Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

41 minut temu, luceo2 napisał:

ja mam swoje inne auto, meriva a robi jako auto wokol komina, spisuje sie idealne, ale ziomek chce sprzedac swoja, ktora znam od 1 km.... zadnych problemow nie mial z zamkami, tym czyms co piszecie, nic, serwis co roku olejowy, przez 12 lat 90 kkm przebiegu.... pan kolo 70tki;) zal nie brac, ale chyba mnie wyleczyliscie....

 

 

jak znasz gościa i to auto to przemyśl sprawę

 

skoro miał ten samochod od nowości to jakaś historia serwisowa jest a po drugie tacy starsi Panowie czasem posiadają ciekawe własne "książki serwisowe" tzn. jakieś własnoręczne notatki za naprawy, paragony za części itp.

 

przecież masz jeszcze czas do zastanowienia się, poszukaj info o tym modelu, opinii, ale użytkowników 

 

i chyba zbyt chwaliłem moją A....

dzisiaj postanowiłem ją posuszyć;), żonie zamarza szyba z przodu na krótkich odcinkach..., auto zamarzło kilka dni temu;) nie dało się drzwi otworzyć więc mówię poczekam aż omarznie;), dzisiaj udało się otworzyć, pięknie wysmarowałem uszczelki silikonem k2, wyczyściłem w środku, wygrzałem przez jakieś 30 min na drzworze zamykając okna itp oraz wpadłem na genialny pomysł;), mówię przewietrzę je jeszcze w środku, mróz -15 to ładnie wigloć czy coś ulotni się z auta;) i zostawiłem spuszczone szyby na maxa w dół elektryczne przez jakieś 8h...

próbowałem zamknąć na noc auto i kupa, szyby podnoszą się na kilka cm i przechyla się do przedniej masku szyba i kierowcy i pasażera, myślę może coś zamarzło w środku;), wstawiłem z godzinę teu auto do garażu, normalnie stoi pod chmurką... stoi godzine i szyb nie da się podnieść do góry, do końca, idą o jakieś 5 cm i znowu się pochylają do przedniej maski....

w garażu 12 stopni na plusie.

Zobaczę rano jak sytuacja na froncie jak postoi z 10 godzin....

ehhhh co się mogło pokiełbasić;)?

;):):)

gdyby nie to co piszecie o tym systemie kradzieżowym i zamkach to już jutro brałbym tą sztukę od sąsiada;), jemu dał moją, a moją chce jego znajomy jako autko na rybki;) heheh i na działke, miał brać B, ale jak dowiedział się,że jest w podobnym stanie A 10 koła tańsza;) to chce moją... i też mnie ciśnie;)

 

13 godzin temu, meryA1.4 napisał:

kusi mnie ta podmiana na b;) heheh

Każda sroczka chwali swój ogonek. Tak każdy z nas ma swoje spostrzeżenia do konkretnego autka. Każde z nich ma swoje jakieś wady. Opel to specyficzny samochód wygodny i trudny do naprawy. Meriva A to taki dziadkowozik, ładna brzydulka. Nikt nie namawia cię na przejście na Merivę B. Ale więcej plusów ma Wersja A niż wersja B. Nie jest to demon prędkości, ale zawsze dowiezie do celu. Osobiście jeżdżę oplem od 1999, zaczynałem od Vectry A przez dwie Astry h a teraz Meriva A i zostanie chyba do końca. Wszystkie opelki były ok. Bezawaryjne. Jak każdy opel po 5 latach czepia się ruda, Norma.

13 godzin temu, meryA1.4 napisał:

i złośliwość rzeczy martwych;), chyba termostat umarł;), silnik chodzi ze 30 minut i wskazówka ani drgnie;), ogrzewanie też słabo heheh;)
ile może skasować jakiś mechanior;)

Wymiana termostatu w Mery nic trudnego. Zrobisz sam w 40 minut. Koszt ? Cena termostatu.

 

i już wiadomo co się stało

wczoraj jak auto stało z otwartymi szybami ponad 10 h na -17 wiecorem jak chcialem zamknąć, szyba poszła do góry i przymarzła uszczelka, która chodzi w rancie drzwi  pionowo przy lusterku, szyba szła do góry, podłapała uszczelkę i ta się podwinęła, poszła do góry o ok. 10 cm, rozebrałem boczek, zdemontowałem głośnik i łąpą próbuję nasunać, nie da się, muszę nasunąć ok. 10 cm... tyle poszła do góry i blokuję prace prowadnicy do góry, w ostateczności utne nożem... ale ta uszczelka może stabilizuje też szybę jak jest otwarta latem by nie latała? więc nie chciałbym jej pociąć;)

macie jakiś patent jak to nasunąć ? psiknąć do środka dw 40 silikonem 

 

 

szy.JPG

 

spoko, ja oplami od 2000

w 2000 astra F 1.4 8V nówka z salonu 150 kk

w 2002 astra G 1.4 16V nówka z salonu 200 kkm

w 2006 astra h 1.7 cdti nówka z salonu 400 kkm

w 2010 zmiana na skode;) roomster 400 kkm

i w 2016 astra K 1.4 turbo  400 kkm

 i od 2010 równolegle meriva a 1.4 8 v;)

żaden opel mi nie rdzewiał;), każdy był bezproblemowy i nie pił oleju;)

 

 

 

17 godzin temu, Mery 11 napisał:

trudny do naprawy.

Kolega chyba nie mierzył się z francuskimi wynalazkami ?

 

5 godzin temu, Marcin 83 napisał:

Kolega chyba nie mierzył się z francuskimi wynalazkami ?

 

Nie mierzyłem się, bo jak napisałem, to nie miałem francuzów, tylko samych Niemców. A zacząłem przygodę z polską motoryzacją z Warszawą 223 dgórno zaworowa już , a potem  Fiat 125 p.☺️

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności