Skocz do zawartości

Corsa D 1.0 65KM 2014 nie odpala


Gość Grzegorz_O

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grzegorz_O

Witam wszystkich

 

Potrzebuję pomocy z corsą D 1.0 65KM, która przestała odpalać z dnia na dzień bez żadnych ostrzeżeń (przynajmniej tak twierdzi żona :) )

Rozrusznik kręci, ale nic się nie dzieje. Na początku jeszcze jakby sią krztusił po czym rozrusznik przestawał kręcić, i po chwili gasł. Po kilku takich probach już przestał się krztusić i tylko rozrusznik kręci bez żadnego efektu.

Naładowałem akumulator do pełna - bez zmian.

Wyciągnąłem cewke, wykręciłem swiece. Podpiałem swiece do cewki, połączyłem z masa i iskry na swiecach są. Ponieważ nie wiem kiedy były zmieniane swiece i byly dosc czarne (potencjalnie inny problem), wymieniłem na nowe.

Próbowałem dogrzebać się do filtru paliwa, ale ponoć nie ma go w tym modelu. Wyciągnąłem przewód paliwowy dochodzący do listwy z wtryskiwaczami i po włączeniu zapłonu paliwo się leje, czyli pompa paliwowa chyba jest ok.

Zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze i przy kręceniu jest tak: najpierw przepustnica wyraźnie się otwiera po czym przymyka się i jest zostawiona mała szpara (czy tak ma być?) . I tu nie wiem co powinno się dziać, bo wydawało mi się, że powietrze powinno być wyraźnie zasysane a mam wrażenie, że raczej jest wydmuchiwane. Jak sprawdzić czy doprowadzenie powietrza działa prawidłowo.

Próbowałem zczytać  błędy metodą z gazem i hamulcem, ale ikonka silnika nie miga i wygląda na to, że w tym modelu ta metoda nie działa, bądź nie ma błędów.

Co jeszcze mogę sprawdzić w domowych warunkach?

Dodam, że jestem laikiem i ewentualne porady proszę pisać jak dla dziecka :)

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Grzegorz

 

 

 

Edytowane przez Grzegorz_O

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Grzegorz_O napisał:

Wyciągnąłem przewód paliwowy dochodzący do listwy z wtryskiwaczami i po włączeniu zapłonu paliwo się leje, czyli pompa paliwowa chyba jest ok.

Leje to za mało.

Tam ma być 3.8 bara.

Najpierw pomierz manometrem.

Jesteś laikiem więc nie masz pewnie manometru , więc zawieź auto do mechanika

Możesz też kupić manometr do pomiaru ciśnienia paliwa .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorz_O
11 godzin temu, adam1954 napisał:

Leje to za mało.

Tam ma być 3.8 bara.

Najpierw pomierz manometrem.

Jesteś laikiem więc nie masz pewnie manometru , więc zawieź auto do mechanika

Możesz też kupić manometr do pomiaru ciśnienia paliwa .

Dzięki za odpowiedź. Doprecyzuje może z tym paliwem. Odpiąłem przewód paliwowy i powiedziałem żonie żeby na sekundę włączyła zapłon i paliwo chlusnęło dosć gwałtownie więc nie było to takie sobie lanie, aczkolwiek jakie było cisnienie to nie wiem.

Odkryłem jeszcze że ubywa płynu chłodniczego a poziom oleju o przynajmniej centymetr przekracza maksimum, więc podejrzewam, że płyn miesza się z olejem. 

Gdzies znalazłem, że to dmuchanie z przepustnicy, może swiadczyć o przeskoczeniu rozrządu (nie wiem czy to prawda). Auto ma 7 lat, ale dosc niski przebieg (ok. 50kkm) i rozrząd nie był jeszcze ruszany.

Sprawa wygląda na grubszą więc umówiłem się na przyszły tydzień do mechanika, tylko muszę jeszcze lawetę skombinować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość pchełka

No i co było z tym? Jaka była przyczyna? Mam teraz to samo. Wymieniłam czujniki położenia wału korbowego i rozrządu, cewkę zapłonową i nic, dalej nie odpala. Może rzeczywiście to wina pompy paliwa, że nie daje ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, pchełka napisał:

Wymieniłam czujniki położenia wału korbowego i rozrządu, cewkę zapłonową i nic, dalej nie odpala

Nie mogłeś odczytać błędów.

Żaden mechanik nie chciał tego zrobić? Nie masz nikogo w pobliżu z Opcomem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciśnienie na listwie  ( manometrem) to 0,4 MPa.  Wtryski nie podają paliwa.Jest napięcie na nich 12V.  Mają oporność ok. 11 Ohm. Kasowałam InSP,  próba odczytania kodu (gaz-hamulec-zapłon) nie udała sie bo lampka engine świeci ciągle bez mrugnięć. Auto kupione z salonu i ma przejechane 38tys.km. Wieczorem parkowałam normalnie jak zwykle pod blok a rano już  nie odpala.

Edytowane przez pchełka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności