Skocz do zawartości

Auto traci moc po ostrzejszym depnieciu


adas321

Rekomendowane odpowiedzi

dobry wieczór wszystkim. Mały problem mam z moim opelkiem corsa d w wersji OPC z silnikiem 1.6 turbo. Mianowicie zauważyłem że od pewnego czasu gdy przycisnę mocniej samochodem np na 4 biegu gdzieś do 130/140 kmh to potem auto nie ma mocy czuć jakby turbo słabiej ładowało auto się słabo wkręca na obroty. Oczywiście błędów brak a po podpięciu interfejsu diagnostycznego i sprawdzeniu parametrów podczas jazdy nic za bardzo niepokojącego się nie dzieje. Turbina jest zregenrowana jakiś rok już , układ zapłonowy wymienione świece na NGK ori a cewka Bremi. Auto jeździ na paliwie 98 z Orlenu , problem podobny jakby turbinę odcinało a auto w tryb awaryjny nie wchodzi. Niekiedy w samochodzie ciężko jest odkręcić korek wlewu paliwa i wiem że to może być te zawór n80 ale czy on może mieć jakikolwiek wpływ na moje problemy nie wydaje mi się bo powinien pokazywać błąd. 

Edytowane przez adas321

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, adas321 napisał:

wiem że to może być te zawór n80

Jeżeli wiesz że ten zawór masz nie sprawny to jak długo jeszcze masz zamiar z nim jeździć 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest niesprawny nie wiem niestety. miałem takie podejrzenia z tym że dzisiaj jechałem troche pojezdzic i przez pierwsze 4 km jezdzilem spokojnie bylo okej potem troche poszalalem na 1 2 3 biegu auto wciaz mialo pelna moc i wciskalo w fotel potem na 4 biegu dalem jej na prostce do wysokich obrotow bylo okej. no i tutaj wpadlem na pomysl aby zjechac na stacje benzynowa i zobaczyc co bedzie. korek dalo rady normalnie odkrecic bez syczenia , wyjezdzam ze stacji moc jest , dalem jej na trojce do 5 tys obrotow po czym jade spokojnie na 5 60kmh redukcja na 3 chce przyspieszyc i niestety juz nie ma czym.  slychac jak turbo pompuje a jakby brakowalo jej paliwa albo zaplonu . bralem pod uwage tez pompe paliwa ale to by raczej wyszlo podczas logow dynamicznych. zauwazylem ze czym cieplej na dworze tym np po tankowaniu jej wypada zaplon przy dzisiejszej temperaturze zaplon nie wypadal ale moc i tak uciekla. temp silnika oscyluje w okolicach 98-100 stopni podczas jazdy ale gdy dochodzi do 100 to szybko zbija do 88 a na postoju nie przekracza 102 stopni takze termostat raczej sprawny . troche juz kasy wydalem w to autko a szkoda mi je sprzedawac i nie chce tez wymieniac sprawnych czesci bo juz sie sporo nadziałem w ten sposob. sytuacja generalnie wyglada w ten sposob ze jade spokojnie nagle zredukuje bieg chce przycisnac i mocy nie ma . w lato wiazalem ten problem z gotujacym sie dolotem lecz zalozylem wiekszy intercooler o wymiarach 550x180x65 a i tak jakby wlaczalo sie ograniczenie mocy . czemu wiaze to z zaworem n80 a no jak mi sie wydaje w cieplejsze dni/przy wyzszej temp w silniku a co za tym idzie zbiornik paliwa tez sie nagrzewa oparow paliwa jest wiecej i auto nie daje rady bo przez niesprawny n80 i pompa ma wiekszy opor do pokonania ale jesli jestem w bledzie niech ktos mnie poprawi . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wymieniłem evap sprawdziłem szczelność dolotu , ciśnienie paliwa , sprawdzone podciśnienia od turbiny , następnie oddałem auto do mechanika który walczył z tym tydzień i też czuje brak mocy po rozgrzaniu lecz nie udało mu się znaleźć przyczyny . w logach też nic nie ma , błędów żadnych, auto wydaje się być zdrowe a jednak nie wiadomo czemu traci moc nagle , kompresja zmierzona po 10.5-11 bar na ciepłym 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie panowie interfejs to euro tab 2, byłem z nią u tunera i w sumie dalej tam jest tylko zastanawiamy się co jest nie tak że dzieje się to tylko na gorącym silniku . Wcześniej auto miało zły program z 1.5 bar doładowania z dołu może to jakieś szkody poczyniło . Trzeba ściągać turbo do sprawdzenia gruszki ? Czy da radę bez ? 

Turbo też trochę późno wstaje bo maksymalny moment obr jest przy 4300 obrotów i turbo czuć że ładuje dopiero od 2800 obrotów około 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności