Skocz do zawartości

Opel Zafira B 1.9 Z19DT - czasem nie dopala


Gość atb66666

Rekomendowane odpowiedzi

Gość atb66666

Dzień dobry,

 

Poszukałem sporo na różnych forach ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu. Zapaliła mi się kontrolka "auto z kluczem". Kod z OP-COM to "P0340-29" czujnik pozycji wałka rozrządu, przerwany obwód". Po psiknięciu KONTAKTEM w kostkę łączącą czujnik z wiązką za silnikiem na jakiś czas znikło ale pojawiło się ponownie po jakimś czasie i tak jeździłem pewien czas. Czasem auto nie chce palić ale jak poruszam kablami przy sterowniku, to idzie odpalić. Na 3 pinach z sterownika mam: 1 pin ma masę, 3 pin ma 5 [V] po zapłonie i na 2 pinie też 5 [V] i jest przejście między 2 i 3 pinem (zwarcie). Jakby zwarcie na przewodach ;/. Dane na OP-COM z czujnika są cały czas 0. W załączniku znajdują się zdjęcia kabli, które ruszam i reszta. Może mieliście coś podobnego?

Kontrolka auta z kluczem.jpg

Kod błedu.jpg

Autodata - info co spr..jpg

Ruszane kable.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, atb66666 napisał:

Jakby zwarcie na przewodach

No to pomierz czy masz zwarcie czy przerwę.

Psikaleś kostkę to trzeba było psiknąć wtyczkę od sterownika

 

Numerek 29 w kodzie błędu to sygnał nie prawidłowy

8 godzin temu, atb66666 napisał:

Pin 1 i 2 mają przejście między sobą.

A po wypięciu wtyczki ze sterownika?

Też mają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość atb66666

To jest zwarcie, bo jak jest odpięty czujnik to ma na 1 i na 2 pinie 5 [V] i jest miedzy nimi przejście (Multimetr piszczy). Jeszcze nie sprawdzałem po wypięciu sterownika, teraz sprawdzamy wiązkę i połączenie przy sterowniku. Jak pogoda przypisze to dzisiaj będzie sprawdzane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawdzić samą wiązkę trzeba odpiąć wtyczkę od sterownika.

Wtedy wiązka jest wolna i pomiar jest prawidłowy.

Potem piny w sterowniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość atb66666

Pomiar wtyczki był wykonany tak jak autodata pokazywała, czyli wiązka do sterownika podłączona, a czujnik odłączony. Tak czy inaczej to raczej są dwa tematy, 1- czujnik, 2 - wiązka przy sterowniku gdzie czasem nie mogę odpalić auta, chyba , że poruszam. Chyba nie są one powiązane ale mogą być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził organoleptycznie przewody w wiązce do sterownika. Zwłaszcza w okolicach spięcia wiązki trytkami.

W Zośce córki okazało się że przewody były uszkodzone - raz stykały a raz nie i autko nie chciało odpalić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności