ja37 Opublikowano 19 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2023 Waldek, to też zastanów się nad olejem, albo zaworkiem nadmiarowym w pompie, 0,9 to ciut za mało. 1,5 -1,8 takie wartości na rozgrzanym są oki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-783066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 19 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2023 Witam i dziękuję. 1. Sprawdzenie było wykonane na profesjonalnym sprzęcie manometrycznym bez wycieków jak widziałem. Testowo sprawdzę jeszcze u kogoś innego na innym sprzęcie na gorącym silniku bo dostęp do czujnika jest bardzo dobry. Sprawdzę czy też jest 3 bary na wolnych obrotach. Czy jeżeli nie ciśnienie oleju nie jest na poziomie 1,5 - 1,8 to co z tego wynika - jaka awaria w silniku benzynowym ? 2. Z moim aucie nie mam klimatyzacji i na pasku wielorowkowym chodzi tylko alternator i pompa wody. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na wielkość ciśnienia oleju ? 3. Generalnie po tych objawach widzę, że to chyba jednak siecze tak docisk/napinacz łańcucha rozrządu. Dziękuję. M.K.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-783074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2023 1 godzinę temu, silos napisał: to chyba jednak siecze tak docisk/napinacz łańcucha rozrządu. Też tak myślę. Ale zmierz ciśnienie oleju gdzieś indziej też. Bo nawet zacięty zawór nadmiarowy na jałowych nie da takiego cisnienia. Przynajmniej nie spotkałem się z takim czymś w żadnym oplu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-783078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 20 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2023 Dzień Dobry i dziękuję za odpowiedź. Na koniec tylko dopytam: Jeżeli chcę wymienić ten wewnętrzny docisk/napinacz łańcucha rozrządu to czy obowiązkowo wymienić wymienioną na nową z 9 miesięcy temu uszczelkę Febi metalową pod pokrywą rozrządu ? Jeżeli można ją zostawić to wymiana napinacza byłaby bardzo szybka bez konieczności demontażu łańcucha i dolnej zębatki z wału. Dziękuję za odpowiedź. M.K.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-783111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2023 Ja bym się nie bawił w używane uszczelki, bo to i tak wyjdzie bokiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-783133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 20 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2023 No dobra, to i ja się podłączę i o coś zapytam. Mechanik twierdzi, że niskie ciśnienie oleju u mnie to wina powycieranych podpór wałków rozrządu na głowicy. Że niby na rozgrzanym silniku, olej jest rzadki i szybko spływa z głowicy, przez co pompa olejowa nie daje rady utrzymać ciśnienia takiego, jak należy. Jest to możliwe, czy to tylko jakieś wymysły paproków i pompa jest do śmietnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-783192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 24 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 (edytowane) Dzień Dobry. Wymieniłem na nowy sam docisk/napinacz łańcucha rozrządu i po uruchomieniu silnika nadal sieczkarnia. Przy łańcuchu cisza tylko szum. Przyłożyłem ucho do plastikowej pokrywy zaworów i tutaj wyraźnie to słychać klekotanie. Z tego by wynikało, że to jednak zawory czyli te hydropopychacze. Czy takie hydropopychacze mogę sam wymienić w tym silniku benzynowym Opel Z14 XEP zaznaczając mazakiem położenie elementów czy też wymagana jest potem jakaś regulacja po ich przełożeniu ? Od początku od nowości w silniku stosowany olej GM 5W-30 dexos2. Dziękuję za odpowiedź. M.K. Edytowane 24 Września 2023 przez silos   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-799167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Możesz sam wymienić. Śruby wałków rozrządów powinny być nowe. Nie wiem czemu nie zmieniałeś łańcucha rozrządu? Jak wygladała prowadnica przy łańcuchu? Jak ściągniesz pokrywę zaworów to jeszcze sprawdź jaki luz na podporze łańcucha na górze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-799176 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 24 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 (edytowane) Dzień Dobry i dziękuję. 1. Jeżeli chodzi o nowe śruby wałków to chodzi o śruby mocujące wałki od góry do korpusu głowicy ? Czy też te 2 śruby które trzymają koła zębate ? 2. Właśnie widzę, że są do kupienia Febi łańcuch i 3 ślizgi + ten napinacz który już założyłem. Może się uda abym zamiast kompletu zakupił tylko łańcuch Febi + 3 śligi. Oczywiście naniosę znaczniki najpierw na starym łańcuchu i przeniosę na nowy zgodnie z: http://corsa10.blogspot.com/2014/11/ancuch-rozrzadu-wymiana.html bez zabawy w odkręcanie i dokręcanie odpowiednie śrub kół zębatych. 3. Na środku podpory górnej (ślizg górny) z 1cm podniosę łańcuch. 4. Najważniejsze z uwagi na cenę dobrych popychaczy powyżej 50 zł za sztukę a potrzeba 16 szt. czy może zakupić z 2 lub 4 (para) dobre popychacze na wypadek gdyby jakiś nie chciał się zregenerować, a w pierwszej kolejności po wyjęciu starych prawidłowo je zregenerować w nafcie oświetleniowej zgodnie z filmami instruktażowymi. Edytowane 24 Września 2023 przez silos   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-799178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 1) Te trzymające same tarcze do wałkow czyli z boku jak rozrząd. Niby stosują stare ale powinno się nowe. 2) Znaczniki wg mnie nie potrzebne jak się robi na blokady - płaskownik i od spodu pręt. 3) Jak się już do ślizgów dobrałeś to nie ma co czekać tylko zmieniać też łańcuch ale i uszczelke bo to najszybciej pada, ja bym się zainteresował pompą wody bo to też byłaby na marne robota jak by była już wyrobiona. Gdzieś tutaj na forum też jest poradnik odnośnie rozrządu do tych modeli opla Edit ja kupowałem te i od nich teraz ledwo 30 zł za sztukę https://allegro.pl/oferta/ina-popychacz-zaworowy-chevrolet-aveo-1-2-1-4-12495690079 Tak z ciekawości jaki przebieg auta? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/2/#findComment-799179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.