Skocz do zawartości

Corsa C Z12XE jaka norma EURO?


FENIX2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jako że CEPIK wprowadził z automatu uzupełnienie normy EURO w swojej bazie ponieważ szykują się do wprowadzenia podatku od aut spalinowych w przyszłym roku.

Pytanie dotyczy jak sprawdzić jaką normę spełnia Corsa C Z12XE? Wpisali mi EURO 3! 

Normy nie ma w dowodzie rejestracyjny, karcie pojazdu anie w Wyciągu ze świadectwa homologacji które otrzymuje się po zakupie auta!

W internecie jest napisane, że ten silnik spełnia EURO4.

 

W centrali Opla w Warszawie nie są w stanie podać tych informacji! Wysyłają do dilera Opla. Lokalny diler twierdzi że po VIN nie jest w stanie sprawdzić normy EURO!😟

Mogą wystąpić o wyciąg z homologacji za jedyne 500zł netto. Ale nie dają gwarancji że będzie tam norma!

 

Obłęd! Człowiek musi udowadniać że nie jest wielbłądem.

Napiszcie jakie macie doświadczenia i jaką normę Wam wpisali.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty tak serio?

1 godzinę temu, FENIX2 napisał:

Pytanie dotyczy jak sprawdzić jaką normę spełnia Corsa C Z12XE?

Przecież leży tego na sieci pełno.

https://dixi-car.pl/normy-emisji-euro.htm
 

1 godzinę temu, FENIX2 napisał:

Wpisali mi EURO 3! 

I słusznie według mojej oceny. Nawet, jeśli auto będzie z 2006 roku, to ma silnik Z12XE spełniający normę Euro3, na którą uzyskał homologację w 2000 roku. Aby mieć wyższe Euro to trzeba mieć "nowszy" silnik. Posłużę się analogią w wypadku silnika 1,4 turbo. A14NEL/NET/NER spełniał tak naprawdę normę Euro6 od samego początku produkcji. Jednak uzyskał homologację Euro5 bo taka była przyznawana. Po wejściu Euro6 w 2014 roku, został przemianowany na B14NEL/NET/NER pomimo braku dokonania jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych czy programowych.

Najwidoczniej Z12XE nie spełniał norm Euro4, ponieważ go nie przemianowali na nowe oznaczenie w 2006 roku i tyle.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim Oplu z 2005 po zdekodowaniu VIN była widoczna norma EURO;

nie zostawiłem niestety kopii wyciągu z homologacji tamtego auta więc nie sprawdzę, czy wtedy wpisywali - ale w belgijskim dowodzie rejestracyjnym z 2005 miałem wpisaną normę EURO;

w wyciągu ze świadectwa homologacji dla auta z 2017 mam normę EURO;

w CEPiK mam to samo co w homologacji i w... dowodzie rejestracyjnym /tak, mam w dowodzie wpisaną normę EURO/;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ArKos napisał:

Ale Ty tak serio?

Przecież leży tego na sieci pełno.

https://dixi-car.pl/normy-emisji-euro.htm

 

 

 

Serio to powinno chyba być jasno określone w homologacji i wbite w Kartę pojazdu.

A jaką w takim razie ma normę Euro silnik Z18XE ?

Bo był produkowany chyba od 2004 do 2010.

 

Dodam jeszcze że z tego co widzę silnik Z12XE zgodnie z homologacją spełnia normę Euro 4.

CO ma na poziomie 0.211 g/km

CH+ NOx - 0.00g/km

NOx - 0.031 g/km

 

Edytowane przez FENIX2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, FENIX2 napisał:

A jaką w takim razie ma normę Euro silnik Z18XE

Taką samą jak Z12XE.

Jakbyś poczytał na necie to byś się dowiedział, że w wypadku Opla pierwsza litera oznaczenia silnika to wskazanie na spełniane normy emisji spalin.

Obecnie produkowane silniki mają na początku literę D, która wskazuje na homologację Euro6d czy tam Euro6.2, jak kto woli.

 

24 minuty temu, FENIX2 napisał:

z tego co widzę silnik Z12XE zgodnie z homologacją spełnia normę Euro 4.

To, że spełnia normę a to, jaką otrzymał homologację, to dwie różne rzeczy. Wracamy do:

58 minut temu, ArKos napisał:

A14NEL/NET/NER spełniał tak naprawdę normę Euro6 od samego początku produkcji. Jednak uzyskał homologację Euro5 bo taka była przyznawana. Po wejściu Euro6 w 2014 roku, został przemianowany na B14NEL/NET/NER pomimo braku dokonania jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych czy programowych.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Natomiast wiem, że homologacja przyznawana jest dla danego modelu silnika. A14NET nie spełnia Euro6 pomimo, że je spełnia, bo go przemianowano na B14NET.

Kazus: A14NET nie wjedziesz tam, gdzie musi być Euro6, B14NET wjedziesz mimo, że to taki sam silnik. A14NET ma homologację na Euro5 i koniec kropka. Może spełniać Euro20 i nic to nie zmieni, bo otrzymał taką a nie inną homologację.

 

Przypuszczam jedynie, że mogła to być jakaś forma odstępstwa od reguły w związku z produkcją od 01.01.2005 i fizycznym spełnianiem Euro4. Nic mi więcej nie przychodzi do głowy.

Corsa Z12XE produkowana od 2000 dostała w 2000r homologację Euro3 bo taka była przydzielana. Astra w 2005 dostała Euro4 bo taka była przydzielana a silnik spełniał wymogi emisji. Ucieka tu analogia 1,4T i przemianowanie oznaczenia silnika, ale nie wiem dlaczego tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności