Skocz do zawartości

Skokowe działanie tylnej wycieraczki Meriva A


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z wycieraczką tylną w merivie A 1.4.

Problem polega na tym, że wycieraczka pracuje skokowo,  zamiast wykonać cały cykl obrotu, to pracuje około 1s.

 

Myślałem, że to mechanizm silniczka, ale rozebrałem go i chodzi bardzo lekko. Dodatkowo go nasmarowałem. 

 

Kable w przelotce miałem naderwane - są obecnie polutowane.

 

Podłączyłem miernik do wtyczki silniczka w klapie i okazuje się, że silnik dostaje napięcie przez około 1s i przerwa kilkanaście sekund. Później znowu napięcie 1s i przerwa. Wynika, że silnik dostaje za krótko napięcie, aby wykonać cały cykl pracy, stąd skokowa praca.

W trybie spryskiwacza tylnej szyby układ robi kilka obrotów.

 

Więc sam mechanizm bym obstawiał jako sprawny.

Gdzieś na forum czytałem, że wycieraczka ma stały plus we wtyku? U mnie tego nie zauważyłem. W złączu są 3  przewody (bodajże niebieski, brązowy i czarny).

 

Więc teraz pytanie: 

-co steruje cyklem pracy tylnej wycieraczki? Może jakiś sterownik jest uszkodzony?

- czy tam jest jakiś przekaźnik?

Jak wygląda schemat elektryczny wiązki tylnej wycieraczki?

 

Edytowane przez menelki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz schemat do wycieraczki szyby tylnej. Przekaźnik jest w skrzynce pod fotelem kierowcy. Tak jak napisał kolega ja37-robisz pomiary na kablu po przekaźniku(niebieski przed i po przelotce) , tym co daje impuls do ruszenia wycieraczki. Drugi kabel  z napięciem stsłym  po zapłonie idzie  od bezpiecznika F25. W przrlotce co prawda wszystkie kable są czarne, ale przed wtyczką do przelotki i za wtyczką w klapie są już kolory różne. 

Screenshot_20230220-130103.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie w tych dwóch kablach w przelotce klapy powinno być +12V czasie pracy wycieraczki, a w jednym z nich powinien być +12V po zapłonie, tak?

 

 

image.thumb.png.9a7d120aef344227c88f7a58ad703898.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. W tym czarno-fioletowym(BKVT) co zmienia kolor w przelotce na czarny powinno być 12 V po zapłonie cały czas, a w tym co zmienia się z niebieskiego(BU) w czarny 12 V przez chwilę(to przewód po przekaźniku, sterowanym z manetki, poprzez BCM). 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka naprawiona.

Winnym okazał się ( a jakże!) pęknięty przewód wewnątrz przelotki

Zmylił mnie ten przewód, bo był już wcześniej naprawiany i widocznie był zimny lut na kablu, bo sam przewód się trzymał, ale prądu nie przewodził.

 Przedłużyłem przewód i jest OK. 

Wycieraczka działa i wykonuje pełny cykl pracy.

Dziękuję Panowie za pomoc!

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności