Skocz do zawartości

Opel Corsa C 1.2 80km - kolejny raz upg?


Jozek92

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno nie powiem, że Opel robi złe silniki :) 

 

Płyn znika również, gdy samochód stoi. Wieczorem zbiornik jest napełniony, a rano pusty.

Ojciec twierdzi, że mogło się skleić UPG przez to, że we wrześniu jechałem 9 kilometrów z rozwaloną chłodnicą (borsuk mi wyleciał). Ale jakoś musiałem dojechać do domu, bo zderzak też mi rozwaliło. Może od takiej jazdy się coś posklejać?

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno UPG się miała stopić i skleić z głowicą od temperatury. To chyba mało prawdopodobne, ale tak ojciec uważa :) 

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak się okazało, że silnik nie ma kompresji i to na wszystkich tłokach.

Waha się od 3-4 do 6.8 bara.

 

Teraz mechanik ma zdjąć głowicę i obejrzeć, co zaszło.

Ale już teraz powiedział, że dziwi się, że ten silnik jeździł i nie ma sensu ładować w niego następnych pieniędzy.

No dobra. Już wiem o co chodzi.
Nic się nie dzieje z blokiem silnika, ani pierścieniami. Wszystko czyste, płyn się nie dostaje do cylindra.

A silnik bulgocze na 3 tłoki i nie ma kompresji, bo zawory się nie domykają :) 

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj wychodzi oszczędzanie.

Przy demontażu głowicy pod wymianę UPG zawsze powinno się oddać głowicę do sprawdzenia.

Chociaż planowanie plus szczelność.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak było robione :) Przed wymianą UPG głowica poszła na sprawdzenie i była planowana.

 

Poprzedni właściciele jeździli na sucho, bez smarowania i wałki rozrządu się powycierały, razem z łożami, dlatego zawory otwierają się i zamykają nie tak, jak trzeba.

Trzeba by wymienić obydwa wałki (bo regeneracja chyba słabo się opłaca) i robić osiowanie łoży na głowicy.

 

W cenie wałków i regeneracji głowicy da się kupić całą głowicę używaną z wałkami. Sprzedający na Allegro uważają, że głowica Z14XEP nadaje się również do silnika Z12XEP :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Flinston napisał:

Właśnie tak było robione :) Przed wymianą UPG głowica poszła na sprawdzenie i była planowana.

 

Poprzedni właściciele jeździli na sucho, bez smarowania i wałki rozrządu się powycierały, razem z łożami, dlatego zawory otwierają się i zamykają nie tak, jak trzeba.

Trzeba by wymienić obydwa wałki (bo regeneracja chyba słabo się opłaca) i robić osiowanie łoży na głowicy.

Nie wiem co za fachowiec to robił ale tam gdzie ja wożę głowice do naprawy to gość by się nawet nie chwytał roboty widząc to co piszesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalna firma z Częstochowy, zajmująca się obróbką głowic, bloków, regeneracją turbosprężarek i katalizatorów. Tacy fachowcy sprawdzali i planowali głowicę :)

 

Sam mechanik jest zdziwiony, że mimo kompresji, przy której nie powinno się spalać paliwo, samochód jeździ i ma moc. To jakaś magia :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności