Skocz do zawartości

Kontrolka samochodu z kluczem (Spadek mocy)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ewidentnie wszystko wskazuje na kłopoty z podciśnieniem (sterowaniem podciśnienia).

 

Po pierwsze na biegu jałowym ciśnienie atmosferyczne (z czujnika obok aku) powinno być takie samo jak ciśnienie doładowania (tego przy EGR) (u mnie najczęściej w okolicy 99-101).

Różnica między tymi dwoma ciśnieniami często powoduje właśnie błąd 0105 i 1105. Najczęściej do czyszczenia jest ten przy EGR.

 

 

Jeżeli ciśnienie zadane i uzyskane sporo się różni to siadł albo elektrozawór sterujący turbiną albo kuleje podciśnienie.

 

 

W sumie w zeszłym roku miałem ten sam bajer co ty, czyli wszystkie 3 błędy. W pierwszej kolejności 0234 a potem następne dwa.

Okazało się, że zawiesił się elektrozawór od turbiny a dodatkowo przytkany był czujnik przy EGR.

Po samodzielnej "regeneracji" elektrozaworu i czyszczeniu czujnika przy EGR Zafirka odżyła i działa do dziś.

 

pozdrawiam i życzę powodzenia w naprawie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety podmieniłem ten czujnik i nie pomogło.(mam ten plus żę rodzice mają taki sam silnik w astrze 2)

Przeczyściłem EGR i czujnik na przy EGR, zamieniłem również przepływomierz taż bez efektu.

Jedynę co stwierdziłem, to rano przez pierwszy kilometr jest dobrze, później samochód słabnie.

Samochód nie ma błędu ale jest słaby, max 130, bardzo wolno przyśpiesza. Przy przytrzymaniu go tak na 3500 w górę obrotów włącza się kontrolka Silnika i wówczas ma tylko do 3000 obr. Silnik jak ma prawidłową moc to ma taką twardą pracę przy przyśpieszaniu, jak jest słaby, to jego praca jest miękka, ale podczas przyśpieszania na 3 biegu zachowuje się jak wcześniej na piątym, bardzo wolno.

 

Witam!

Jak zawsze wspominam, że nie jestem fachowcem w dziedzinie mechanicznej.

Nie każde czyszczenie i podmiana daje efekt ponieważ nie tylko jest zanieczyszczonye ERG tylko czeba rozkręcić wszystko co jest związane z tym zaworem chyba to się nazywa kolektor i wszystko umyć. Zakładanie nowego do pozostałości nic nie daje bo w kolektorze nadal jest sporo syfu.

jesli chcesz sprawdzić pompe bo nie zawsze sprawdzanie na kompie daje efekt to jak zaczyna słabnąć lub zapali się kontrolka zatrzymaj auto niech ostygnie pompa wiadomo stygnięcie będzie zależeć od temperatury powietrza na polu ale możesz ręką sprawdzic. Jak wystygnie odpal auto i do przudu jak po chwili znowu sie zapali to pompa do wymiany bo znowu się nagrzeje a po jakimś czasie siądzie całkowicie.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość grego444

Witam

 

Zaświecała się kontrolka z kluczykiem i lekko żarzyły się te od świec. Oddałem zawór EGR do regeneracji którą gość robi na licencji firmy WAHLER, czyli podobno wymienia zużyte elementy na nowe. Wcześniej faktycznie EGR się mocno zacinał.

Przez 2 tygodnie niby wszystko było w porządku (jeździ żona więc mogła nie zauważyć), natomiast teraz zauważyłem że jest jak było przed regeneracją EGR-a.

Sprawdzałem EGR - mechanicznie jest sprawny, nie zacina się, pracuje lekko. Problem z zapalającą się kontrolką z kluczykiem i żarzącymi się sąsiednimi powrócił...

 

Jak zakończyła się Twoja sytuacja? Rozwiązałeś problem..?

Oczywiście mam elektroniczny EGR

Edytowane przez grego444

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość _grzech_

Witam, jestem tutaj pierwszy raz i podzielę się moimi problemami co do żółtej lampki z kluczykiem. Zapala mi się ta lampka, oczywiście następuje spadek mocy , samochód nie do jazdy. Wizyta u mechanika i diagnoza, że uszkodzony jest EGR (próba czyszczenia nic nie pomaga). Narazie nie wymieniłem go tylko nabrałem watpliwości czy to napewno EGR ponieważ zauważyłem jeszcze coś niepokojącego tzn najpierw zapala się lekko żarzy się kontrolka śwec żarowych i jeszcze jedna pod spodem gdy silnik pracuje i to przy róznych obrotach i dopiero potem tamte całkowicie gasną a zapala się żółta lampka z kluczykiem. Jeszcze raz wizyta u mechanika i stwierdzenie że soś z alternatorem, wymienia regulator napięcia i ma być ok. Niestety, jadę sobie lekko zamrygają

(ledwo widoczne) dwie żółte kontrolki min ta od świec i dopiero wtedy zapala się żółta z kluczykiem (tamte już nie mrugają? mam zafirkę A 2.0 dti. Co wy na to?

Witam.

Chciałbym odświerzyć ten ten temat jako, że mam Astrę z podobnym silnikiem i bardzo podoby problem. Także po podłączeniu do kompa mechanik stwierdził, że to EGR, twierdził że trzeba przeczyścić (najlepiej wymienić) i dorzucił coś o turbinie (do regeneracji - Astra 2003 r. 140 tyś przebiegu). Jednak od wizyty (tak 1,5 miesiąca) po wykasowaniu błędów nic się nie działo, aż do tego tygodnia. Tym razem jak u przedmówcy zauważyłem żarzenie kontrolek od świec i checka (silnik z piorunkiem) do czasu zapalenia kontrolki z kluczykiem. Odnośnie utraty mocy to nie jest aż tak znaczne ale wyczuwalne (jasne = tryb awaryjny).

I tu pojawia się moje pytanie czy to rzeczywiście regulator napięcia czy może jednak coś innego np. świece żarowe (może to być związane ze zmianą pogody - nadszedł mróz)??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarzenie kontrolki świec żarowych cały czas świadczy o uszkodzeniu którejś z nich lub sterownika od nich nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym jak piali rano ?.

Napięcie pomierz woltomierzem na akumulatorze ma być powyżej 14.V na wolnych obrotach.

Świece żarowe grzeją tak 9 sek i wtedy świeci sie kontrolka świec żarowych ale z pomiarów mi wynika że jeszcze po zgaszeniu sie kontrolki świece jeszcze troche grzeją.

Turbine zostaw w spokoju.

Podaj jakie błędy były chodzi o nr łatwiej będzie coś podpowiedzieć.

Ważne to :

Szczelność układu podciśnienia.

Wydajność pompy podciśnienia -0.9 bara

Szczelność siłownika WG od turbo.

Szczelność siłownika klapek zawirowań

EGR jaki masz pneumatyczny czy elektryczny ?.

Czystość czujnika doładowania na kolektorze dolotowym.

No i sprawne elektrozaworki.

A jeszcze przyczyną może być przepływka (Tryb awaryjny) tak że widzisz jak ważne są nr błędów które odczytał mechanik z resztą powinien ci je napisać.

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość _grzech_

Żarzenie kontrolki świec żarowych cały czas świadczy o uszkodzeniu którejś z nich lub sterownika od nich nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym jak piali rano ?.

Napięcie pomierz woltomierzem na akumulatorze ma być powyżej 14.V na wolnych obrotach.

Świece żarowe grzeją tak 9 sek i wtedy świeci sie kontrolka świec żarowych ale z pomiarów mi wynika że jeszcze po zgaszeniu sie kontrolki świece jeszcze troche grzeją.

Turbine zostaw w spokoju.

Podaj jakie błędy były chodzi o nr łatwiej będzie coś podpowiedzieć.

Ważne to :

Szczelność układu podciśnienia.

Wydajność pompy podciśnienia -0.9 bara

Szczelność siłownika WG od turbo.

Szczelność siłownika klapek zawirowań

EGR jaki masz pneumatyczny czy elektryczny ?.

Czystość czujnika doładowania na kolektorze dolotowym.

No i sprawne elektrozaworki.

A jeszcze przyczyną może być przepływka (Tryb awaryjny) tak że widzisz jak ważne są nr błędów które odczytał mechanik z resztą powinien ci je napisać.

Witam.

Ok. Postąpie zgodnie z powyższą instrukcją. Jak bede miał nr błedów to napisze ale nie wcześniej niż w przyszłym tygodniu.

EGR jest elektroniczny. Dzięki za info.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ok. Postąpie zgodnie z powyższą instrukcją. Jak bede miał nr błedów to napisze ale nie wcześniej niż w przyszłym tygodniu.

EGR jest elektroniczny. Dzięki za info.

 

Czesto w tych silnikach leci zawór Egr, ale cześć elektroniczna, to że mechniczna chodzi bez problemu to o niczym nie swiadczy.

Moim zdaniem, podjedz do kogos na odczytanie błędów, zlogowanie auta.

Nie sugeruj się tym, co ktoś robił w swoim aucie i to pomogło, czasami różne usterki mają podobne objawy. Możesz wymienić połowę częsci i to nie przyniesie porządanego efektu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Trochę to trwało, ale wkońcu podaje nr błędów:

P0703 - w moim przypadku: błąd wyłącznika świateł hamowania „B"

P0400 - EGR

 

Odnośnie EGR'a to mam małą prośbę czy jest ktoś w posiadaniu jakieś instrukcji jak samemu sprawdzić ten zawór w tym silniku (Y20DTH sterowany elektronicznie zawór EGR) gdyż jak przeglądałem "sieć" to dużo jest na temat silnika X20DTH.

 

Z góry wielkie dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności