Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z wycieraczką tylną w merivie A 1.4.

Problem polega na tym, że wycieraczka pracuje skokowo,  zamiast wykonać cały cykl obrotu, to pracuje około 1s.

 

Myślałem, że to mechanizm silniczka, ale rozebrałem go i chodzi bardzo lekko. Dodatkowo go nasmarowałem. 

 

Kable w przelotce miałem naderwane - są obecnie polutowane.

 

Podłączyłem miernik do wtyczki silniczka w klapie i okazuje się, że silnik dostaje napięcie przez około 1s i przerwa kilkanaście sekund. Później znowu napięcie 1s i przerwa. Wynika, że silnik dostaje za krótko napięcie, aby wykonać cały cykl pracy, stąd skokowa praca.

W trybie spryskiwacza tylnej szyby układ robi kilka obrotów.

 

Więc sam mechanizm bym obstawiał jako sprawny.

Gdzieś na forum czytałem, że wycieraczka ma stały plus we wtyku? U mnie tego nie zauważyłem. W złączu są 3  przewody (bodajże niebieski, brązowy i czarny).

 

Więc teraz pytanie: 

-co steruje cyklem pracy tylnej wycieraczki? Może jakiś sterownik jest uszkodzony?

- czy tam jest jakiś przekaźnik?

Jak wygląda schemat elektryczny wiązki tylnej wycieraczki?

 

Edytowane przez menelki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/
Udostępnij na innych stronach

Szukaj drugiego plusa.

Ten, co mierzysz, to jest do "ruszenia" wycieraczki, drugi plus jest do obsługi reszty cyklu wycierania.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781042
Udostępnij na innych stronach

Tu masz schemat do wycieraczki szyby tylnej. Przekaźnik jest w skrzynce pod fotelem kierowcy. Tak jak napisał kolega ja37-robisz pomiary na kablu po przekaźniku(niebieski przed i po przelotce) , tym co daje impuls do ruszenia wycieraczki. Drugi kabel  z napięciem stsłym  po zapłonie idzie  od bezpiecznika F25. W przrlotce co prawda wszystkie kable są czarne, ale przed wtyczką do przelotki i za wtyczką w klapie są już kolory różne. 

Screenshot_20230220-130103.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781052
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie w tych dwóch kablach w przelotce klapy powinno być +12V czasie pracy wycieraczki, a w jednym z nich powinien być +12V po zapłonie, tak?

 

 

image.thumb.png.9a7d120aef344227c88f7a58ad703898.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781055
Udostępnij na innych stronach

Tak. W tym czarno-fioletowym(BKVT) co zmienia kolor w przelotce na czarny powinno być 12 V po zapłonie cały czas, a w tym co zmienia się z niebieskiego(BU) w czarny 12 V przez chwilę(to przewód po przekaźniku, sterowanym z manetki, poprzez BCM). 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781057
Udostępnij na innych stronach

Usterka naprawiona.

Winnym okazał się ( a jakże!) pęknięty przewód wewnątrz przelotki

Zmylił mnie ten przewód, bo był już wcześniej naprawiany i widocznie był zimny lut na kablu, bo sam przewód się trzymał, ale prądu nie przewodził.

 Przedłużyłem przewód i jest OK. 

Wycieraczka działa i wykonuje pełny cykl pracy.

Dziękuję Panowie za pomoc!

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781164
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałam w swojej przelotce :

 

IMG_20221115_101901.thumb.jpg.10d43e3e17bb0e937dfda3202f316ba9.jpg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781166
Udostępnij na innych stronach

Te przewody w tych przelotkach to standard. Są za sztywne i za krótkie i po latach niestety tak sie dzieje. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-781167
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 23.02.2023 o 09:20, Navia napisał:

Ja tak miałam w swojej przelotce :

 

IMG_20221115_101901.thumb.jpg.10d43e3e17bb0e937dfda3202f316ba9.jpg

 

jak wyjąć tą wiązkę z klapy by dojść do tych kabli?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96467-skokowe-dzia%C5%82anie-tylnej-wycieraczki-meriva-a/#findComment-800879
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności