Skocz do zawartości

Problem z wiatrakiem z klimatyzacji oraz ze skrzynią biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Posiadam samochód Opel Astra H Twinport kombi z 2005 roku, niemiecka wersja z półautomatem. 

Coś podobnego do tego samochodu.

https://www.autocentrum.pl/oceny/opel/astra/h/kombi/silnik-benzynowy-1.6-twinport-ecotec-105km-2004-2008/

 

Samochód chcę sprzedać, ale mam kilka usterek, które chciałbym wyeliminować i nie robić problemów nowemu nabywcy. Może ktoś się orientuje w temacie i doradzi. Może się okazać, że to drobne usterki, łatwo naprawialne.

 

1. Po nabiciu klimatyzacji wszystko działało super. Może 1-2 tygodnie po tym, gdy ją włączam, słychać tak jakby piszczał wentylator. Ledwo co chłodzi, nawet na maksymalnych ustawieniach, ale czuć, że coś tam chłodzi. Przy postoju pisku brak. Im szybciej jadę tym bardziej piszczy. Co to może być?

2. Taka dziwna przypadłość ze skrzynią biegów. Gdy zostawię podłączony transmiter w zapalniczce, a samochód zgaszę, to zawsze, nawet po 30 minutach zapala się dioda sterownika na tablicy. Wtedy mruga i nie da się samochodu włączyć. Wyciągnę kluczyk ze stacyjki, włożę od nowa, wtedy się tylko świeci, ale samochód normalnie odpala. Po podłączeniu urządzenia na BR typu OBD2 wyskakują takie błędy ( załącznik poniżej ). Gdy wyciągnę transmiter i wyłączę samochód to nic się nie dzieje, żadne błędy. Dopiero gdy go zostawię robi się problem. Błędy bez problemu mogę skasować przy pomocy telefonu.

3. Dodatkowo zawsze na stacyjce świeci się dioda silnika na pomarańczowo. Przy odpaleniu wszystko gaśnie.

4. Czujnik zapięcia pasów nie działa. Przy przekręceniu kluczyka na stacyjce, chwilę się świeci, natomiast zaraz gaśnie. Jakbym chciał jechać bez pasów to nie ostrzega o tym.

 

Problemy są z różnych dziedzin, ale stwierdziłem, że założę jeden temat, by nie robić bałaganu na forum. Jeżeli trzeba będzie, to założę kilka odrębnych tematów.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Screenshot_20210913-140719.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Sprawdź sprzęgło kompresora 

Ad 2. Nie zostawiaj transmitera, elektryka w aucie jest specyficzna , kiedyś pod zapalniczkę podpiąłem ładowarkę USB wlutowujac plus do plusa minus do minusa. Okazało się że po tym zabiegu nie mogłem zgasić samochodu z kluczyka(dlaczego? Nie mam zielonego pojęcia . Chwilę trwało zanim się zorientowałem co się odje....i wywaliłem ustrojstwo) 

Ad 3. A czy tak nie ma być?

Ad 4. Sygnalizacja nie zapięcia pasów za Twojej kadencji kiedyś działała? Bo być może ktoś ryja wsadził 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin 83 napisał:

Ad 1. Sprawdź sprzęgło kompresora 

Poszukam w następny weekend jak dostać się do tego sprzęgła i obadam sprawę.

5 minut temu, Marcin 83 napisał:

Ad 2. Nie zostawiaj transmitera, elektryka w aucie jest specyficzna , kiedyś pod zapalniczkę podpiąłem ładowarkę USB wlutowujac plus do plusa minus do minusa. Okazało się że po tym zabiegu nie mogłem zgasić samochodu z kluczyka(dlaczego? Nie mam zielonego pojęcia . Chwilę trwało zanim się zorientowałem co się odje....i wywaliłem ustrojstwo) 

 

Myślałem, że może jakieś słabe bezpieczniki czy coś i przez transmiter wywala sterownik. 

5 minut temu, Marcin 83 napisał:

Ad 3. A czy tak nie ma być?

 

Byłem pewny, że ona powinna zgasnąć jak inne. Gaśnie dopiero po włączeniu silnika.

4 minuty temu, Marcin 83 napisał:

Ad 4. Sygnalizacja nie zapięcia pasów za Twojej kadencji kiedyś działała? Bo być może ktoś ryja wsadził 

Nie działała od samego początku tak mi się wydaje. Teraz dopiero zwróciłem na to uwagę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pasku osprzętu znajdziesz kompresor klimatyzacji na wyłączonym silniku powinien się luźno obracać. Na włączonym silniku bez włączonej klimy też. Na włączonej klimie magnes przyciąga tarcze i zastrzegla. Jeśli tarcza już zużyta lub cewka słaba to może trzeć piszczeć. Choć teraz doczytałem że wiatrak u Ciebie może te dźwięki wydawać i w czasie jazdy. Ale warto sprawdzić . To nic nie kosztuje.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgasnąć to ma auto z kluczykiem. A pisałem dużo wcześniej że nie gaśnie , a Ty to olaleś.

Ogólnie to zrób porządną diagnostykę nie zabawkami ELM ale konkretnym programem do Opla.

P1614 to problemy z kluczykiem( immo woła że kluczyka nie widzi)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, adam1954 napisał:

Zgasnąć to ma auto z kluczykiem. A pisałem dużo wcześniej że nie gaśnie , a Ty to olaleś.

Ogólnie to zrób porządną diagnostykę nie zabawkami ELM ale konkretnym programem do Opla.

P1614 to problemy z kluczykiem( immo woła że kluczyka nie widzi)

W sumie przyznam szczerze, że kilka razy zaciął się kluczyk i nie dało się go przekręcić, ale myślałem, że to wina tego, że kierownica jest zablokowana i trzeba było poruszać.

Ciekawy temat. Poczytam o tym więcej. Dodam, że kilka razy wypadł mi kluczyk z ręki na asfalt i się rozpadł na 2 części. Złożyłem i dalej działał. Jakiś czas temu mechanik sprawdzał komputerem mój samochód i nic nie znalazł.

Ten Op-COM toś takiego tak?

https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-opel-tech2-auta-1996-04-6649450641

 

Co oznacza słowo "pestka" w podrzuconym temacie? I gdzie jest ten security code?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Security Code - masz zapisane na kacie Car-Paas - dostaje się ją wraz z kupnem samochodu coś takiego jak na fotce niżej.

 

carpass2.jpg

Pestka immo w "AH" i w "ZB" chyba są na elektronice w kluczyku.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności