Skocz do zawartości
Marcin p

Wyciek oleju z simeringu wału korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją insignią a mianowicie leci olej z simeringu wału korbowego. Wymieniłem to na nowy ale po przejechaniu kilku kilometrów olej znowu się leje. Wypchnelo simering. Ponownie wymieniłem dokładnie go dobijając i ponownie po kilku kilometrach olej się leje. Dodam że olej filtr a nawet odma były wymienione. Miał ktoś taki przypadek??? Bo ja nie mam pomysłu już.

Edytowane przez Marcin p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co myślisz że mamy zgadywać jaki silnik?

Na pewno masz dobry uszczelniacz?

Wszedł do końca kielicha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co myślisz że mamy zgadywać jaki silnik?

Na pewno masz dobry uszczelniacz?

Wszedł do końca kielicha?

Silnik 2.0 cdti 130Km. Simering dobrze dobity. A uszczelniacz dobry na starym był numer a zresztą występuje tylko jeden. Ten jest od strony rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju mierzyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju mierzyłeś?

Nie mierzylem. Myślę nad wymianą pompy olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być że jest wyrobiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem też o zatkanych kanalikach olejowych ale chyba wtedy by pokazywalo że jest niskie cisnienie

Pierwszy raz się spotykam że wyrzucilo simering.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytarty wał korbowy?
Zaryzykowałbym zakup simmeringu mniejszego wewnątrz o 1mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arek ale to by powodowało że mu zimmera wyciska z siedzenia na zewnątrz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu nie ma ciśnienia. Jak zajrzysz do wnętrza pompy, to przekonasz się, że na wale jest koło napędzane i kawałek dalej panewka, spod której olej wychodzi. Ale pod uszczelniaczem nie ma cisnienia - simmering nie byłby w stanie go utrzymać.

 

pompa_oleju.jpg

 

Napędzane koło styka się z wałem wewnątrz, a ciśnienie wytwarzają zęby na zewnątrz. Tu masz pobieżny schemat:

 

zdjecie_2011.jpg

 

W kolorowo zaznaczonych miejscach leci olej. Zębnik od wewnątrz nie bierze udziału w dystrybucji oleju. Wyciek spod simmeringu to przepuszczanie oleju "luźnego" takiego samego, jak np. w wypadku simmeringu na półosi w skrzyni biegów.

 

Jeśli wał będzie wytarty to jest możliwość, że warga sie po czasie wywinie - przecież od wewnątrz w simmeringu masz sprężynkę. No i ewentualność, że simmer jest firmy krzak i już na półce sklepowej był zjebany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może przytarty tłok zaworka nadmiarowego w pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grześ, byłoby zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania, ale nie ma to związku z uszczelniaczem - to moje zdanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie pompa ? Tylko wał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem Twój wcześniejszy post, chyba pisaliśmy w jednym czasie.

Ja jeden rok wojowałem z wyciekami oleju z wału i wałków.

Wymieniałem ze 6 razy.

Cały czas kupowałem uszczelnienia w ASO, bo chciałem być pewnym, że dobre.

Było to corteco.

 

W końcu miałem dośc i kupiłem w IC Erlinga.

I nie leci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten też ale to samo. U mnie nie jest to mały wyciek tylko duży. Zobaczę jeszcze kupię o jeden mm mniejszy może to coś da. Ale ciekawi mnie dlaczego aż takie ciśnienie tam jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

W końcu miałem dośc i kupiłem w IC Erlinga.

Dlatego wcześniej pisałem o jakości uszczelniaczy :)

 

 

 

Ale ciekawi mnie dlaczego aż takie ciśnienie tam jest ?

Tam nie ma ciśnienia!

Jak będzie wytarty wał to będzie lało i koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet na magnesówce szlifowałem uszczelniacz o 1mm, tak by głębiej wszedł, myślałem, że ślad na wale powoduje złe uszczelnienie.

Zmiana sklepu zadziałała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narazie zamontuje nową pompę olejową zobaczę czy to poskutkuje. A jeżeli to rowek na wale to jak to naprawić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa.

Napawanie i szlif, albo szlif i inny uszczelniacz.

Ja próbowałem zrobić nawet myk z tulejką, jak to jest w starych c20xe i c20let, ale też nie pomogło.

Pewnie na erlingu ten myk by zadziałał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa.

Napawanie i szlif, albo szlif i inny uszczelniacz.

Ja próbowałem zrobić nawet myk z tulejką, jak to jest w starych c20xe i c20let, ale też nie pomogło.

Pewnie na erlingu ten myk by zadziałał.

Simering kupiłem firmy Elring ale nie pomogło. Narazie wymieniam pompę olejową zobaczę czy coś się zmieni. Jeżeli nie będę coś myślał z tym wałem. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.?

Simering kupiłem firmy Elring ale nie pomogło. Narazie wymieniam pompę olejową zobaczę czy coś się zmieni. Jeżeli nie będę coś myślał z tym wałem. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.