Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A tak tak - myslałem o kół wałków a nie od samych mocowań wałków, choć słyszałem że stosują stare.

 

AD2 ) Dokładnie o ten bo tego widać wtedy, bo bocznych to nie za bardzo.\

 

AD3) Nie da się raczej po ludzku inaczej zrobić niż odkręcić do zera. Chwytani tyrytytkami to tak żeby z dolnego koła nie spadł łańcuch. Zresztą sam zobaczysz że nie da się zdemontować wałków bez zluzowania kół czyli odkręcania ich.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802056
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzień Dobry i dziękuję.

1. Nie chciałbym odkręcać tych dwóch dużych kół zębatych przykręconych z lewego boku do wałków rozrządu aby ni rozregulować ich ponieważ przy kole wałka ssącego jest ta blaszka z wycięciami do czujnika. Nie mam też półksiężyca z wrębem do ustawienia tej blaszki (tylko blokady). Po prostu pozostaje porządne ocechowanie położenia łańcucha w stosunku do kół zębatych w tym dolnego koła napędowego i w miarę możliwości pochwytanie trytytkami tak aby zdjąć całość z wałkami na bok i wymiana popychaczy. Chyba tak.

2. Jeżeli chodzi o same popychacze to czy rzeczywiście trzeba iść w te drogie 16 sztuk np. Febi za ponad 50 zł ? Na Internecie widziałem, że można je zregenerować przepychając cienkim drutem i myciem w oleju napędowym. Wymienić tylko te które mają zużyte sprężyny (pewnie z 1-2 szt.) ?

 

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802070
Udostępnij na innych stronach

Do merivy kupowałem te https://allegro.pl/oferta/ina-popychacz-zaworowy-chevrolet-aveo-1-2-1-4-12495690079

INA 420 0072 10 Popychacze zaworowe po 30 zł , rok temu prawie tyle samo dawałem.

 

Możesz się bawić w pojedyncze tylko czy ma sens?

Ja miałem z rzadka ale to bardzo rzadka po nocy klepniecie.

 

Nie wiem czy ci się uda nie odkręcać kół - też taki miałem zamiar ale nie było opcji zrobienia tego bo trzyma łańcuch więc bardzo szybko je odkręciłem.

 

edit

moja walka ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802071
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

To kupię komplet te INA.

1. Jak sobie przypomnę to 2 lata temu wymieniałem uszczelkę pokrywy rozrządu boczną bo olej wchodził do wody  i wtedy tak ocechowałem mazakami łańcuch i koła, że go zrzuciłem i w takim samym układzie założyłem. Chodzi. To samo więc tutaj można zrobić bez łapania trytytkami. I jeżeli nie będę miał łańcucha to idealnie sobie wałki z kołami zdejmę delikatnie i w takim samym idealnym położeniu potem założę po wymianie popychaczy.

2. Pytanie tylko czy jeżeli Pań wymieniał te popychacze to też niektóre ulegały rozerwaniu i reszta zostawała w szczelinie (część tulejkowa) i godzinami trzeba było kombinować jak to wyjąć ? Tego się obawiam, że te stare ciężko będzie wyjąć. Chyba, że kombinować wkręcaniem jakichś śrub do wyciągnięcia dołu popychaczy.

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802073
Udostępnij na innych stronach

Można i na markery - ale czy 45 zł (w smarcie darmowa wysyłka wtedy) masz komplet blokad na alledrogo :) 

 

z wyjmowaniem kompletnie nie było żadnego problemu, żaden się nie zepsuł, żaden stary nie dało się wciśnać w ręce. wyciągałem kombinerkami normalnymi lub nawet takimi maluteńkimi bo szło lekko, syfu nie miałem to wychodziło bez problemu. Tak samo mocowanie proste i szybkie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802074
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, waldek2020 napisał:

ale czy 45 zł (w smarcie darmowa wysyłka wtedy) masz komplet blokad na alledrogo

O to chodzi ?

 

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-opel-astra-corsa-meriva-1-0-1-2-1-4-12v-16v-lancuch-13706265258

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802079
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry i dziękuję za odpowiedzi.

Jakim momentem trzeba przykręcić te 16 śrub od dwóch wałków rozrządu w Z14XEP 1.4 ?

Znalazłem tylko moment dla tych dwóch kół - 50Nm + 60'.

Kupiony klucz dynamo. 1/2 80Nm - 210Nm do zwrotu ponieważ do tego silnika mi się nie przyda. Niby poniżej 80Nm ma jeszcze 4 wyrylcowane kreski świadczące, ze można niby ustawić nawet na 40Nm ale to chyba nie przejdzie. Kupię jednak szerszy 1/2 10Nm - 210Nm Falcon.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802080
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Navia napisał:

No choćby ten, są tańsze ale wtedy najlepiej coś dokupić do 45zł żeby darmo słali w smarcie.

 

Ja kupowałem z YATO swego czasu ale to i tak to samo - a do tego jeszcze ten bolec musiałem lekko oszlifować bo nie chciał wejść.

 

 

W dniu 12.02.2023 o 12:57, ArKos napisał:

 

Pasek na panewkę, skręcić jak fabryka czyli 25Nm + 30* i odkręcić. Potem zmierzyć.

 

 

 

 

 

TO z mojego tematu ale w TIS 2000 byś też znalazł. To do wałków czyli 16 śrub.

 

=======

Jeden klucz dynamo? Niemożliwe. Muszą być dwa. Niestety wersje dla małych wartości są konkretnie drogie

Ja mam dwa

PROXXON KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4 6-30 Nm 23349 - teraz około 300zeta ale masz 1/4 i świetnie precyzyjne ustawianie.

no i drugi do choćby dokręcania kół na te 110 lub mniej jak mam drugie auto.

KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/2 42-210 Nm 08-807 NEO

 

Tak że albo kupno po drogiemu żeby mieć dwa albo wypożyczenie ;)

Oczywiście pełno tańszych jest ale nie licz że jakiś klucz ci to obrobi za jednym zamachem bo jednak warto mieć powyżej 100Nm pod ręką jak cokolwiek się chce robić z zawieszeniem. Poza tym nie ma prawa działać klucz na takich zakresach - no chyba że te elektroniczne nasadki coś takiego pozwalają zrobić. Ale i tak musisz mieć 1/4 a nie 1/2 klucz.

 

 

edit

a widzę żę teraz jest pełno chińczyków z niskiej cenie dla małych zakresów - więc tylko brać :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802082
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje.

Dla pewności czyli 16 śrub na 25Nm+30st. i potem odkręcić jeden obrót (360st.) ?

Odkręcanie wałków od zewnętrznych stron wałków (lewa, prawa strona), a dokręcanie od śrub środkowych na zewnątrz ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802088
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co ty kombinujesz, ale jak nie chcesz wymieniać głowicy, to nie kręć jak głupi.

20nM i już.

jakie 360*?

Ale zresztą twoja kasa.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/4/#findComment-802091
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności