Skocz do zawartości

Opel Meriva A 1.6 benzyna, 2005


Meriva16a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam następujący problem:  Opel Meriva 1.6 benzyna. przy diagnostyce wykazuje wypadanie zapłonu i błąd P 0300. Wymieniłem listwę zapłonową, świece i czujnik położenia wałka rozrządu i dalej to samo. Na zimnym silniku zapala dobrze, a po przejechaniu paruset metrów silnik zaczyna pracować prawdopodobnie na 3 cylindrach i nie ma mocy. Mruga kontrolka , bardzo słabo przyspiesza , nierówno pracuje, ale nie gaśnie.  Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://fault-code.com/p0300/ 

Tam masz wypisane możliwe przyczyny, sprawdź czy coś z listy jesteś jeszcze w stanie ogarnąć 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Marcin 83 napisał:

https://fault-code.com/p0300/ 

Tam masz wypisane możliwe przyczyny, sprawdź czy coś z listy jesteś jeszcze w stanie ogarnąć 

 

Dzięki za odpowiedź, niestety prawdopodobnie jest to wina sterownika silnika. Czy orientujesz się czy taki sterownik warto naprawić? Czy jednak wymieniać koniecznie na nowy?

Edytowane przez Meriva16a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że wymiana na nowy może wyrwać z butów , osobiście jeszcze w żadnym samochodzie nie miałem na szczęście kłopotów ze sterownikiem. Są firmy które naprawiają sterowniki i zbierają całkiem pozytywne opinie. Jeśli osobiście bym był pod takim dylematem to oddał bym do naprawy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wymiana na nowy policzył sobie mechanik 1000zł (cena sterownika) + robocizna 600 zł, także wolałbym uniknąć tej opcji, z używanym ten problem, że nigdy nie wiadomo czy się bubel nie trafi, a naprawa zastanawiająca, bo niby z jednej strony firmy oferują takie usługi, a z drugiej już widziałem trochę komentarzy ludzi, którzy twierdzą, że takie naprawy nie mają sensu. I weź tu się teraz zdecyduj ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w kilku firmach co mają fajne opinie jakie koszta przy naprawie , wtedy sam pewnie dasz radę wymienić , bo nie powinno być żadnych problemów z kodowaniami, z immo i innymi sprawami które mogą wyjść po drodze. I wtedy podejmiesz decyzję 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autora wątku, bo na to autor nie odpowiedział, czy sprawdził wszystkie możliwości w podanym linku przez z Marcin 83?Czy faktycznie lewego powietrza gdzieś nie zaciąga np. lub za słabe ciśnienie paliwa albo wtryskiwacze umierają? Tak od razu to ja bym nie celował w sterownik, on tak często nie ulega awarii, mimo, że jest zamontowany w niezbyt fortunnym miejscu, ale jeżeli to sterownik jest podejrzewany, to ja bym go faktycznie oddał do sprawdzenia firmie się tylko takimi rzeczami zajmującej. No i pytanie następne-jaka kontrolka mruga? 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ja37 napisał:

Jaka kontrolka mruga?

Kompresja jaka jest?

 

Witam ponownie, miga kontrolka silnika. Kompresje jeszcze będę próbował sprawdzić w poniedziałek. 

3 godziny temu, peplunio napisał:

Pytanie do autora wątku, bo na to autor nie odpowiedział, czy sprawdził wszystkie możliwości w podanym linku przez z Marcin 83?Czy faktycznie lewego powietrza gdzieś nie zaciąga np. lub za słabe ciśnienie paliwa albo wtryskiwacze umierają? Tak od razu to ja bym nie celował w sterownik, on tak często nie ulega awarii, mimo, że jest zamontowany w niezbyt fortunnym miejscu, ale jeżeli to sterownik jest podejrzewany, to ja bym go faktycznie oddał do sprawdzenia firmie się tylko takimi rzeczami zajmującej. No i pytanie następne-jaka kontrolka mruga? 

 

dzięki również za odpowiedź, zdaję sobie sprawę że jest tam jeszcze kilka możliwości, ja sam sprawdzałem to co byłem w stanie zrobić we własnym zakresie i wyeliminować te podstawowe możliwości, niestety takich wtryskiwaczy już nie sprawdzę. Ciężki temat, bo najgorzej właśnie że to nigdy nie wiesz do końca co jest przyczyną, może być tak że wyślę taki sterownik do sprawdzenia, powiedzą mi, że do naprawy, naprawią, a tu się okażę że to nie jest to... no ale cóż zrobić, na coś trzeba "postawić" i zapłacić..

Błąd zaczął pokazywać również p0303, do tego świeca okopcona, czyli wskazuje typowo na wypadanie 3 cylindra, w poniedziałek jeszcze będę sprawdzał kompresje na cylindrze, bo wypadło mi to z głowy. Coś jeszcze mogę zrobić w tym zakresie?

Edytowane przez Meriva16a
Dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności