Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie dystans.

Nigdy sie za to nie brałem pompy kosztują mniej, niż naprawa.

Kiedyś chciałem zdjąć koło pasowe.......dlatego napisałem, że jak zdejmiesz w warunkach domowych, to jesteś mistrzem..

Koło zeszło, ale razem z całą osią.

One chyba jest wkładane na gorąco, czy na zimno jakoś

Nie masz odpowiedniego sprzętu - nie psuj

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Na siłę nie będę tego demontował, a gdyby tak złapać i ten dystans i później koło ściągaczem do łożysk napiąć wstępnie i grzać palnikiem i dalej ściągać? Póki co tylko obmyślam plan do walki z przeciwnikiem :D

Dobra znalazłem prawdopodobnie domowy sposób na tego przeciwnika

 

Zakładam , że później żeby założyć koło pasowe trzeba wykorzystać ten gwint w osi wałka, założyć koło wkręcić śrubę i później nakrętką z podkładką dociskać koło aż wejdzie. Poszukałem w necie i widać ten gwint to jakiś pewnie drobnozwojny więc trzeba będzie coś dopasować.

Edytowane przez bolo75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz jak wyggląda twoja pompa.

Jak chcesz przedrzeć kolo pasowe przez ta tulejkę.?

2021-11-28_205915.png

 

 

Najpierw odkręć śrubę a potem ściągacz.

Najlepiej u mechanika na prasie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, adam1954 napisał:

Popatrz jak wyggląda twoja pompa.

Jak chcesz przedrzeć kolo pasowe przez ta tulejkę.?

2021-11-28_205915.png

 

 

Najpierw odkręć śrubę a potem ściągacz.

Najlepiej u mechanika na prasie

Jak ta tulejka jest założona? Czy ona ma gwint? Jak ma to jak fabryka ją zakładała?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adam1954 napisał:

Nie wiem ale wydaje mi się że tą tulejkę dociska do koła pasowego śruba

Jak ma gwint to trzeba żabkę i jazda :D a później jakiś ściągacz domowej roboty wykombinuję :D

 

Znalazłem jeszcze taki film

 

Wygląda na to, że ta tulejka jest połączona z kołem pasowym . Na filmie widać chwytak do tej właśnie tulei i urządzenie ze śrubą z gwintem drobnozwojnym do założenia koła z powrotem.

Edytowane przez bolo75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już oczami wyobraźni widzę jak się do tego zabrać, z kawałka rury zrobić obejmę na tą tuleją skręcaną dwoma śrubami i za tak założoną obejmę złapać ściągacz do łożysk. Tyle teorii a jak wyjdzie w praktyce to się okaże :D

Jest sporo angielskojęzycznych filmów na YT gdzie ludzie ściągają koła pasowe z pomp wspomagania ale przy użyciu zestawu do ściągania. Tak więc ta tuleja jest chyba połączona z kołem pasowym i trzeba to wszystko razem "szarpnąć".

Jest jeszcze prostszy sposób, małe stare łożysko wewnętrzną bieżnię przeciąć na pół nałożyć w wycięcie tulei te dwie części tak aby wystawało poza rant tulei. Obie połówki łożyska ścisnąć opaską ślimakową i wtedy szarpnąć całość ściągaczem do łożysk łapiąc za te dwie połówki.

Edytowane przez bolo75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności