Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawa w ASO zapewne będzie polegać na wymianie , no i nie dostaniesz gwarancji na to że to wymieniony element będzie odpowiedzialny za błąd, dostaniesz gwarancję na element oraz na poprawność jego montażu , części elektroniczne nie podlegają zwrotowi . Nie będę reklamował żadnych firm , ale ASO ma procedury i idąc tym tropem zamiast wymienić oring za 2 złote (zapewne chiński) wymieniał bym cała rurę dolotu za 800 zł, a problem nadal by występował gdyż element jest źle zaprojektowany . Moja wiara w ASO jako jedynych specjalistów wiele lat temu upadła. 

 

  • Like 1

Witam. Chciałem tylko potwierdzić czy kolega Wolter czytał moje wpisy,  ponieważ to co dla mnie jest BSI dla kolegi nazywać się może BCM, bo wydaje mi się że mowa o tej samej części czyli o skrzynce podłączeniowej pod kierownicą. U mnie wymiana i kodowanie nic nie pomogło. Co prawa wymieniłem na drugą używaną.

 

W całym wątku jest jeszcze jedna sprawa o której nie mówimy, błąd niskiego napięcia, może coś pobiera prąd w bardzo małym stopniu że powtaża się dopiero po kilku dniach, ja osobiście będę próbował iść w tym kierunku.

 

Moduł nie ma w sobie jakiegoś zasilania czy banku energii typu bateria czy akumulator ? 

 

Ja posiadam wersję COSMO z fabryczną nawigacją, przez co auto posiada akumulator pod jednostką multimedialną ale ten akumulatorek jet sprawny, zdemontowany nawet po 14 dniach nie tracił nic z prądu którym był naładowany, a i dopiszę jeszcze że moduł BCM to w tych autach jak i np. w Insigniach to taka prostokątna skrzyneczka bodajże z 5 wtykami umieszczona nad stacją multimedialną. Rozważam też wymianę tego urządzenia jak i klemy minusowej. Tak naprawdę pomysły już mi się skończyły i nie wiem co dalej począć. Może idę w złym kierunku i potrzebne jest nowe czyjeś spojrzenie na ten problem.

 

28 minut temu, Zielak napisał:

akumulatorek jet sprawny, zdemontowany nawet po 14 dniach nie tracił nic z prądu którym był naładowany

A w chwili wystąpienia komunikatu może warto by sprawdzić jego stan , sam w sobie może być sprawny , ale jak to akumulator czymś musi być ładowany. (Nie wiedziałem że są dodatkowe akumulatory) 

Rzucisz jakaś fota , lub nr gm tego akumulatora ?

 

Moja wersja Merivy to też Cosmo z NAVI . Nie wiem czy to ma znaczenie i czy pisałem o tym że jednoznaczne wskazanie komputera na BCM nastapiło w momencie proby kopiowania kluczyka  a nie klasycznej diagnostyki bo ta nic nie wskazuje .Komunikat był jednozanczny dopiero wtedy . "Uszkodzony BCM błąd pamięci EPROM" . I a propos ASO i gwarancji . Zachowali sie bardzo pozytywnie . Cały koszt pierwszej błędnej diagnozy/naprawy  i nowego kluczyka wycofali . Jest takie ASO Dixi-Car oni piszą ,że wymienią BCM na używany pod warunkiem jezeli pierwszy był wylogowany no i oczywiscie trzeba taki moduł zdobyć na własną rekę. W ASO ostrzegali mnie też przed próbami ingerencji w oprogramowanie za pomocą komputerów innych niż te z ASO .  Powiedzieli ,że po takiej ingerencji może sie zdazyć że oni nie bedą mogli czegoś tam naprawić. Wg mnie najlepsza opcja  rozwiązania problemu czy to BCM czy nie to współpraca z ASO no i próba znalezienia właściwego używanego modułu. Chyba tylko ASO wie jakie moduły pasują do tego typu auta (wersja Cosmo).

 

42 minuty temu, Wolter napisał:

Jest takie ASO Dixi-Car oni piszą ,że wymienią BCM na używany pod warunkiem jezeli pierwszy był wylogowany no i oczywiscie trzeba taki moduł zdobyć na własną rekę.

Śmiałe stwierdzenie. Bardzo śmiałe. Ponieważ to nie auto generacji Merivy A czy Astry H, gdzie wystarczyło wylogować moduł i zalogować do następnego. Tu nie ma możliwości takiego zabiegu podobnie jak w Insignii, Mokce, Astrze J, Zafirze C... Raz zaprogramowany moduł nie pozwoli zaprogramować się w innym aucie - nawet po wylogowaniu z dotychczasowego. No ale może kilka razy miałem pecha? Przekładnia kierownicza Astra J, BCM Insignia, nawigacja Zafira C, licznik Astra J itd. Żadne nie poszło z poziomu ASO czyli MDI + abonament GM na serwerze, czyli to samo co w ASO. Powiem więcej: podczas pracy w ASO nie byłem w stanie licznika w Astrze ogarnąć mając wszystkie ich narzędzia.

No ale skoro się deklarują, to bierz w ciemno :D

 

Info na dixi - car 

Sposób 2: Wymiana na używany BCM

Wprogramujemy do Twojego Opla używany moduł BCM, który nam dostarczysz. Warunek - montowany BCM musi zostać wcześniej wyprogramowany z samochodu-dawcy. Adnotacje, że został "wyzerowany", czyli wyprogramowany, można czasem spotkać w serwisach ogłoszeniowych.

Czy możliwa jest naprawa BCM? Mogą zdarzyć się proste do usunięcia awarie, typu mikropęknięcie lutu na płytce i przez to brak kontaktu. Ale z tego typu pęknięć, czy zimnych lutów, słynie raczej niskiej jakości, tania elektronika, a nie samochodowe moduły BCM renomowanych producentów, z definicji odporne na wstrząsy. Sceptycznie podchodzimy do szans na samodzielną, trwałą naprawę modułu BCM, szczególnie, że w nowszych modelach Opla na płytkach modułów BCM są układy scalone i są te płytki wykonane w technice SMD - lutowania powierzchniowego.

Zapraszamy.

 

Korzystaj. Ja próbowałem, osobiście wylogowywałem. Kupa. Nie udało mi się.

  • Like 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności