każdym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności