Flinston Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 (edytowane) Na pewno nie powiem, że Opel robi złe silniki Płyn znika również, gdy samochód stoi. Wieczorem zbiornik jest napełniony, a rano pusty. Ojciec twierdzi, że mogło się skleić UPG przez to, że we wrześniu jechałem 9 kilometrów z rozwaloną chłodnicą (borsuk mi wyleciał). Ale jakoś musiałem dojechać do domu, bo zderzak też mi rozwaliło. Może od takiej jazdy się coś posklejać? Edytowane 8 Lutego 2023 przez Flinston   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 Jak skleić? Co ma do czego się skleić? Taką jazdą mogłeś zatrzeć silnik . Mogą być pęknięcia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 (edytowane) Podobno UPG się miała stopić i skleić z głowicą od temperatury. To chyba mało prawdopodobne, ale tak ojciec uważa Edytowane 8 Lutego 2023 przez Flinston   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 Zobacz z czego jest robiona UPG. Może się przepalić ale o stopieniu nie ma mowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 (edytowane) Jednak się okazało, że silnik nie ma kompresji i to na wszystkich tłokach. Waha się od 3-4 do 6.8 bara. Teraz mechanik ma zdjąć głowicę i obejrzeć, co zaszło. Ale już teraz powiedział, że dziwi się, że ten silnik jeździł i nie ma sensu ładować w niego następnych pieniędzy. No dobra. Już wiem o co chodzi. Nic się nie dzieje z blokiem silnika, ani pierścieniami. Wszystko czyste, płyn się nie dostaje do cylindra. A silnik bulgocze na 3 tłoki i nie ma kompresji, bo zawory się nie domykają Edytowane 9 Lutego 2023 przez Flinston   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 I tutaj wychodzi oszczędzanie. Przy demontażu głowicy pod wymianę UPG zawsze powinno się oddać głowicę do sprawdzenia. Chociaż planowanie plus szczelność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 Właśnie tak było robione Przed wymianą UPG głowica poszła na sprawdzenie i była planowana. Poprzedni właściciele jeździli na sucho, bez smarowania i wałki rozrządu się powycierały, razem z łożami, dlatego zawory otwierają się i zamykają nie tak, jak trzeba. Trzeba by wymienić obydwa wałki (bo regeneracja chyba słabo się opłaca) i robić osiowanie łoży na głowicy. W cenie wałków i regeneracji głowicy da się kupić całą głowicę używaną z wałkami. Sprzedający na Allegro uważają, że głowica Z14XEP nadaje się również do silnika Z12XEP   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 17 godzin temu, Flinston napisał: Właśnie tak było robione Przed wymianą UPG głowica poszła na sprawdzenie i była planowana. Poprzedni właściciele jeździli na sucho, bez smarowania i wałki rozrządu się powycierały, razem z łożami, dlatego zawory otwierają się i zamykają nie tak, jak trzeba. Trzeba by wymienić obydwa wałki (bo regeneracja chyba słabo się opłaca) i robić osiowanie łoży na głowicy. Nie wiem co za fachowiec to robił ale tam gdzie ja wożę głowice do naprawy to gość by się nawet nie chwytał roboty widząc to co piszesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Profesjonalna firma z Częstochowy, zajmująca się obróbką głowic, bloków, regeneracją turbosprężarek i katalizatorów. Tacy fachowcy sprawdzali i planowali głowicę Sam mechanik jest zdziwiony, że mimo kompresji, przy której nie powinno się spalać paliwo, samochód jeździ i ma moc. To jakaś magia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 1 godzinę temu, Flinston napisał: Tacy fachowcy sprawdzali i planowali głowicę No to reklamacja że takie coś puścili do użytku Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96010-opel-corsa-c-12-80km-kolejny-raz-upg/page/3/#findComment-777333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.