Skocz do zawartości

Wymiana Słupka 1.3 CDTi DTJ NA 1,3 CDTi DTH, BRAK ZAPŁONU


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Makareira

Witam serdecznie!
Mam ogromny problem wymieniłem słupek 1.3 cdti DTJ na DTH powiedziano mi że nie będzie problemu… bo słupki są „praktycznie” te same.

No ale jednak , został uzbrojony na starych podzespołach. Był problem z rozrusznikiem, nie kręcił. To już ogarnięte. 

Teraz chodzi o zapłon czy słupek który pracował na innym sterowniku może odmówić posłuszeństwa?. 
może ktoś coś podpowie,
Ustawienie zapłonu, sterownik ECT??

czy ktoś może miał już taką sytuacje.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94102-wymiana-s%C5%82upka-13-cdti-dtj-na-13-cdti-dth-brak-zap%C5%82onu/
Udostępnij na innych stronach

Gość Makareira

Tak jak napisałem, goły słupek DTH uzbrojony na częściach DTJ, wszystko łącznie ze skrzynią i dwumasa, sterownik również DTJ.
A mi chodzi o to, czy to ma znaczenie że słupek był zestrojony pod komputer DTH? (Jakieś różnice poza turbo ze zmiennym geo)

Komputer nie wyświetla błędów, taki psikus.

jestem w kropce bo pompa ciśnienie podaje pięknie.

Rozrusznik zaczął działać po zmianie pokrywy zaworów, vacum i pompy.

Obecnie Corsa, od 2 dni stoi w warsztacie.
Mechanik nawet obstawiał rozrząd i kąt zapłonu próbowali go ustawić jakąś dziwną metodą i nie wie na czym stanęło. Mi po prostu chodzi o podobny przypadek, czy ktoś miał taka akcje/sytuacje ? 

 

Gość Makareira

Kurde, kompresje trzyma, ciśnienie paliwa jest i oczywiście brak tego zapłonu, liczę na tych specjalistów :( może ustawią ten rozrząd jak trzeba oraz kąt zapłonu i ruszy!

 

Kurde, klekot dla mnie czarna magia jest, ale czymam kciuki, coby zadziałało.

Benzyna jest łatwiejsza w obsłudze, miałem motorek 8V który działał na osprzęcie i komputerze z 16V i nie było kłopota.

Ale to były silniki z lat 90, które po prostu miały działać.

 

Jak nie masz co robić przy śniadaniu, to poczytaj historię foruma :)

 

 

W jaki sposób ustawiali kąt zapłonu ? 

 

Przecież ten silnik jest common rail... a pompa pędzona jest z wałka. Jaki kąt zapłonu? To nie jest rotacyjna pompa jak w starym 1,9tdi. O czym Wy piszecie?

Blokada wału, blokada wałka, nowy rozrząd i leci. Żadne ustawianie kąta czegokolwiek. Coś ktoś nie przykręcił (oczko masy na przykład) albo rozrząd jest źle ustawiony.

Zobaczyć czy pali na plaku. Jak pali, to problem paliwa (czujnik jakiś, pomylone przewody paliwowe itp). Jak nie pali to mechanicznie coś jest zjebane. Tak ja uważam.

 

Godzinę temu, ArKos napisał:

Przecież ten silnik jest common rail... a pompa pędzona jest z wałka. Jaki kąt zapłonu? To nie jest rotacyjna pompa jak w starym 1,9tdi. O czym Wy piszecie?

Blokada wału, blokada wałka, nowy rozrząd i leci. Żadne ustawianie kąta czegokolwiek. Coś ktoś nie przykręcił (oczko masy na przykład) albo rozrząd jest źle ustawiony.

Zobaczyć czy pali na plaku. Jak pali, to problem paliwa (czujnik jakiś, pomylone przewody paliwowe itp). Jak nie pali to mechanicznie coś jest zjebane. Tak ja uważam.

Dlatego zapytałem w jaki sposób to robili. Pomijając fakt pomylonego nazewnictwa . Być może mechanik nie wie co robi i kit ciśnie , właściciel powinien zadać mu to same pytanie, w jaki sposób to robili

Jeśli kręcił pompa wysokiego ciśnienia lub szyna licząc na jakiś efekt to delikatnie powiedziawszy pokręcił bym mu jajami 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności