Gość atb66666 Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Dzień dobry, Poszukałem sporo na różnych forach ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu. Zapaliła mi się kontrolka "auto z kluczem". Kod z OP-COM to "P0340-29" czujnik pozycji wałka rozrządu, przerwany obwód". Po psiknięciu KONTAKTEM w kostkę łączącą czujnik z wiązką za silnikiem na jakiś czas znikło ale pojawiło się ponownie po jakimś czasie i tak jeździłem pewien czas. Czasem auto nie chce palić ale jak poruszam kablami przy sterowniku, to idzie odpalić. Na 3 pinach z sterownika mam: 1 pin ma masę, 3 pin ma 5 [V] po zapłonie i na 2 pinie też 5 [V] i jest przejście między 2 i 3 pinem (zwarcie). Jakby zwarcie na przewodach ;/. Dane na OP-COM z czujnika są cały czas 0. W załączniku znajdują się zdjęcia kabli, które ruszam i reszta. Może mieliście coś podobnego? Video z reakcji czujnika wałka rozrządu (video-converter.com).mp4   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb66666 Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Pomyłka, pin 3 to masa - ok, Pin 1 - 5 [V] i pin 2 - 5 [V]. Pin 1 i 2 mają przejście między sobą.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 8 godzin temu, atb66666 napisał: Jakby zwarcie na przewodach No to pomierz czy masz zwarcie czy przerwę. Psikaleś kostkę to trzeba było psiknąć wtyczkę od sterownika Numerek 29 w kodzie błędu to sygnał nie prawidłowy 8 godzin temu, atb66666 napisał: Pin 1 i 2 mają przejście między sobą. A po wypięciu wtyczki ze sterownika? Też mają?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb66666 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 To jest zwarcie, bo jak jest odpięty czujnik to ma na 1 i na 2 pinie 5 [V] i jest miedzy nimi przejście (Multimetr piszczy). Jeszcze nie sprawdzałem po wypięciu sterownika, teraz sprawdzamy wiązkę i połączenie przy sterowniku. Jak pogoda przypisze to dzisiaj będzie sprawdzane.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Aby sprawdzić samą wiązkę trzeba odpiąć wtyczkę od sterownika. Wtedy wiązka jest wolna i pomiar jest prawidłowy. Potem piny w sterowniku   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb66666 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Pomiar wtyczki był wykonany tak jak autodata pokazywała, czyli wiązka do sterownika podłączona, a czujnik odłączony. Tak czy inaczej to raczej są dwa tematy, 1- czujnik, 2 - wiązka przy sterowniku gdzie czasem nie mogę odpalić auta, chyba , że poruszam. Chyba nie są one powiązane ale mogą być.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 I trzeci to sterownik silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb66666 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Też możliwe, ale mam nadzieję, że nie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Ja bym sprawdził organoleptycznie przewody w wiązce do sterownika. Zwłaszcza w okolicach spięcia wiązki trytkami. W Zośce córki okazało się że przewody były uszkodzone - raz stykały a raz nie i autko nie chciało odpalić.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atb66666 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Dokładnie tak będziemy robić, dzięki wszystkim za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.