Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam.

Zdjąłem górną pokrywę silnika/zaworów. Wszystko jest w porządku, śruby, łańcuch naciągnięty odpowiednio. Wymyłem pokrywę z zalegającego "masła" z oleju. Powstał z uwagi na krótkie przebiegi na zimnym silniku. Po skręceniu i sprawdzeniu jeszcze raz ciśnienia oleju na ciepłym teraz utrzymuje się dokładnie 1,5bara. Po rozgraniu nadal na jałowym głośna, rytmiczna, skwiercząca praca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817365
Udostępnij na innych stronach

Dobra.

Odpalam swój silnik.

Po 5 włączeniach wentylatora - jakieś pół godziny pracy na jałowym mam 2,4 bara.

Ile czasu pracował twój silnik?

10 minut?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817371
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry

Tak włączam na kilka minut 5-10min  i osiąga 1,5bar w tym czasie.

Czy taki objaw to teraz problem już z samymi pierścieniami i tłokami po nagrzaniu tylko, że silnik ma 141 000 km przebiegu od nowości.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817383
Udostępnij na innych stronach

To zrób test półgodzinny.

I zobaczysz, co się dzieje z ciśnieniem.

Nie zdziwię sie, jak zobaczysz 0,5 bara.

I to wyjaśni twój problem.

 

Pamietaj, że kontrolka działa dopiero poniżej 0,3 bara.

 

A zawsze zaczyna najpierw "grać" góra.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817384
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry

Po dłuższej pracy na jałowym po nagrzaniu tak spada poniżej 1,0bar - 0,8bar 0,7bar.

Przy takim objawie co to oznacza ? Uszczelka pod głowicą (dotąd nie wymieniana) czy panewki lub pierścienie na tłokach za luźne ? Czy też zdjąć od dołu miskę i sprawdzić pompę oleju oraz smoka oleju ?

Od czasu do czasy słychać też wydobywające się takie głuche dudnienie od silnika

Czy takim silnikiem lepiej nie jeździć szczególnie po autostradzie z uwagi na to, że każdym momencie trzeba będzie holować ?

Dziękuję.

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817414
Udostępnij na innych stronach

A widzisz.

Ja bym zaczął od sprawdzenia korbowych panewek.

Ale też od wyjęcia i sprawdzenia pompy oleju.

Może wystarczy dać na szlifierkę magnesową "pokrywę" pompy, to znacząco pomagało w silnikach "starych"

Panewki główne rzadko siadają, więc na razie to.

 

Nie wiem, jak z głowicą w mery, ale w silniku C20NE był zawór w głowicy kulka + sprężyna na końcu magistrali olejowej. Jak podszedł jakiś syf pod kulkę, to też ciśnienie spadało.

 

 

EDYTA

Masz dostęp do czujnika zegarowego?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817416
Udostępnij na innych stronach

zapoznaj się z moim tematem

 

Tylko u mnie w tej chwili prawie 350 tys km przebiegu.

 

Jak widać mnie też schodziło 0.8 bara a teraz 1.0 po wymianie panewek bo wiele więcej nie da się zrobić bezinwazyjnie.

Teraz to już remoncik czyli góra na szlif a reszta do podmiany.

Tylko ja nie mam aż tak małego przebiegu jak u ciebie więc nie dziwota że głowica do szlifu powinna iśc.

 

Patrzyłeś po wałkach czy są ładne bez rys?

plastigauge plasteline możesz kupić i pomierzyć jak masz chęci żeby zmierzyć szczeline na wałkach.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817417
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odpowiedzi.

1. Jeżeli chodzi o pompę oleju to ona jest w bocznej pokrywie łańcucha rozrządu chyba i jest napędzana z wału. Nic najwyżej zdemontuje jeszcze raz tą pokrywę zakupując wcześniej nową jeżeli to jest w tym miejscu dla tego silnia Z14XEP.

2. Jeżeli chodzi o panewki to czy mogę to sam wykonać i wymieć od spodu po spuszczeniu nowego oleju i odkręceniu miski olejowej na kanale ? Jeżeli tak to jak dobrać właściwe panewki na pierwszą wymianę i czym startowo przesmarować ?

3. Jeżeli chodzi o głowicę i uszczelkę pod nią to chyba bym słyszał pewnie jakieś świszczenie od razu i wycieki boczne. Sprawdziłem i silnik nie ma żadnych wycieków na zewnątrz. Świece też nowe od wymiany rozrządu i dokręcone. Dodatkowo chyba był by wyraźny spadek mocy z uwagi na brak kompresji. Musiałbym wypożyczyć miernik jeszcze ciśnienia w cylindrach i sprawdzić po kolei ciśnienia na 4 tłokach na zimnym i ciepłym. 

Czy tutaj chodzi aby przy przebiegu 141 000 km prewencyjne wymienić uszczelkę pod głowicą z jej planowaniem ?

4. Po sprawdzeniu dwóch wałków to niektóre krzywki mają wytarcia ale tak też było rok temu jak wymieniałem rozrząd. Wtedy chodził cicho n wolnych jak był ciepły aż do teraz.

rozrzad_1.jpg

rozrzad_2.jpg

 

Są aż 4 miejsca teraz głośnej pracy na jałowym, ciepłym:  pompa oleju, panewki, sama głowica, wałki.

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817421
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności