ArKos Opublikowano 8 Listopada Udostępnij Opublikowano 8 Listopada Sieczka sieczką, ale łamane są w tym momencie zasady prawne... Obowiązki producentów według prawa W Unii Europejskiej obowiązuje regulacja, która nakłada na producentów obowiązek zapewnienia dostępności części zamiennych przez określony czas. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, producenci samochodów są zobowiązani do produkcji części zamiennych przez co najmniej 10 lat od zakończenia produkcji danego modelu samochodu. W Polsce, prawo to zostało wprowadzone na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Co obejmuje obowiązek produkcji części zamiennych? Obowiązek produkcji części zamiennych dotyczy zarówno części mechanicznych, jak i karoseryjnych oraz elektronicznych. Obejmuje to między innymi: Silniki i ich komponenty: tłoki, wały korbowe, głowice cylindrów. Układy przeniesienia napędu: skrzynie biegów, wały napędowe, sprzęgła. Elementy zawieszenia i układu hamulcowego: amortyzatory, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe. Części karoserii: drzwi, maski, błotniki. Elementy elektroniczne i systemy bezpieczeństwa: komputer pokładowy, poduszki powietrzne, systemy ABS. Wyjątki od reguły Istnieją pewne wyjątki od zasady 10-letniej dostępności części zamiennych. W przypadku marek luksusowych oraz samochodów sportowych, producenci często zobowiązują się do dłuższego wsparcia, co może obejmować okres nawet 15-20 lat. Dodatkowo, niektóre części zamienne, zwłaszcza te mniej istotne dla funkcjonowania pojazdu, mogą być wyłączone z tego obowiązku. A teraz idź i kup części do tej Astry 2019 rok, która od roku stoi i nie jeździ, a Ty musisz płacić raty...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan_wAZOn Opublikowano 8 Listopada Udostępnij Opublikowano 8 Listopada podsumowując... zacytuję samego siebie: "to raczej wskazuje jak teoretyczne są prawa konsumenta w naszym pięknym krajobrazie..."; z moich doświadczeń z ASO: w ciągu ostatnich 20 lat korzystałem z usług dealerów dwóch marek - u Nissana jako posiadacz Almery z drugiej ręki ale z pełną historią od tegoż sprzedawcy..., potem u Opla jako posiadacz Astry z drugiej ręki, no i ostatecznie jako nabywca kolejnej Astry /jeszcze w epoce przed PSA...../ przez cały okres przedłużonej gwarancji... co do poziomu obsługi i jakości wykonywanych prac nigdy nie miałem uwag, problem niedostępności części też mnie nie dotknął... chyba szczęściarz ze mnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada Taaaaa........ https://www.facebook.com/reel/1633262567221595 Wyrywa z butów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 9 Listopada Udostępnij Opublikowano 9 Listopada To powinno być karalne jakimiś pozwami na miliony złotych. Skoro żarówka jest określona na wielką żywotność wedle ASO to powinni gwarantować określoną jej żywotność. I w razie w wymieniać na gwarancji. Specjalnie bym robił spięcia na niej i jeździł raz w tygodniu na wymianę lampy . Nóż się w kieszeni otwiera , teraz kupując auto musisz się dowiadywać czy żarówki są wymienne , ja pie.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Listopada Udostępnij Opublikowano 9 Listopada To samo jest z lampami ledowymi. Padnie COKOLWIEK i cała lampa do wymiany. Koszt? Wiadomo, kosmos. I na pewno nie marne 3k.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 9 Listopada Udostępnij Opublikowano 9 Listopada Z tym że przy lampach led człowiek się z tym liczy , tak jak i z xenonem że droższy niż żarówki. Ale kupujesz auto kompaktowe a tu taki kokos. Jeszcze zacząłem czytać , to te corsę zaprojektowali Niemcy , potem żabojady przejęli opla , i na nowo przeprowadzili konstrukcje wedle standardów peżota . Ciekaw jestem czy jak żarówka się spaliła powiedzmy w rocznym aucie czy była wymieniana lampa gwarancyjnie. Bo niby żarówka to część eksploatacyjna , ale w momencie jak uznali że nie podlega wymianie i jest zintegrowana częścią lampy to mnie jako klienta interesuje to że lampa nie działa . Chyba że uznali że lampa jest częścią eksploatacyjna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 9 Listopada Udostępnij Opublikowano 9 Listopada Dlatego jak tylko będę mógł, to kolejne auto też kupię z halogenowymi reflektorami 🙂   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 9 Listopada Udostępnij Opublikowano 9 Listopada Tylko że to mowa o zwykłej żarówce za 2 zł która jest nie wymienialna w zwykłej lampie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98144-aso-hit-czy-kit/page/3/#findComment-813735 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.