Skocz do zawartości

Rozładowywanie akumulatora w Astrze III


Gość zebro

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kacper

Witam, alternator nie ładuje i stąd te problemy.

Jak podładujesz akumulator i odpalisz silnik to sprawdź jakie jest napięcie ładowania.

Przy braku ładowania wyłączane są w kolejne obwody elektryczne aż do unieruchomienia silnika, dlatego tak się działo jak opisałeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kacper i kicaj, zapewne obaj macie rację - potwierdzę co nie gra w nadchodzącym tygodniu. Do wymiany pójdzie aku i alternator, ale to dopiero w niedzielę, bo przywiozę prostownik, kobyłki itp., aby się dobrać samemu do alternatora.

Ciekaw jestem, jaki jest koszt naprawy/regeneracji tych elementów w warsztacie. Póki co, załamka minęła, ale fakt wydania mimo wszystko kilku stówek też nie napawa optymizmem :wacko:

 

EDIT

Taki podają niby koszt wymiany/regeneracji alternatora we Wrocławiu (150 zł) :

http://www.elmi-autoserwis.pl/oferta/naprawa-alternator%C3%B3w/

Edytowane przez Sssmok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szary_x

150? coś tanio u mnie mówił 100 robocizna i części w zależności co.... +160 diody , ok 100 regulator , 30 łożyska (jak wyciągnięty to się wymienia od razu) szczotki nie wiem ze 20zł ale nie dałem brak kasy a nie jestem pewien czy aby na pewno jest do robienia.... rano ładowanie 14,3-14,5 v a popołudniu jak ciepło i sucho 14-14,1 jak włączę klimę spada do 13v a po chwili wzrasta do 13,7v i waha się 13,5-13,7v nie wiem czy to normalne .... szarpał jak ruszałem na klimie jak by brakowało prądu,.. zakładałem gaz nie dawno i miałem w planach wymianę świec które leżały w schowku .. wczoraj wymieniłem i już nic nie szarpie na klimie jak ruszam świece były zółte u dołu na porcelance, jedna miała spękaną elektrodę (takie małe ryski widoczne gołym okiem a lepjej pod lupą)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już od prawie tygodnia autko na chodzie :rotfl:
Byłem u specjalisty, skasował mnie 350 zł - demontaż, sprawdzenie alternatora, naprawa (kupił 3 nowe części, ale co dokładnie to nie pamiętam) i ponowny montaż. Wszystko zrobione w 3-4 godzinki. Na szczęście aku i inne podzespoły w jak najlepszym porządku :beer: .

Co ciekawe, tego dnia gdy podjechałem na warsztat, przyjechał praktycznie identyczny samochód z tym samym problemem - Astra 1.7 z przebiegiem ok 150 tyś. km (tak, jak mój). Elektromechanik powiedział, że w tych autach często siada altek przy takim przebiegu. Czy to prawda? Nie wiem... Póki co, mam nadzieję, że już nic się więcej nie zepsuje przez najbliższe miesiące (odpukać) :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam odgrzebuje temat przyszła następna zima i znowu problem z aku które ma rok .

odłączyłem radio i zauważyłem że dużo mniej prądu schodzi

przy podłączonym dochodziło do tego że po 1 dniu z 12,3V pokazywało 11V (ok 15h postoju -10'c)

przy odłączonym radiu po 1 dniu z 12,3V pokazywało 12V czas taki sam (ok 15h postoju -10'c)

popatrzałem na opis na radiu schemat podłączenia kabli i na kable na kostce i chyba coś nie tak jest podłączone (kolega mi mówił że żółty kabel to podtrzymanie pamięci) według tego schematu na radiu powinien być raczej w innym miejscu

 

może ktoś wie jak powinien być układ podłączenia według kolorów czy jakoś inaczej to sprawdzać ?

 

Schemat na radiu

http://imageshack.com/a/img835/5140/9bvf.jpg

 

schemat jak jest podłączone w moim aucie

http://imageshack.com/a/img36/8461/rhnq.jpg

 

Kostka w moim aucie foto

 

http://imageshack.com/a/img577/2096/bvuy.jpg

http://imageshack.com/a/img691/3483/8e9d.jpg

http://imageshack.com/a/img191/9836/nkq3.jpg

http://imageshack.com/a/img811/5663/afdu.jpg

http://imageshack.com/a/img801/3761/xyzv.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie radio masz zamontowane w aucie? Jaki jest pobór prądu po kilku minutach od wyłączenia radia? Jeśli radio to cd30 mp3 to radia z początku produkcji miały wadę fabryczną dotyczącą napędu CD co powodowało rozładowywanie akumulatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam cd 30 URA 70.03.01 rocznik 08.12.2005 po włączeniu nie wiem jaki jest pobór prądu ale jak jest podłączone i wyłączone to wiem że tego prądu idzie więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj klemę z akumulatora.

Pomiędzy zacisk akumulatora a klemę wepnij miernik ustawiony na amperomierz.

Porównaj wtedy jaki jest pobór gdy radio jest wpięte i wypięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności