ja37 Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Serwisówka mówi 1,5 bara na jałowym. Na gorącym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Witam. Zdjąłem górną pokrywę silnika/zaworów. Wszystko jest w porządku, śruby, łańcuch naciągnięty odpowiednio. Wymyłem pokrywę z zalegającego "masła" z oleju. Powstał z uwagi na krótkie przebiegi na zimnym silniku. Po skręceniu i sprawdzeniu jeszcze raz ciśnienia oleju na ciepłym teraz utrzymuje się dokładnie 1,5bara. Po rozgraniu nadal na jałowym głośna, rytmiczna, skwiercząca praca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Dobra. Odpalam swój silnik. Po 5 włączeniach wentylatora - jakieś pół godziny pracy na jałowym mam 2,4 bara. Ile czasu pracował twój silnik? 10 minut?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 1 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Dzień Dobry Tak włączam na kilka minut 5-10min i osiąga 1,5bar w tym czasie. Czy taki objaw to teraz problem już z samymi pierścieniami i tłokami po nagrzaniu tylko, że silnik ma 141 000 km przebiegu od nowości.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego To zrób test półgodzinny. I zobaczysz, co się dzieje z ciśnieniem. Nie zdziwię sie, jak zobaczysz 0,5 bara. I to wyjaśni twój problem. Pamietaj, że kontrolka działa dopiero poniżej 0,3 bara. A zawsze zaczyna najpierw "grać" góra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 2 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) Dzień Dobry Po dłuższej pracy na jałowym po nagrzaniu tak spada poniżej 1,0bar - 0,8bar 0,7bar. Przy takim objawie co to oznacza ? Uszczelka pod głowicą (dotąd nie wymieniana) czy panewki lub pierścienie na tłokach za luźne ? Czy też zdjąć od dołu miskę i sprawdzić pompę oleju oraz smoka oleju ? Od czasu do czasy słychać też wydobywające się takie głuche dudnienie od silnika Czy takim silnikiem lepiej nie jeździć szczególnie po autostradzie z uwagi na to, że każdym momencie trzeba będzie holować ? Dziękuję. Edytowane 2 Lutego przez silos   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego A widzisz. Ja bym zaczął od sprawdzenia korbowych panewek. Ale też od wyjęcia i sprawdzenia pompy oleju. Może wystarczy dać na szlifierkę magnesową "pokrywę" pompy, to znacząco pomagało w silnikach "starych" Panewki główne rzadko siadają, więc na razie to. Nie wiem, jak z głowicą w mery, ale w silniku C20NE był zawór w głowicy kulka + sprężyna na końcu magistrali olejowej. Jak podszedł jakiś syf pod kulkę, to też ciśnienie spadało. EDYTA Masz dostęp do czujnika zegarowego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego zapoznaj się z moim tematem Tylko u mnie w tej chwili prawie 350 tys km przebiegu. Jak widać mnie też schodziło 0.8 bara a teraz 1.0 po wymianie panewek bo wiele więcej nie da się zrobić bezinwazyjnie. Teraz to już remoncik czyli góra na szlif a reszta do podmiany. Tylko ja nie mam aż tak małego przebiegu jak u ciebie więc nie dziwota że głowica do szlifu powinna iśc. Patrzyłeś po wałkach czy są ładne bez rys? plastigauge plasteline możesz kupić i pomierzyć jak masz chęci żeby zmierzyć szczeline na wałkach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 2 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) Witam i dziękuję za odpowiedzi. 1. Jeżeli chodzi o pompę oleju to ona jest w bocznej pokrywie łańcucha rozrządu chyba i jest napędzana z wału. Nic najwyżej zdemontuje jeszcze raz tą pokrywę zakupując wcześniej nową jeżeli to jest w tym miejscu dla tego silnia Z14XEP. 2. Jeżeli chodzi o panewki to czy mogę to sam wykonać i wymieć od spodu po spuszczeniu nowego oleju i odkręceniu miski olejowej na kanale ? Jeżeli tak to jak dobrać właściwe panewki na pierwszą wymianę i czym startowo przesmarować ? 3. Jeżeli chodzi o głowicę i uszczelkę pod nią to chyba bym słyszał pewnie jakieś świszczenie od razu i wycieki boczne. Sprawdziłem i silnik nie ma żadnych wycieków na zewnątrz. Świece też nowe od wymiany rozrządu i dokręcone. Dodatkowo chyba był by wyraźny spadek mocy z uwagi na brak kompresji. Musiałbym wypożyczyć miernik jeszcze ciśnienia w cylindrach i sprawdzić po kolei ciśnienia na 4 tłokach na zimnym i ciepłym. Czy tutaj chodzi aby przy przebiegu 141 000 km prewencyjne wymienić uszczelkę pod głowicą z jej planowaniem ? 4. Po sprawdzeniu dwóch wałków to niektóre krzywki mają wytarcia ale tak też było rok temu jak wymieniałem rozrząd. Wtedy chodził cicho n wolnych jak był ciepły aż do teraz. Są aż 4 miejsca teraz głośnej pracy na jałowym, ciepłym: pompa oleju, panewki, sama głowica, wałki. Edytowane 2 Lutego przez silos   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Ja odpadam. Gość ma w profilu "meriva A" Czy mam za każdym razem szukać, co za motor???? Już szukać nie będę. Pa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96593-praca-jak-sieczkarnia-z14xep-14-w-meriva-a/page/6/#findComment-817422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.