Skocz do zawartości

Z16XEP astra H wentylator


Gość daglascx

Rekomendowane odpowiedzi

Ewidentnie masz uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej.Na klimie wentylator włączany jest w zależności od ciśnienia w układzie klimatyzacji.Preostat podaje wartość ciśnienia do ECU a te załącza odpowiedni bieg wentylatora.Stąd na klimie wszystko jest ok oczywiście oprócz braku 1 biegu a bez klimy wentylator w ogóle się nie załącza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam kolegow na forum ten typ tak ma . astrze h ta temperatura jest prawidlowa , to jest termostat elektromagnetyczny i otwiera sie przy 112 lub 113 stopniach

takze nie ma co sie martwic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja asterka nie prakracza 100 stopni praktycznie zawsze jak włączę tryb serwisowy, żeby podglądnąć temperaturę jest 97 stopni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość januszt25

Moja asterka nie prakracza 100 stopni praktycznie zawsze jak włączę tryb serwisowy, żeby podglądnąć temperaturę jest 97 stopni.

Pytanie czy masz włączoną klimę czy nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z mojego doświadczenia.... temperatura Z16XEP przed i po wymianie > pompa wody, 3 czujniki, termostat.

 

Temperatura w test mode zwykle była w granicach 94stC, podchodziła pod 98stC i spadała. Wentylatora nigdy nie słyszałem - nie przypominam sobie, może w korkach.

Pewnego dnia szlag trafił wąż przy trójniku do pompy, po wymianie czujnika termicznego w wentylatorze, drugiego w kolektorze oraz po zmianie termostatu w którym również

jest czujnik - temperatura w czasie jazy wynosi 104-108 stC. W skrajnych sytuacjach podchodzi w okolice 110stC wtedy mam strzał o 2-3stC w dół, po podejściu do 113stC

załącza się wentylator i zbija do 104-105stC... nadmienię, iż rok wcześniej na kilka sekund zapalał się check z numerem 111606, gasł i był spokój.

 

Patrząc po tym co pisze się na forach o Z16XEP, należy uznać iż praca poniżej 100stC jest anomalią - w moim przypadku po wymianie wszystkiego (temp. zewnętrza 18stC)

temperatura grasuje 104-113stC, średnio 108stC. Chłodnica byłą wykręcana i czyszczona.

 

Kilka dni wcześniej wymieniałem rozrząd, pompa wody jest nowa.

 

Jeszcze jedna kwestia - po podłączeniu pod kompa są 2 czujniki temperatury cieczy. Różnica u mnie pomiędzy nimi wynosiła 12stC przy czym na jednym z nich napięcie

było poniżej normy. Być może jest tak, że jeśli jeden z czujników pada - wtedy jego wyniki uśredniają w dół średnią temperaturę i to tłumaczy, że niektórzy mają 92-99stC

a inni 102-115stC. Nie znalazłem postu, aby ktoś miał np. 96-105stC.

 

Jeszcze jedna kluczowa informacja - wcześniej podczas jazdy temperatura spadała, tzn. ruszając z temperaturą 98stC na trasie spadłą do 92stC. Teraz ruszając z 92stC

temperatura wzrasta do owych 108stC. Czyli teraz, pęd powietrza nie schładza cieczy, dopiero po otwarciu termostatu - jakie wnioski z tego? Wcześniej podczas jazdy włączenie

klimatyzacji miało wpływ na pokazywaną wartość temperatury.

Edytowane przez Luccas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gabiniusia

Astra H 1.6 Benzyna Z16XEP - Ten typ tak ma - termostat otwiera sie przy około 105 stopniach - też myślałem, że mam coś zepsute - dzwoniłem do 5 różnych serwisów opla w polsce oraz oddałem auto do serwisu w uk i NIKT nie potrafił mi powiedzieć jaka jest temperatura otwarcia termostatu w tym modelu - wymieniłem chłodnice, czujniki, termostat i co... dalej 105 stopni - ten model po prostu tak ma. W korku faktycznie potrafi się zagrzać do 112 stopni i wtedy załącza się wentylator - dodam tylko, że termostat załącza się na podstawie czujnika znajdującego się zaraz obok termostatu natomiast wentylator korzysta z czujnika znajdującego się na ujściu cieczy chłodzącej z chłodnicy. Można wywnioskować z tego, że temperatura cieczy na wyjściu z chłodnicy jest o kilka stopni mniejsza (schłodziła się w owej chłodnicy) i dlatego wentylator załącza się tylko w korku przy upale gdzie owe schłodzenie nie jest tak efektywne jak przy jeździe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość adams1987

mam wymieniony nowy termostat i czujnik temperatury cieczy chlodzacej czytalem ze zalacza sie przy wysokich temperaturach ale ja mam przy 111 niewiem co mam robic

 

105 stopni powinnien ostworzyć sie termostat a wiatrak przy 106 107

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Silniki xep, xer, xel posiadają termostat z grzałką elektryczną. Otwarcie termostatu nominalnie 105 stopni. Nowy tak mi się otwierał, teraz jest to 103st. Kupiłem używany na all i ten trzymał 95st. C. W przypadku, gdy ostro butujemy auto - ecu podaje napięcie na grzałkę termostatu, co powoduje jego szybsze otwarcie przy 90 st. C. Wyższa temperatura tych silników powoduje niższe spalanie o parę procent. Wentylator włącza się przy 108 st. C. Dokładny opis, zdjęcia można znalesc na mamhopla.com.pl lub astra.ru jak która zna ruski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności