Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje.

Mam jeszcze zapytanie na koniec korzystając z okazji:

Jak wyciągacie te metalowe spinki trzymające materiałową profilowaną osłonę kolektora dolotowego w Z14XEP 1.4 ? Podważanie płaskim nic nie daje. To jest spinka metalowa jednorazowa ? Dziękuje.

 

 

zrzut_material.jpg

Edytowane przez silos

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-802117
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Środek tego plastiku wciskasz aż wypadnie z drugiej strony. Prościej jest tego imbusa śrubowego odkręcić niż ten plasik ruszać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-802119
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień Dobry 2.

Z uwagi na zdiagnozowanie uszkodzeń popychaczy zaworów w przedmiotowym silniku (jedynie 3 są dobre) czy marka popychaczy KOLBENSCHMIDT tzw. "produkcyjnych" jak je określił sprzedawca (nie jakieś indyjskie za 15,00 zł) to czy rzeczywiście są one dobre i zalane olejem niż np. INA ? Pierwszy raz usłyszałem tą nazwę producenta popychaczy do silnika Opel Z14 XEP 1.4 benzyna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-803448
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dzień Dobry

W przedmiotowym silniku Merivy A z 2008 (Z14 XEP 1.4 benzyna) po kompletnej wymianie rozrządu (marka SKF VKML 85000) oraz hydro-popychaczy w zeszłym roku obecnie po przejechaniu 14 000 km (przebieg łączny 141 000km) wróciły niepokojące odgłosy z rozrządu (z lewej strony silnika stojąc z przodu samochodu). Jest do odgłos dopiero po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach (na postoju lub światłach) jakby świerszczenie rytmiczne, cykanie rytmiczne, denerwujące. Wcześniej rok temu był to inny odgłos dzwoniący od uszkodzonych hydro-popychaczy. Przy jeździe nie słychać już tak bardzo z uwagi na odgłosy toczenia).

Wymieniłem olej po przebiegu 14 000km na jak zwykle oryg. GM 5W30 dexos2. Nic to nie zmieniło, a nawet zwiększyło odgłos - bardziej wyraźne świerszczenie. NIe wiem teraz czy to może być już w tym przypadku ten nieszczęsny napinacz jednej z płóz (do wymiany na Febi). 

Dziękuję za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-817313
Udostępnij na innych stronach

Pasek osprzętu ściagałeś co by wykluczyć wszystko co na nim chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-817314
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chodzi o pasek wieloklinowy napędowy napędzający alternator, pompę aby go całkowicie ściągnąć oraz uruchomić silnik i wtedy posłuchać czy jeszcze coś świerszczy ?

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/5/#findComment-817318
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności