Skocz do zawartości

Jaki akumulator będzie lepszy ?


Gość darkow

Rekomendowane odpowiedzi

przede wszystkim to w aucie z Start/Stop akumulator ma znacznie bardziej "pod górkę" niż bez niego - szczególnie w cyklu miejskim, gdzie na każdych światłach gaśnie silnik... czyli ilość uruchomień tegoż silnika jest wielokrotnie większa - a do każdego uruchomienia potrzebny jest prąd - a skąd - ano z akumulatora.... co do ładowania - większość nowoczesnych ładowarek ma odrębny cykl pracy dla AGMów, a czym on się różni od "zwykłego"... chyba MrAkumulator na swoim kanale kiedyś się doktoryzował na ten temat;

ja tam cieszę się, że mogłem kupić auto jeszcze bez tego wynalazku... a i tak "fabryczny" akumulator nie przeżył pierwszej zimy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym  gaszeniem na każdych światłach to bym tak nie szalał. Na początku też się tego bałem , ale dramatu nie ma. Aku musi być w pełni naładowane , silnik rozgrzany , w zimie i przy włączonej klimie latem na krótkich dystansach mało kiedy gaśnie , a na dłuższych też nie, bo turbinę ochładza . A jak w korku gdzieś co chwilę się dojeżdżalo, to na guziki wyłączałem . Bardziej od strony technicznej mnie interesuje czy jest inne ładowanie w start stopie ,  alternator jest mocniejszy, rozrusznik podobno wzmocniony . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam system start stop nie jest aż taki mega obciążający. Nie ma co porównywać rozruch simnego silnika po nocy z rozruchem silnika który raz że ciepły dwa że chodził parę mini temu. Tu dotknięcie rozrusznika i silnik chodzi. System zły nie jest i ja bo wyłączyłem raczej po to by mi głowy nie zaprzątał. Auto dla mnie ma chodzić cały czas nawet na skrzyżowaniu. A to czy musi być aku specjalny czyli jakoby z przeznaczeniem do start stopa to jest zależne od magistrali sterowania alternatorem. Jeśli mamy rekupelacje, czyli inteligentne ładowanie i w sterowniku jest to aktywne to musi być agm lub efb. Natomiast w swoich vagach mam możliwość wybory przy wymianie aku jaki akumulator pakuję do auta czy zwykły czy efb czy agm.  Zmieniają się wtedy parametry ładowania alternatora. 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności