Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wyciek oleju z simeringu wału korbowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Marcin p

Marcin p
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 sierpień 2017 - 14:21

Witam. Mam problem z moją insignią a mianowicie leci olej z simeringu wału korbowego. Wymieniłem to na nowy ale po przejechaniu kilku kilometrów olej znowu się leje. Wypchnelo simering. Ponownie wymieniłem dokładnie go dobijając i ponownie po kilku kilometrach olej się leje. Dodam że olej filtr a nawet odma były wymienione. Miał ktoś taki przypadek??? Bo ja nie mam pomysłu już.

Użytkownik Marcin p edytował ten post 23 sierpień 2017 - 14:23

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9741 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:22

No i co myślisz że mamy zgadywać  jaki silnik?

Na pewno masz dobry uszczelniacz?

Wszedł do końca kielicha?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Marcin p

Marcin p
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:28

No i co myślisz że mamy zgadywać  jaki silnik?
Na pewno masz dobry uszczelniacz?
Wszedł do końca kielicha?


Silnik 2.0 cdti 130Km. Simering dobrze dobity. A uszczelniacz dobry na starym był numer a zresztą występuje tylko jeden. Ten jest od strony rozrządu
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9741 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:31

Ciśnienie oleju mierzyłeś?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Marcin p

Marcin p
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:35

Ciśnienie oleju mierzyłeś?


Nie mierzylem. Myślę nad wymianą pompy olejowej.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9741 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:36

Może być że jest wyrobiona.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Marcin p

Marcin p
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 sierpień 2017 - 15:38

Myślałem też o zatkanych kanalikach olejowych ale chyba wtedy by pokazywalo że jest niskie cisnienie
Pierwszy raz się spotykam że wyrzucilo simering.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5018 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 sierpień 2017 - 16:40

Wytarty wał korbowy?
Zaryzykowałbym zakup simmeringu mniejszego wewnątrz o 1mm.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9741 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 sierpień 2017 - 17:44

Arek ale to by powodowało że mu zimmera wyciska z siedzenia na zewnątrz?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5018 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 sierpień 2017 - 17:57

W tym miejscu nie ma ciśnienia. Jak zajrzysz do wnętrza pompy, to przekonasz się, że na wale jest koło napędzane i kawałek dalej panewka, spod której olej wychodzi. Ale pod uszczelniaczem nie ma cisnienia - simmering nie byłby w stanie go utrzymać.

 

pompa_oleju.jpg

 

Napędzane koło styka się z wałem wewnątrz, a ciśnienie wytwarzają zęby na zewnątrz. Tu masz pobieżny schemat:

 

zdjecie_2011.jpg

 

W kolorowo zaznaczonych miejscach leci olej. Zębnik od wewnątrz nie bierze udziału w dystrybucji oleju. Wyciek spod simmeringu to przepuszczanie oleju "luźnego" takiego samego, jak np. w wypadku simmeringu na półosi w skrzyni biegów.

 

Jeśli wał będzie wytarty to jest możliwość, że warga sie po czasie wywinie - przecież od wewnątrz w simmeringu masz sprężynkę. No i ewentualność, że simmer jest firmy krzak i już na półce sklepowej był zjebany...



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse