Skocz do zawartości

Dziwne cykanie 1.9cdti


Gość pawelll08

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelll08

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem astry h 1.9cdti 100km 2006r. W aucie pękła mi głowica więc wymieniona na drugą, która została zrobiona, wymienione uszczelniacze, dotarte zawory itd. Dołączam film https://m.youtube.com/watch?v=wxewnE2QGWM na którym słychać te cykanie. Najbardziej słychać na początku i końcu filmu. Po złożeniu nowej głowicy było wszystko ok, stało się to po około 50km. Cykanie pojawia się dopiero po rozgrzaniu i tylko na wolnych obrotach, po zwiększeniu obrotów ustaje. Po zrobieniu głowicy w trasie zapaliło mi się ciśnienie oleju, diagnoza panewki, były zużyte więc zostały wymienione korbowodowe i główne, wał w stanie idealnym. Problem z ciśnieniem oleju ogarnięty, ale cykanie nadal pozostało. Postanowiłem, że wymienię wałek rozrządu na swój stary, zawory wyregulowane nic to nie dało.Moze ktoś podpowie co to może być? Zamówiłem jeszcze dwa wtryski, bo dotykając wtrysku na dwóch od strony rozrządu wyczuwam delikatne drgania, na dwóch pozostałych tego nie ma. Auto ma pełną moc, żadnych innych objawów nie ma. Na próbę dodałem Moto doktora czy cykanie ustąpi ale nic nie dalo. Odkręcając korek oleju nie słych aby te cykanie bylo z silnika. Może to koło pasowe? Hałas bardziej słychać gdy odejdzie się dalej od samochodu. I jest slyszalny bardziej z prawej strony silnika i tak bardziej przy grodzi. Nie mam już pomysłów moze ktoś coś podpowie http://astra-3.pl/forum/images/smilies/icon_e_smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość PanBaranek
W dniu 9.02.2022 o 00:22, pawelll08 napisał:

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem astry h 1.9cdti 100km 2006r. W aucie pękła mi głowica więc wymieniona na drugą, która została zrobiona, wymienione uszczelniacze, dotarte zawory itd. Dołączam film https://m.youtube.com/watch?v=wxewnE2QGWM na którym słychać te cykanie. Najbardziej słychać na początku i końcu filmu. Po złożeniu nowej głowicy było wszystko ok, stało się to po około 50km. Cykanie pojawia haslowo się dopiero po rozgrzaniu i tylko na wolnych obrotach, po zwiększeniu obrotów ustaje. Po zrobieniu głowicy w trasie zapaliło mi się ciśnienie oleju, diagnoza panewki, były zużyte więc zostały wymienione korbowodowe i główne, wał w stanie idealnym. Problem z ciśnieniem oleju ogarnięty, ale cykanie nadal pozostało. Postanowiłem, że wymienię wałek rozrządu na swój stary, zawory wyregulowane nic to nie dało.Moze ktoś podpowie co to może być? Zamówiłem jeszcze dwa wtryski, bo dotykając wtrysku na dwóch od strony rozrządu wyczuwam delikatne drgania, na dwóch pozostałych tego nie ma. Auto ma pełną moc, żadnych innych objawów nie ma. Na próbę dodałem Moto doktora czy cykanie ustąpi ale nic nie dalo. Odkręcając korek oleju nie słych aby te cykanie bylo z silnika. Może to koło pasowe? Hałas bardziej słychać gdy odejdzie się dalej od samochodu. I jest slyszalny bardziej z prawej strony silnika i tak bardziej przy grodzi. Nie mam już pomysłów moze ktoś coś podpowie http://astra-3.pl/forum/images/smilies/icon_e_smile.gif

Podpinam się, mam podobny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klepie jak wtryskiwacz, podmieniane wtryski robisz to sam? Podkładki nie wydmuchane pod wtryskami? Do czego ta osłona na silniku, do filmiku powinna być zdjęta. Jak masz możliwość sprawdź wydajność i korekty na wtryskach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelll08

Wtryski podmienialem sam. Podkładki szczelne. Korekt nie mam jak sprawdzić. Niestety opcom po dwóch podłączeniach przestał mi działać. Robiłem testy przelewów są w porządku. Jeszcze muszę ściągnąć pasek pk, aby wyeliminować koło pasowe i alternator, ale nie sądzę żeby dopiero po rozgrzaniu hałasowały. Chociaż czasami cuda się zdarzaja

Odsłuchując stetoskopem na dwóch pierwszych wytryskach jest głośniejszy dźwięk, nawet dotykając je czuć delikatne drgania, ale podmieniając je dalej stukanie pozostało. Najbardziej słychać gdy odejdzie się daleko od samochodu

Jeszcze mi przyszła taka myśl czy popychacz w tych silnikach może hałasować? Silnik 8v zawory regulowane na płytkach. Oczywiście chodzi mi o sam popychacz przy dobrze wyregulowanych zaworach.

Postaram się nagrać kolejny film aby ten dźwięk był bardziej słyszalny. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach na dobrze rozgrzanym 1 bar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawelll08 napisał:

Ciśnienie oleju na wolnych obrotach na dobrze rozgrzanym 1 bar

Bidnie trochę.

Klekoty to nie moja domena, ale mało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk bazowo umiejscowiony nie ma swoich wartości? To, że zamienisz miejscami może tak samo się zachowywać jak wtrysk wcześniej umiejscowiony...? Jakaś wstępna adaptacja/kodowanie po wymianie raczej powinna się odbywać, poprawcie mnie jeśli mylę się.

 

Co do paska PK nie zaszkodzi, tylko ja przy uszkodzonym sprzęgle alternatora miałem bardziej słyszalny chrobot/przeskok jak cykanie, może też napinacz jest umęczony.

 

Nie jest to jakiś problem i sam sobie poradzisz z paskiem odciągając napinacz, rozrysuj sobie wcześniej jak pasek przechodzi, bo nieraz niezłego węża trzeba zakręcić między rolkami itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności