Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Zawór EGR w 1.3 CDTI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   pitthegreat

pitthegreat
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 05 kwiecień 2011 - 13:04

Jesli wymieniac egr to na nowy pokryty teflonem


2 lata temu wymieniłem EGR na oryginał Opla (nie wiem czy w wersji z teflonem czy bez) ale pochodził tylko ~35 tyś km. Nie chcę kupować kolejnego...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   rostex

rostex
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Model:Nie Opel

Napisano 05 kwiecień 2011 - 13:34

Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze. Czyszczenie EGR oczywiście ma sens pod warunkiem wyczyszczenia także dolotu.


Kolego, napisz parę wskazówek odnośnie czyszczenia kolektora dolotowego, czy to dużo roboty, czy przy takim czyszczeniu trzeba wymieniać jakieś uszczelki? Jeśli możesz, wrzuć jakiś manual, dzięki z góry.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   danio1962

danio1962
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3cdti
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 kwiecień 2011 - 13:08

słyszałem o zaślepianiu tego zaworu jakie są tego ewentualne skutki
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   pitthegreat

pitthegreat
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 17 kwiecień 2011 - 09:17

Koledzy, rozpocząłem dyskusję więc i podzielę się doświadczeniem po rozwiązaniu problemu.
Mimo porad pojechałem jednak do mechanika, po rozebraniu okazało się, że i EGR i kolektor faktycznie były bardzo brudne. Wyczyszczony zostały oba. Całość kosztowała 400zł i podobno na ~30 tyś km powinna rozwiązać problem. Nawet gdybym zdecydował się na (ponowną) wymianę EGR to problerm i tak by niedługo wrócił ze względu na stan kolektora. Wniosek: w razie problemów z EGR czyszczenie zaworu lub jego wymiana powinna być połączona ze sprawdzeniem stanu kolektora i ewentualnym jego czyszczeniem.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   wild_elk

wild_elk
  • Forumowicz
  • 265 postów
  • LokalizacjaKonin / Łódź
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI 51kW
  • Nadwozie:3d

Napisano 25 kwiecień 2011 - 22:46

Siemacie wszyscy, dodam tylko jedną rzecz, u mnie od czyszczenia EGR'a przejechałem 50tyś i ostatnio coś czuję, że chyba sie odzywa ale wniosek jeden - jak sie zrobi dobrze to i 5 dyszek można przeleciec bez problemów ;) pozdro
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   pitthegreat

pitthegreat
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 27 kwiecień 2011 - 20:44

Siemacie wszyscy, dodam tylko jedną rzecz, u mnie od czyszczenia EGR'a przejechałem 50tyś i ostatnio coś czuję, że chyba sie odzywa ale wniosek jeden - jak sie zrobi dobrze to i 5 dyszek można przeleciec bez problemów ;) pozdro


A jak kolego jeździsz? Miasto czy trasa? Łagodnie czy depczesz?

Dodam jeszcze, że po czyszczenieu EGR i kolektora widzę różnicę. Silnik pracuje równiej, łagodniej przechodzi pomiędzy zakresami obrotów. Z pewnością było to więc konieczne.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   KubaK

KubaK
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • LokalizacjaKoszalin
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 16V

Napisano 05 październik 2011 - 08:58

Mam zamiar się zabrać za czyszczenie układu dolotowego. Ostatnio czyszczony był u mnie EGR bo już non stop wywalało błąd, że zablokowany. Teraz chce jeszcze kolektor dolotowy wyczyścić i tu pytanie czym to ruszyć? Kolektor jest chyba z jakiegoś tworzywa i nie chciał bym go uszkodzić jakimiś rozpuszczalnikami.
Ogólnie zastanawiałem się jeszcze czy czyści się tez inne elementy układu dolotowego? jakieś przewody od turbiny itp? Coś z IC się robi? Będę to robił to u kolegi mechanika więc to co mu powiem to on mi zrobi tylko nie wiem co ruszać przy okazji żeby było zrobione kompleksowo.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   daro1

daro1
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 październik 2011 - 10:33

mialem okolo 180 tys i zaczely sie problemy z EGR, jakis mechanik mi oczyscil i faktycznie starczylo na 30 tys bo teraz na 213 tys zaczelo sie powazniej , auto nie ciaglo, czasami podczas rownej jazdy 100km/h potrafilo na chwile stracic moc i dalej ciagnac, wolne obroty strasznie plywaly na dotaczaniu sie doswiatel no i oczywiscie autko z kluczykiem na desce.
Teraz zaprzyjazniony jak mi rozebral to faktycznie w dolocie ledwo maly palec wszedl tyle tego bylo szczegolnie na 1 cylindrze.
Mechanik utopil kolektor w jakims plynie do mycia podlog w warsztatach ze niby te smary rozpuszcza itd wszystko ladnei sie umylo.
Zlozone i jezdzone juz ale zuzycie paliwa jakies spore, faktycznie kultura pracy silnika teraz bajeczna. Jak cos nowego wyjdzie to dopisze. Aha i wymienilem termostat bo nei trzymal czasami nawet 80 st C teraz o wiele szybciej sie nagrzewa, z 4 - 5 km po miescie i ma 82 st C.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   KubaK

KubaK
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • LokalizacjaKoszalin
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 16V

Napisano 11 październik 2011 - 13:31

U mnie termostat akurat śmiga dobrze póki co ;)
Jutro auto idzie do kolegi mechanika ;) Kupiona od razu częściowa zaślepka EGRa powszechniej stosowana w Fiatach 1.3 JTD. Od razu robię kilka kopii takiej zaślepki z nierdzewki, może komuś się przyda jeszcze ;)
Pytanie za 100 punktów - gdzie w tym silniku jest odma ?? Czytałem że tez potrafi być mocno zawalona...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   daro1

daro1
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 październik 2011 - 09:45

Ja mam teraz problemy z przeplywomierzem, sa bledy w komputerze i wiecej pali niz zwykle. Zalozylismy marelli ale chyba jest uszkodzony, szukam dalej jakiegos zamiennika bo boscha to koszt prawie 600 zł. A kolega KubaK moglby si epochawlic tym zalozeniem zaslepki bo pierwsze slysze ze mozna w tym 1.3 to zrobic bo tam w cholere programowania by bylo itd

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse