Skocz do zawartości

Pomiar napięcia na sondzie Lambda...


Gość misiaczek410

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

- czy pomiaru dokonujemy na rozgrzanym silniku

tak sonda dziala poprawnie w wysokich temp, nei musi byc bardzo rozgrzany byleby nie na ssaniu...

 

- czy silnik podczas pomiaru ma być zapalony

no raczej tak - patrz punkt wyzej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jutro pomierze sonde i dam znać jakie wyszły mi wyniki.

Pomierze na załączonej wtyczce i na odłączonej wtyczce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem metodę "na szpilkę" tak jak radził kolega 'Ja37'

Pomiaru dokonałem na połączonych wtyczkach, wpinając szpilkę w przewód wychodzący z sondy.

 

Mierzyłem napięcie pomiędzy masą a ową szpilką.

Po ok.2 min. od uruchomienia silnika pomiar wykazał 0,22 V

Po przejechaniu ok 100 km i rozgrzaniu silnika do 95'C

pomiar wahał się pomiędzy 0,5 - 0,12 V

 

Wydaje mi się że był to właściwy sposób.

 

Jednak na wszelki wypadek, po przejechaniu tych 100 km i dokonaniu pomiary na połączonych wtykach, przy pomocy szpilki.

Rozpiąłem wtyki i sprawdziłem każdy wtyk z osobna...

Na wtyku zasilającym było 0,16 V ( wcześniejsze pomiary dawały taki sam wynik ).

Na wtyku idącym od sondy było 0,00 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dokonałem dzisiaj pomiaru i wyszły mi takie wyniki:

Bez rozłanczania wtyczki napięcie na sondzie wynosił 5V a według Was powinno wynosić 0,5V.

moja sonda ma 4 przewody Czarny-sygnał wyjście, Czerwony grzałka , Biały grzałka,

Żółty sygnał wyjście.

Ja mierzyłem na czarnym i żółtym

Po odłączeniu wtyczki napięcia na sondzie nie było w ogóle.

 

Skąd takie wysokie napięcie na sondzie 5V i dlaczego po odłączeniu wtyczki nie było napięcia na sodzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli idąc tym tropem rozumowania jeżeli mam sonde 5-cio voltową to prawidłowe napięcie jakie pokaże sonda powinno wynosić 2,5V.

Czyli jak mi pokazuje 5V to oznacza, że sonda jest uszkodzona.

Czy mam rację?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem metodę "na szpilkę" tak jak radził kolega 'Ja37'

Pomiaru dokonałem na połączonych wtyczkach, wpinając szpilkę w przewód wychodzący z sondy.

 

Mierzyłem napięcie pomiędzy masą a ową szpilką.

Po ok.2 min. od uruchomienia silnika pomiar wykazał 0,22 V

Po przejechaniu ok 100 km i rozgrzaniu silnika do 95'C

pomiar wahał się pomiędzy 0,5 - 0,12 V

 

Wydaje mi się że był to właściwy sposób.

 

Jednak na wszelki wypadek, po przejechaniu tych 100 km i dokonaniu pomiary na połączonych wtykach, przy pomocy szpilki.

Rozpiąłem wtyki i sprawdziłem każdy wtyk z osobna...

Na wtyku zasilającym było 0,16 V ( wcześniejsze pomiary dawały taki sam wynik ).

Na wtyku idącym od sondy było 0,00 V

Moj post utkwił pomiędzy innymi i pozostał bez odpowiedzi,więc ponawiam pytanie...

Co myślicie o takich wynikach pomiarów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności