Skocz do zawartości

Rozładowywanie akumulatora w Astrze III


Gość zebro

Rekomendowane odpowiedzi

w ulotce gwarancyjnej akumulatora doczytałem się"wymiana akumulatora w ramach gwarancji nie rozpoczyna nowego okresu gwarancyjnego, pozostały okres gwarancyjny przechodzi na nowy akumulator"- chyba klopsss.

Wyłączyć syrenkę tzn. odłączyć ją kluczykiem, czy całkiem odłaczczyć całą kostkę kabli od syreny??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Odłączyć całą i jak się będzie darła to kluczykiem też. Jak się nie drze to znaczy, że siedzi w niej akumulator i tu będzie przyczyna Twoich kłopotów. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek zdaniem moim może się tak dziać, że akumulatorek w syrence pobiera dość spory prąd, ale tylko w przypadku kilkuletnich i starszych syrenek. I dlatego też, aby się przekonać o tym rozebrałem syrenkę i pomierzyłem prąd jaki pobiera w niej akumulatorek- jest to 1mA, także na pewno nie jest to powód moich kłopotów.

Po 3 dniach stania auta pomierzyłem napięcie aku. i wynosi 11,7V - co utwierdza mnie w przekonaniu,że akum. jest padnięty. Podejrzałbym jeszcze kolor elektrolitu, ale nie ma jak.Wcześniej pisałem,że są w aku. małe otworki, ale to tylko wgłębienia.Chyba trzeba wywiercić w górnej pokrywie otworek, by podejrzeć jakiej barwy jest elektrolit.

Najbardziej przekonuje mnie teoria,że napięcie ładowania jest za duże (14.86V) i akumulator wygotowywuje się. Koleś ma taką samą astrę więc porównam jakie jest u niego to napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebro, ja juz mam 3 akumulator w ciągu roku :) i nie wierze aby wszystkie 3 były jakieś trefne, po zmianie softu we wrześniu było wszystko ok, aż do stycznia kiedy to po 3 dniach postoju na mrozach aku sie rozładował, pare dni wczesniej sprawdzałem porór prądu i po zamknięci auta wynosił 280mA po około 10 minutch odbija przekaznik i spada do 20mA ale tylko na 5 minut. Po 5 minutach rośnie do 110mA trwa to moze z 10 sekund i spowrotem wraca do 20 mA i tak w kółko. O co tu chodzi ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, wyjąłem aku. i poprzez magiczne oczko (daje się podważyć i unieść ok2cm) wsadziłem zrobionego z papieru peta, żeby przekonać się, jakiego zabarwienia jest elektrolit. O dziwo po umoczeniu w elektrolicie papierek był czysty, czyli elektrolit jest bezbarwny. Ale zdziwiło mnie, iż jakoś mały poziom jest tego elektrolitu w aku., więc przy użyciu strzykawki wlałem do aku z 50ml wody destylowanej i podłaczyłem go do ładowania. Po kilku godzinach zauważyłem, iż w aku. nie bulgoce się elektrolit, jak to miało miejsce przed dolaniem wody. Naładowałem go i narazie jeżdżę , nie wiem jak długo, gdyż samochód jest ostatnio w codziennym ruchu.

Apropos u mnie pobór prądu po ok. 4min spada do 80mA i tak pozostaje. A te napięcie ładowania 14,86V to jest chyba ok., bo mierzyłem w dwóch innych astrach to mają takie samo.

Mój samochód ma niefabryczne radio i zamontowany w ASO alarm i przypuszczam, dlatego pobór jest większy niż 30 mA, jak kolega wyżej pisał. Pozdrawiam, odezwę się jeszcze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Mam Zafirę B, 1,9 CDTI 2006 r., 66 tys. przebiegu i ten sam problem. Po trzech dniach postoju akumulator siada. Zośka dośc dużo jeździ, ponad 40 tys. w roku, około 150 km dzienniei jest ok. Jesienią 2008 roku, jak temperatura spadła, wymieniłem akumulator na nowy, bo po dwuch dniach postoju siadł (myślałem że sie zużył). Autko jeździło, było ok, postawiłem na 3 dni i akumulator cieniutko, nie odpalił. Jeśli znącie odpowiedź, dajcie znać:)!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pozostaje nic innego jak sprawdzic co tak zabiera prad...

pomiar pradu + wyciaganie bezpiecznikow az trafi sie na ten co ciagnie...

gdzies na forum czytalem ze normalne jest ze na poczatku pobor pradu jest wiekszy i po paru parunastu minutach maleje (ale wartosci nie znam), zreszta to nie dziwne - przeciez jeszcze przez chwile po zamknieciu mozna uzywac elektrycznych szyb, wentylatora, niektore czujniki dzialaja...

z drugiej strony bylo juz na forum pare przypadkow ze wina za rozladowanie byl obarczony padniety alternator...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przyczyną jest to, że auto zostawiam nie zamknięte za pomoca pilota (stoi w zamknietym garażu) . Użądzenie takie jak radio itp. pozostaja na czuwaniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności