Skocz do zawartości

Pomiar napięcia na sondzie Lambda...


Gość misiaczek410

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Źle.

Wtyczka musi być podłączona.

Zastosuj szpilkę w przewód, albo kilka włosków z żyły przewodu zakleszcz we wtyczce...

Tam nie ma dużego prądu, nawet jedna żyłka z linki starczy.

bzdury. Urządzenie sterujące cały czas utrzymuje napięcie stałe potrzebne do przetwarzania wielkości mierzącej. Dlatego podczas pomiaru należy sondę odłączyć od urządzenia sterującego (i silnik musi być rozgrzany).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu wtyczka ma być podłączona czy nie. Przecież jak odłącze wtyczkę to sąd się weźmie napięcie na sondzie. I jak w końcu z tymi przewodami - na których przewodach mam mierzyć to napięcie ( jeden kolega sugerował, że między czarnym a masą )

poprawiłem''regulamin 3,1''/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdury. Urządzenie sterujące cały czas utrzymuje napięcie stałe potrzebne do przetwarzania wielkości mierzącej.

sorki, nie chce sie klocic bo nie jestem do konca przekonany, ale w takim razie jak dziala sonda? nie jako ogniwo galwaniczne ktore wytwarza napiecie w zaleznosci od tlenu? to po co wtedy uklad dynamiczny,

pozatym byloby bez sensu mierzyc prace sondy na wypietej wtyczce, przeciez auto nie dostaje sygnalu z niej wiec nie mozna jej przetestowac no chyba ze ktos ma emulator...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że układ sterujący podtrzymuje napięcie stałe ale nie do zasilania sondy ale na potrzeby własnego przetwornika A/C. Sonda sama jest źródłem zasilania i nie potrzebuje żadnego innego zasilania. Jak nie chcesz mieć przekłamanych pomiarów podczas sprawdzania poprawności działania sondy musisz mierzyć napięcie na jej wtyczce ale koniecznie odłączonej.

 

Nie jestem genialny nie znam budowy przetwornika A/C sterownika OPLA ani nawet parametrów sondy tj. rezystancja wewnętrzna czy moc tego źródła. To co pisze wynika po prostu z wiedzy książkowej która zawiera tylko wskazówki jak się powinno sprawdzać poszczególne elementy samochodu. Jak ktoś mi nie wierzy to niech przeczyta na s. 261 książkę "Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych" A.Hernera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem to wtyczka musi być rozpięta ale dalej nie wiem na jakicch przewodach mam mierzyć napięcie (mam wtyczkę 4-ro przewodową) i jakie powinny byc napiecia na sondzie aby dzialala ona prawidlowo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem to wtyczka musi być rozpięta ale dalej nie wiem na jakicch przewodach mam mierzyć napięcie (mam wtyczkę 4-ro przewodową) i jakie powinny byc napiecia na sondzie aby dzialala ona prawidlowo

Wg książki dla sondy cyrkonowej przedział ok. 100mV dla ubogiej mieszanki i ok. 800mV dla mieszanki bogatej. Wartość ok. 450 mV odpowiada lambdzie=1. Z tego co widziałem rozpiskę sondy 4 przewodowej umieszczono w linku od użytkownika huri_khan

 

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 21:22 ]

hmm na szybkiego http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda sonda pracuje statycznie, wiec przy wylaczonym zasilaniu sondy ale przy wlaczonym silniku tez dziala poprawnie, tyle ze silnik dostaje zle wartosci...

do wlasciwej pracy potrzebuje wysokiej temperatury, a poniewaz silnik jest sterowany sygnalem sondy odpiecie niewiele daje...

Nie chcę się kłócić ale silnik bierze wartość lambda z pamięci ECU zapisaną dla danego obciążenia. Sonda lambda dostarcza w tym czasie mierzone wartości do ECU gdzie są porównywane z wartością zapisaną dla danego obciążania. Jeżeli wartości te się zbytnio różnią, wartość zapisana w ECU jest korygowana. Tak działa adaptacja.

 

Dlatego na LPG potrzebny jest emulator. Bo jak silnik nauczy się wartości lambda dla LPG i będzie chciał je wykorzystać na benzynie silnik nie będzie chciał jechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Rzeczywiście nie zauważyłem, że huri_khan tak szczegółowo podał rozpiskę sondy lambda ale mimo to chciałem kogoś prosić o podsumowanie takich kwesti:

- czy pomiaru dokonujemy na rozgrzanym silniku

- czy wtyczka ma być rozłączona czy podłączona

- czy silnik podczas pomiaru ma być zapalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności