Skocz do zawartości

Zasilanie cewki kompresora Meriva A


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Temat wydawało by się banalny.

"Zaginęła" mi wtyczka która zasila cewkę kompresora.

Czy mógłby mi Ktoś podpowiedzieć z której wiązki, peszla z przewodami przy silniku idzie takowy przewód ? Bym mógł odnaleźć przecięte przewody i je przedłużyć...

Będę wdzięczny za wskazówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima jest i wtyczka też była :)

Wydaje mi się że zsunęła się pod pasek i ją odcięło... więc stąd pytanie bo teraz nie mogę jej znaleźć

Z17DTH

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 4 to zasilanie z przekaźnika K5

A zapomniałem że masa idzie w złączu pokazanym X19 pin 3

Opisałem jak idą przewody w instalacji a nie od samej cewki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trochę słabo akurat orientuję się w samochodowej elektryce...

Więc jeśli dobrze zrozumiałem to pomiędzy cewką kompresora - czyli od mojej brakującej wtyczki - rzeczywiście dwu pinowej, po drodze do źródła "sterowania/załączenia" jest wtyczka 4pinowa z załącznika - a znaleźć ją mógłbym pomiędzy akumulatorem a silnikiem...

I to z niej czyli 4go pinu oraz z dowolnej masy/bądź z pinu 3go mógłbym "zmontować" na nowo "źródło" uruchomienia cewki kompresora ?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znajdziesz wiązkę która idzie do kompresora i cewki to jak najbardziej. Ale nie chce mi się wierzyć że tak kabel i wtyczka zostały zmielone . Od samego sprzęgła kompresora masz jakieś wychodzące przewody?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to było tak, borykałem się z nieszczelnością w układzie chłodniczym. W między czasie z gniazda na sprężarce została także rozpięta wtyczka i zawieszona na trytce. Tu pojawia się pauza kilkunasto-tygodniowa. "Dziś" nie ma śladu ani po trytce która najpewniej była kiepskiej jakości skoro znikła, ani po wtyczce z przewodami zasilającymi tą cewkę.

Nie zwróciłem uwagi i nie pamiętam z której strony szły te kable. Czy od prawej strony czy od lewej - czyli z pomiędzy toru paska a korpusem silnika.

A ponieważ właśnie bardzo blisko jest pasek i tu dodatkowo nie mogę odnaleźć tej właśnie wtyczki założyłem że pasek i koło pasowe zrobiło "porządek" z tym przewodem.

Więc podpowiedz skąd "pojawiają się" przewody do wtyczki cewki kompresora były by cenną wskazówką by odbudować źródło zasilania sprężarki, bądź taka wskazówka jak od adam1954 by móc "zbudować" nową linię bez grzebania się w wiązkach zaszytych w peszlach wokoło silnika... w sposób niestety "przy krawężnikowy"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącze na kompresorze nie lata luzem, jest na szybkozłączkę spiete.

Jesli by pasek zabrał złacze, to i zabrał by kawałek wiązki i całe przyłacze w kompresorze.

Fotki poproszę, bo coś ściemniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności