Skocz do zawartości

Kontrolka samochodu z kluczem (Spadek mocy)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość MagicDude

Najbardziej męczy mnie ten P1604... bo z tym czujnikiem temperatury da sie życ.

 

Po czym poznac że EGR padł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorz Słowik

U mnie (Zafira DTi '04) świecenie "ukochanej" kontrolki z kluczykiem pojawiało się nagle podczas jazdy i przełączało silnik w tryb awaryjny. Zjazd na pobocze, wyłączenie zapłonu i powowne odpalenie załatwiało najczęściej sprawę aż do... następnego razu. Po podłączeniu pod kompa (mechanik kuzyn więc za darmochę;) okazało się, że błąd wskazuje na EGR. Zawór został wyjęty i wyczyszczony co pomogło tylko na kilkanaście dni i problem powrócił. Zainwestowałem w nowy EGR (niestety boleśnie drogi - 960zł) a stary odsprzedałem za 100zł. Od tego czasu rzeczona kontrolka już się nie zapaliła a przejechałem około 6tys. Można też zawór zregenerować - koszt około 300-450zł. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorzk

W mojej Zoście co miesiąc sprawdzam EGR, mechanicznie, czy się nie zacina.

Na wakacjach miałem opisywany tutaj problem (spadek mocy).

Okazało się, że EGR jest całkowicie zapieczony. Nie można było go ręcznie przesunąć.

W serwisie Opla (w Wiedniu) polscy fachowcy przeczyścili mi go i jeżdżę do dzisiaj [ceny w Austrii 600e wymiana, 80e przeczyszczenie] :szok: .

 

Systematycznie tylko go smaruję.

Bardzo prosty zabieg.

Ściągam plastikową osłonę i już wszystko mam na widoku. Poruszam palcem (zawór ma chodzić lekko, bez żadnych oporów), psiknę jakimś WD40 podobnym i jazda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MagicDude

Najbardziej męczy mnie ten P1604... bo z tym czujnikiem temperatury da sie życ.

 

Po czym poznac że EGR padł?

 

To jednak nie EGR bo ten leciutko chodzi... ale syfu nazbierało sie w kolektorze to masakra... czarna maź i grubo na 5mm.

 

Na dodatek czuć spaliny pod maską i syk dochodzący z tyłu silnika

 

Dodatkowo cieknie pompa vacum, tzn. uszczeka (podcisnienie spoko)

I wszystko jest upaprane w oleju łącznie z tą gruszką co idzie do kolektora ssącego (za egr)

 

I jeszcze jeden objaw jest jaki mnie niepokoi to luz na drążku od gruszki do turbo. Nie wiem czy tam powinien być jakikolwiek luz ale jest około 1mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam mam tak jak w temacie te same problemy z kontrolką i spadkiem mocu .

Logują się błędy :

P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie

(03) - Nie występuje

 

P0105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(0A) - Obecny

 

P1105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(0A) - Obecny

 

Ciśnienie ladownia nie zmienia się i jest cały czas 101 KPa (zadane 120)

jak skasuję błą to siśnienie się zmienia ale na biegu jałowym ma 88 KPa

Panowie co mam najpierw sprawdzić.

ominołem na stałe zawór regulacji turbi i te błędy tak samo się logują,

a powstaje najczęściej zaraz po uruchomieniu lub na 3 biegu przy prędkości 4000 RPm

 

Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie błądy są powiązane chodzi o ten czujnik atmosferyczny który współpracuje z czujnikiem doładowania tam przeważnie wtyk koroduje przeczyścić jak nie to wymiana,a jest on tu.

czujnikz.th.jpg

foto0011kg.th.jpg

foto0012jb.th.jpg

A tak na przyszłość uzupełnij profil co to za powóz masz bo tak to musimy zgadywać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety podmieniłem ten czujnik i nie pomogło.(mam ten plus żę rodzice mają taki sam silnik w astrze 2)

Przeczyściłem EGR i czujnik na przy EGR, zamieniłem również przepływomierz taż bez efektu.

Jedynę co stwierdziłem, to rano przez pierwszy kilometr jest dobrze, później samochód słabnie.

Samochód nie ma błędu ale jest słaby, max 130, bardzo wolno przyśpiesza. Przy przytrzymaniu go tak na 3500 w górę obrotów włącza się kontrolka Silnika i wówczas ma tylko do 3000 obr. Silnik jak ma prawidłową moc to ma taką twardą pracę przy przyśpieszaniu, jak jest słaby, to jego praca jest miękka, ale podczas przyśpieszania na 3 biegu zachowuje się jak wcześniej na piątym, bardzo wolno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety podmieniłem ten czujnik i nie pomogło.(mam ten plus żę rodzice mają taki sam silnik w astrze 2)

Przeczyściłem EGR i czujnik na przy EGR, zamieniłem również przepływomierz taż bez efektu.

Jedynę co stwierdziłem, to rano przez pierwszy kilometr jest dobrze, później samochód słabnie.

Samochód nie ma błędu ale jest słaby, max 130, bardzo wolno przyśpiesza. Przy przytrzymaniu go tak na 3500 w górę obrotów włącza się kontrolka Silnika i wówczas ma tylko do 3000 obr. Silnik jak ma prawidłową moc to ma taką twardą pracę przy przyśpieszaniu, jak jest słaby, to jego praca jest miękka, ale podczas przyśpieszania na 3 biegu zachowuje się jak wcześniej na piątym, bardzo wolno.

Może coś tu znajdziesz.LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności