silos Opublikowano 15 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2024 (edytowane) Dziękuje. Mam jeszcze zapytanie na koniec korzystając z okazji: Jak wyciągacie te metalowe spinki trzymające materiałową profilowaną osłonę kolektora dolotowego w Z14XEP 1.4 ? Podważanie płaskim nic nie daje. To jest spinka metalowa jednorazowa ? Dziękuje. Edytowane 15 Stycznia 2024 przez silos   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-802117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 15 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2024 Środek tego plastiku wciskasz aż wypadnie z drugiej strony. Prościej jest tego imbusa śrubowego odkręcić niż ten plasik ruszać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-802119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 17 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2024 Dzień Dobry 2. Z uwagi na zdiagnozowanie uszkodzeń popychaczy zaworów w przedmiotowym silniku (jedynie 3 są dobre) czy marka popychaczy KOLBENSCHMIDT tzw. "produkcyjnych" jak je określił sprzedawca (nie jakieś indyjskie za 15,00 zł) to czy rzeczywiście są one dobre i zalane olejem niż np. INA ? Pierwszy raz usłyszałem tą nazwę producenta popychaczy do silnika Opel Z14 XEP 1.4 benzyna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-803448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Dzień Dobry W przedmiotowym silniku Merivy A z 2008 (Z14 XEP 1.4 benzyna) po kompletnej wymianie rozrządu (marka SKF VKML 85000) oraz hydro-popychaczy w zeszłym roku obecnie po przejechaniu 14 000 km (przebieg łączny 141 000km) wróciły niepokojące odgłosy z rozrządu (z lewej strony silnika stojąc z przodu samochodu). Jest do odgłos dopiero po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach (na postoju lub światłach) jakby świerszczenie rytmiczne, cykanie rytmiczne, denerwujące. Wcześniej rok temu był to inny odgłos dzwoniący od uszkodzonych hydro-popychaczy. Przy jeździe nie słychać już tak bardzo z uwagi na odgłosy toczenia). Wymieniłem olej po przebiegu 14 000km na jak zwykle oryg. GM 5W30 dexos2. Nic to nie zmieniło, a nawet zwiększyło odgłos - bardziej wyraźne świerszczenie. NIe wiem teraz czy to może być już w tym przypadku ten nieszczęsny napinacz jednej z płóz (do wymiany na Febi). Dziękuję za odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-817313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Pasek osprzętu ściagałeś co by wykluczyć wszystko co na nim chodzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-817314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 8 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Witam. Chodzi o pasek wieloklinowy napędowy napędzający alternator, pompę aby go całkowicie ściągnąć oraz uruchomić silnik i wtedy posłuchać czy jeszcze coś świerszczy ? Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-817318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.