waldek2020 Opublikowano 12 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2024 A tak tak - myslałem o kół wałków a nie od samych mocowań wałków, choć słyszałem że stosują stare. AD2 ) Dokładnie o ten bo tego widać wtedy, bo bocznych to nie za bardzo.\ AD3) Nie da się raczej po ludzku inaczej zrobić niż odkręcić do zera. Chwytani tyrytytkami to tak żeby z dolnego koła nie spadł łańcuch. Zresztą sam zobaczysz że nie da się zdemontować wałków bez zluzowania kół czyli odkręcania ich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 13 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Dzień Dobry i dziękuję. 1. Nie chciałbym odkręcać tych dwóch dużych kół zębatych przykręconych z lewego boku do wałków rozrządu aby ni rozregulować ich ponieważ przy kole wałka ssącego jest ta blaszka z wycięciami do czujnika. Nie mam też półksiężyca z wrębem do ustawienia tej blaszki (tylko blokady). Po prostu pozostaje porządne ocechowanie położenia łańcucha w stosunku do kół zębatych w tym dolnego koła napędowego i w miarę możliwości pochwytanie trytytkami tak aby zdjąć całość z wałkami na bok i wymiana popychaczy. Chyba tak. 2. Jeżeli chodzi o same popychacze to czy rzeczywiście trzeba iść w te drogie 16 sztuk np. Febi za ponad 50 zł ? Na Internecie widziałem, że można je zregenerować przepychając cienkim drutem i myciem w oleju napędowym. Wymienić tylko te które mają zużyte sprężyny (pewnie z 1-2 szt.) ? Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Do merivy kupowałem te https://allegro.pl/oferta/ina-popychacz-zaworowy-chevrolet-aveo-1-2-1-4-12495690079 INA 420 0072 10 Popychacze zaworowe po 30 zł , rok temu prawie tyle samo dawałem. Możesz się bawić w pojedyncze tylko czy ma sens? Ja miałem z rzadka ale to bardzo rzadka po nocy klepniecie. Nie wiem czy ci się uda nie odkręcać kół - też taki miałem zamiar ale nie było opcji zrobienia tego bo trzyma łańcuch więc bardzo szybko je odkręciłem. edit moja walka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 13 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Dziękuję. To kupię komplet te INA. 1. Jak sobie przypomnę to 2 lata temu wymieniałem uszczelkę pokrywy rozrządu boczną bo olej wchodził do wody i wtedy tak ocechowałem mazakami łańcuch i koła, że go zrzuciłem i w takim samym układzie założyłem. Chodzi. To samo więc tutaj można zrobić bez łapania trytytkami. I jeżeli nie będę miał łańcucha to idealnie sobie wałki z kołami zdejmę delikatnie i w takim samym idealnym położeniu potem założę po wymianie popychaczy. 2. Pytanie tylko czy jeżeli Pań wymieniał te popychacze to też niektóre ulegały rozerwaniu i reszta zostawała w szczelinie (część tulejkowa) i godzinami trzeba było kombinować jak to wyjąć ? Tego się obawiam, że te stare ciężko będzie wyjąć. Chyba, że kombinować wkręcaniem jakichś śrub do wyciągnięcia dołu popychaczy. Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Można i na markery - ale czy 45 zł (w smarcie darmowa wysyłka wtedy) masz komplet blokad na alledrogo z wyjmowaniem kompletnie nie było żadnego problemu, żaden się nie zepsuł, żaden stary nie dało się wciśnać w ręce. wyciągałem kombinerkami normalnymi lub nawet takimi maluteńkimi bo szło lekko, syfu nie miałem to wychodziło bez problemu. Tak samo mocowanie proste i szybkie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 18 godzin temu, waldek2020 napisał: ale czy 45 zł (w smarcie darmowa wysyłka wtedy) masz komplet blokad na alledrogo O to chodzi ? https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-opel-astra-corsa-meriva-1-0-1-2-1-4-12v-16v-lancuch-13706265258   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 Dzień dobry i dziękuję za odpowiedzi. Jakim momentem trzeba przykręcić te 16 śrub od dwóch wałków rozrządu w Z14XEP 1.4 ? Znalazłem tylko moment dla tych dwóch kół - 50Nm + 60'. Kupiony klucz dynamo. 1/2 80Nm - 210Nm do zwrotu ponieważ do tego silnika mi się nie przyda. Niby poniżej 80Nm ma jeszcze 4 wyrylcowane kreski świadczące, ze można niby ustawić nawet na 40Nm ale to chyba nie przejdzie. Kupię jednak szerszy 1/2 10Nm - 210Nm Falcon.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 2 godziny temu, Navia napisał: O to chodzi ? https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-opel-astra-corsa-meriva-1-0-1-2-1-4-12v-16v-lancuch-13706265258 No choćby ten, są tańsze ale wtedy najlepiej coś dokupić do 45zł żeby darmo słali w smarcie. Ja kupowałem z YATO swego czasu ale to i tak to samo - a do tego jeszcze ten bolec musiałem lekko oszlifować bo nie chciał wejść. W dniu 12.02.2023 o 12:57, ArKos napisał: Pasek na panewkę, skręcić jak fabryka czyli 25Nm + 30* i odkręcić. Potem zmierzyć. TO z mojego tematu ale w TIS 2000 byś też znalazł. To do wałków czyli 16 śrub. ======= Jeden klucz dynamo? Niemożliwe. Muszą być dwa. Niestety wersje dla małych wartości są konkretnie drogie Ja mam dwa PROXXON KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 6-30 Nm 23349 - teraz około 300zeta ale masz 1/4 i świetnie precyzyjne ustawianie. no i drugi do choćby dokręcania kół na te 110 lub mniej jak mam drugie auto. KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/2 42-210 Nm 08-807 NEO Tak że albo kupno po drogiemu żeby mieć dwa albo wypożyczenie Oczywiście pełno tańszych jest ale nie licz że jakiś klucz ci to obrobi za jednym zamachem bo jednak warto mieć powyżej 100Nm pod ręką jak cokolwiek się chce robić z zawieszeniem. Poza tym nie ma prawa działać klucz na takich zakresach - no chyba że te elektroniczne nasadki coś takiego pozwalają zrobić. Ale i tak musisz mieć 1/4 a nie 1/2 klucz. edit a widzę żę teraz jest pełno chińczyków z niskiej cenie dla małych zakresów - więc tylko brać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 Dziękuje. Dla pewności czyli 16 śrub na 25Nm+30st. i potem odkręcić jeden obrót (360st.) ? Odkręcanie wałków od zewnętrznych stron wałków (lewa, prawa strona), a dokręcanie od śrub środkowych na zewnątrz ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 Nie wiem, co ty kombinujesz, ale jak nie chcesz wymieniać głowicy, to nie kręć jak głupi. 20nM i już. jakie 360*? Ale zresztą twoja kasa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.