menelki Opublikowano 19 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2023 (edytowane) Cześć. Mam problem z wycieraczką tylną w merivie A 1.4. Problem polega na tym, że wycieraczka pracuje skokowo, zamiast wykonać cały cykl obrotu, to pracuje około 1s. Myślałem, że to mechanizm silniczka, ale rozebrałem go i chodzi bardzo lekko. Dodatkowo go nasmarowałem. Kable w przelotce miałem naderwane - są obecnie polutowane. Podłączyłem miernik do wtyczki silniczka w klapie i okazuje się, że silnik dostaje napięcie przez około 1s i przerwa kilkanaście sekund. Później znowu napięcie 1s i przerwa. Wynika, że silnik dostaje za krótko napięcie, aby wykonać cały cykl pracy, stąd skokowa praca. W trybie spryskiwacza tylnej szyby układ robi kilka obrotów. Więc sam mechanizm bym obstawiał jako sprawny. Gdzieś na forum czytałem, że wycieraczka ma stały plus we wtyku? U mnie tego nie zauważyłem. W złączu są 3 przewody (bodajże niebieski, brązowy i czarny). Więc teraz pytanie: -co steruje cyklem pracy tylnej wycieraczki? Może jakiś sterownik jest uszkodzony? - czy tam jest jakiś przekaźnik? Jak wygląda schemat elektryczny wiązki tylnej wycieraczki? Edytowane 19 Lutego 2023 przez menelki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2023 Szukaj drugiego plusa. Ten, co mierzysz, to jest do "ruszenia" wycieraczki, drugi plus jest do obsługi reszty cyklu wycierania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 20 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2023 Tu masz schemat do wycieraczki szyby tylnej. Przekaźnik jest w skrzynce pod fotelem kierowcy. Tak jak napisał kolega ja37-robisz pomiary na kablu po przekaźniku(niebieski przed i po przelotce) , tym co daje impuls do ruszenia wycieraczki. Drugi kabel z napięciem stsłym po zapłonie idzie od bezpiecznika F25. W przrlotce co prawda wszystkie kable są czarne, ale przed wtyczką do przelotki i za wtyczką w klapie są już kolory różne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 20 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2023 Czyli generalnie w tych dwóch kablach w przelotce klapy powinno być +12V czasie pracy wycieraczki, a w jednym z nich powinien być +12V po zapłonie, tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 20 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2023 Tak. W tym czarno-fioletowym(BKVT) co zmienia kolor w przelotce na czarny powinno być 12 V po zapłonie cały czas, a w tym co zmienia się z niebieskiego(BU) w czarny 12 V przez chwilę(to przewód po przekaźniku, sterowanym z manetki, poprzez BCM).   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 23 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 Usterka naprawiona. Winnym okazał się ( a jakże!) pęknięty przewód wewnątrz przelotki Zmylił mnie ten przewód, bo był już wcześniej naprawiany i widocznie był zimny lut na kablu, bo sam przewód się trzymał, ale prądu nie przewodził. Przedłużyłem przewód i jest OK. Wycieraczka działa i wykonuje pełny cykl pracy. Dziękuję Panowie za pomoc!   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 Ja tak miałam w swojej przelotce :   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781166 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 Te przewody w tych przelotkach to standard. Są za sztywne i za krótkie i po latach niestety tak sie dzieje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meryA1.4 Opublikowano 29 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2023 W dniu 23.02.2023 o 09:20, Navia napisał: Ja tak miałam w swojej przelotce : jak wyjąć tą wiązkę z klapy by dojść do tych kabli?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-800879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peplunio Opublikowano 29 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2023 No. To normalka po latach w oplach ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-800880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.