Gość andrzej_m55 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 dangol, czytałeś temat od początku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 czytałem od początku ale były niekiedy rozbierzne odpowiedzi i chcialbym żeby ktoś podsumował te moje 3 pytania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 - czy pomiaru dokonujemy na rozgrzanym silniku tak sonda dziala poprawnie w wysokich temp, nei musi byc bardzo rozgrzany byleby nie na ssaniu... - czy silnik podczas pomiaru ma być zapalony no raczej tak - patrz punkt wyzej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jutro pomierze sonde i dam znać jakie wyszły mi wyniki. Pomierze na załączonej wtyczce i na odłączonej wtyczce   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Zastosowałem metodę "na szpilkę" tak jak radził kolega 'Ja37' Pomiaru dokonałem na połączonych wtyczkach, wpinając szpilkę w przewód wychodzący z sondy. Mierzyłem napięcie pomiędzy masą a ową szpilką. Po ok.2 min. od uruchomienia silnika pomiar wykazał 0,22 V Po przejechaniu ok 100 km i rozgrzaniu silnika do 95'C pomiar wahał się pomiędzy 0,5 - 0,12 V Wydaje mi się że był to właściwy sposób. Jednak na wszelki wypadek, po przejechaniu tych 100 km i dokonaniu pomiary na połączonych wtykach, przy pomocy szpilki. Rozpiąłem wtyki i sprawdziłem każdy wtyk z osobna... Na wtyku zasilającym było 0,16 V ( wcześniejsze pomiary dawały taki sam wynik ). Na wtyku idącym od sondy było 0,00 V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176689 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam dokonałem dzisiaj pomiaru i wyszły mi takie wyniki: Bez rozłanczania wtyczki napięcie na sondzie wynosił 5V a według Was powinno wynosić 0,5V. moja sonda ma 4 przewody Czarny-sygnał wyjście, Czerwony grzałka , Biały grzałka, Żółty sygnał wyjście. Ja mierzyłem na czarnym i żółtym Po odłączeniu wtyczki napięcia na sondzie nie było w ogóle. Skąd takie wysokie napięcie na sondzie 5V i dlaczego po odłączeniu wtyczki nie było napięcia na sodzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Bo pewnie ty masz sondę na 5V, a nie na 1V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Czyli idąc tym tropem rozumowania jeżeli mam sonde 5-cio voltową to prawidłowe napięcie jakie pokaże sonda powinno wynosić 2,5V. Czyli jak mi pokazuje 5V to oznacza, że sonda jest uszkodzona. Czy mam rację?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 0,6 - 4,9V takie napięcie pulsujące jest prawidłowe. Napiecie na sondzie zawsze się zmienia, nigdy nie ma stałej wartości. Masz x20xev?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zastosowałem metodę "na szpilkę" tak jak radził kolega 'Ja37' Pomiaru dokonałem na połączonych wtyczkach, wpinając szpilkę w przewód wychodzący z sondy. Mierzyłem napięcie pomiędzy masą a ową szpilką. Po ok.2 min. od uruchomienia silnika pomiar wykazał 0,22 V Po przejechaniu ok 100 km i rozgrzaniu silnika do 95'C pomiar wahał się pomiędzy 0,5 - 0,12 V Wydaje mi się że był to właściwy sposób. Jednak na wszelki wypadek, po przejechaniu tych 100 km i dokonaniu pomiary na połączonych wtykach, przy pomocy szpilki. Rozpiąłem wtyki i sprawdziłem każdy wtyk z osobna... Na wtyku zasilającym było 0,16 V ( wcześniejsze pomiary dawały taki sam wynik ). Na wtyku idącym od sondy było 0,00 V Moj post utkwił pomiędzy innymi i pozostał bez odpowiedzi,więc ponawiam pytanie... Co myślicie o takich wynikach pomiarów? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13698-pomiar-napi%C4%99cia-na-sondzie-lambda/page/5/#findComment-176119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.