Skocz do zawartości

Spaliny pod maską - Chłodniczka EGR


Reynald

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, od dłuższego czasu coś szumiało pod maską. Zabrałem się za wymianę termostatu i przy okazji chciałem sprawdzić ewentualne nieszczelności. Po wymianie termostatu, zauważyłem przedmuch przy łączeniu rurki chłodnicy egr z kolektora do chłodnicy egr. Ciężko ocenić na aucie czy opaska v-band słabo dociska to łączenie, czy pękła chłodniczka przy wyjmowaniu termostatu. Sami wiecie jak wygląda jej demontaż z auta, dlatego chciałem zapytać czy możliwe jest jej pęknięcie tak, żeby spaliny wydostawały się na zewnątrz? Spotykałem się raczej jedynie z rozszczelnieniem i dostawaniem się wody do wydechu. Może Ci co znają dobrze te auta spotkali się z typowymi usterkami? Nie mam pewności kiedy to się stało, ale tak jak pisałem tego typu szum pod maską był słyszalny już wcześniej, dopiero tera zwróciłem na to uwagę i zobaczyłem przedmuch. Macie jakieś pomysły, czy szukać kompletu chłodnicy z dwoma rurkami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim aucie ? Jakim silniku? 

Ogólnie miejsce przedmuchu zlokalizujesz popsikajac wodą z mydlinami (budżetowo ale skutecznie) chłodniczka EGR ma stronę "sucha" i "mokra" oraz prosty wymiennik ciepła . Jej rozszczelnienie jest możliwe w kilku konfiguracjach .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Vectra C 1.9 CDTI, 120 km. przedmuch jest na 100% w tym miejscu ale ciężko to zlokalizować. Czy ewentualna wymiana z rurkami jest możliwa bez rozbierania połowy auta?

 

 

 

chlodnica-spalin-opel-astra-h.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20220320_110933.jpg

Pytanie czy przedmuch jest tam gdzie czarna strzałka na połączeniu, czy tam gdzie czerwona na zgrzewach czy tam spawach. Może wystarczy dokręcić obejmę na kołnierzu ,może pod osłona termiczna karbowana rurka się przedziurawił wtedy z wymianą nie powinno być problemu. Jeśli tam gdzie czerwone strzałki to chłodniczke wytargac musisz. Ale nie przypominam sobie żeby jakieś wybitne problemy były z wyciągnięciem .

Musiał bym podejść do auta. W Zafirze też siedzi 1.9 120 i nawet coś tam ostatnimi czasy w okolicach EGR i "rurologii" działałem 

IMG_20220212_182602.jpgmowimy o tym motorze ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Ciężko powiedzieć, ale chyba jednak puszcza tam gdzie jest opaska, a jest skręcona na maca. Na dole opaski są takie wycięcia aby mogła ona pracować i chyba z nich puszcza bo czuć to od dołu. Sprawdzanie woda odpada bo ewidentnie dmucha od spodu. Luzowałem nawet chlodniczkę aby rurki się ułożyły lepiej do niej i nic to nie zmienia. Chyba pozostaje kupno kompletu z rurkami, nie są to jakieś duże kwoty za używkę. Silnik identyczny jak na Twoim zdjęciu. Wydaje mi się, że gdyby puściła na tym szerszym zgrzewów to lalby się płyn chłodniczy. Tak czy inaczej bez wyjęcia się nie obejdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrecileś ta rurkę karbowana ? Z jednej strony powinna być stalowa podkładka na tej gładkiej przylgni.a z drugiej to z tego co pamiętam jest  coś w stylu oringa. Może coś się odkształciło, przegrzalo i wystarczy wymienic

IMG_20220320_131447.jpg

Tutaj wygląda na miedziana podkładkę, ale nie jestem pewien czy tam nie było też oryginalnie czegoś na kształt oringu . Trzeba by po katalogu sprawdzic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli powinna tam faktycznie być taka miedziana podkładka lub coś podobnego to nie zwróciłem na to uwagi. Zakładam, że albo to wypaliło, albo wypadło. Spróbuję zdjąć jeszcze to kolanko od kolektora, ale obawiam się, że jego demontaż może być bardzo trudny bo z miejscem tam ciężko. 

 

Przy okazji zapytam czy zaślepienie EGR na kolektorze, będzie powodować problemy z silnikiem? Trzeba go wtedy wyprogramować że sterownika? Może lepszą opcją byłoby zaślepienie, dolot w tym egzemplarzu wygląda bardzo źle, jest cały w nagarze.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaślepiałem podkładką z trzema dziurami po wiertle 8mm. U mnie to pomogło na poszarpywanie silnikiem. Gdzieś jakiś artykuł ktoś wrzucał, że nawet były jakieś akcje z tym EGR i można było dostać taką podkładkę. Sam ją robiłem z blaszki. Dolot przeważnie w każdym dieslu już z przebiegiem magicznych 300tys.km będzie beznadziejnie zasmarkany. A to przez te nieszczęsne EGRy i rzucanie olejem przez turbo do dolotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gm też miał te podkładki z dziurkami ale sam fiat jako że to silniki fiatowskie wprowadzał zaraz po wypuszczeniu ich na rynek w różnych Markach  te podkładki. Takie małe ominięcie ekologii. Tu niby ekologia jest a w aso kupujesz podkładkę do zmniejszenia recyrkulacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności