Skocz do zawartości

Kontrolka samochodu z kluczem (Spadek mocy)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TuneFORCE

Jednej rzeczy nie rozumiem...ludzie zamiast zrobić porządna diagnostykę czy chociaż sprawdzić błędy zakładają tematy o świecach kontrolkach...które mogą się zapalać w wyniku wielu rożnych usterek...najpierw trzeba jak najszybciej zdiagnozować rodzaj awarii a potem pytać o rady jak je wyeliminować...

 

To takie trochę uprawianie jasnowidztwa....potem się ludzie dziwią że auta się psują....

 

Proponuję adminom trochę ukrócić możliwość zakładania w każdym dziale tematu o zapalonej kontrolce silnika z kluczykiem czy innej ikonki...

 

Najlepiej założyć jeden wspólny temat(osobny dla diesla i benzyny) - "Kontrolka z kluczykiem - awaria i sposób w jaki sobie z nią poradziłem".... :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Proponuję adminom trochę ukrócić możliwość zakładania w każdym dziale tematu o zapalonej kontrolce silnika

z kluczykiem czy innej ikonki...

 

Najlepiej założyć jeden wspólny temat(osobny dla diesla i benzyny

) - "Kontrolka z kluczykiem - awaria i sposób w jaki sobie z nią poradziłem".... :beer:

A najlepiej zapoznać się z regulaminem w tym przypadku §4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VEGAMONTER

Witam otoż zdarzyło mi się cos podobnego tylko w troche inny sposob.

Rano normalnie odpalilem zoske, pojechalem do sklepu po drodze kilka razy zapalila mi sie ta kontrolka i skoczyly obroty trwalo to sekunde i wracalo do normy. Przyjechalem do domu. Po 2 godzinach poszedlem zobaczyc czy problem zostal.

Wlaczylem stacyjke kontrolka sie nie palilila ale Zosia juz nie chciala odpalic tj. rozrusznik kreci silnik tez sie odzywa ale jak puszcze kluczyk to silnik gasnie razem z nim.

Na oko co by to moglo znaczyc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorz 73

Tak na oko to nic nie wiadomo, kontrolka z kluczykiem i spadek obrotów- pewnie EGR, a to odpalanie to może układ zapowietrzony, ale to tylko gdybanie, weź kompa i odczytaj błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VEGAMONTER

Zawiozłem Zosie do mechanika wyszly 4 bledy niepamietam nawet jakie, skasowal je ale doszedl jeszcze jeden "błąd sterownika pompy wtryskowej" powiedzial ze musi to sprawdzic osobna i postraszyl mnie ze to moze byc pompa. Dzisiaj bede wiedzial

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorz 73

Opisz swój problem i co się dowiesz jak najdokładniej, może komuś się przyda. Ja szukam pomocy z przekaźnikiem od czujnika temperatury, myślałem że tu mi ktoś podpowie ale chyba skończy się też u mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po wymianie świec żarowych paląca się przez pewien czas po uruchomieniu silnika kontrolka "samochodzik z kluczykiem" przestała dokuczać. Zwracam uwagę na problemy z wykręceniem świec żarowych - w moim wypadku zerwał się fragment gwintu przy jednej ze świec - na szczęście wystarczyło gwintu aby dokręcić nową świecę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Troszkę się rozpisze, ale cóż może nie zanudzę.

Miałem podobny problem z tą kontrolką i opisze w paru słowach.

Sprawdzałem samochód na 4 kopach (w salonie opla również w Rzeszowie)i nikt nie wykrył żadnych błędów. Pojechałem, więc do kolegi w Rzeszowie, który pracuje na stacji diagnostycznej i po podłączeniu pod kompa został wykryty błąd i problem pompy (z, inf. jakie uzyskałem na forum seata w tych autach jest najgorsza pompa, jaka się pokazała na rynku).

Błąd skasował, ale po 10min jazdy kontrolka zapaliła się ponownie. Wróciłem do niego i skierował mnie do gościa, co regeneruje pompy. Potwierdził tą wersję, że sypie się pompa. Ale kazał jeździć aż padnie chyba, że chce to mi zregeneruje lub zamówi nową. Nie miałem czasu już na kombinacje, bo musiałem wracać do Francji. Przy wjeździe do Belgii zaczął słabnąć. Po około 15min. mogłem już tylko jechać bez gazu i to najwyżej na 2 biegu.

Zadzwoniłem po holowanie do ubezpieczalni i gość z Belgii, który mnie odholował na warsztacie odpalił auto i powiedział, że sobie chyba z niego robię jaja, że auto pracuje oki. Wziął na komputer i nic, ale zaproponowałem mu przejażdżkę parę kilometrów i zapaliła się kontrolka. Auto straciło na mocy i do jego warsztatu już zajechaliśmy tylko na 1 biegu bez gazu. Podpiął wtedy powtórnie na kompa i wyskoczył błąd uszkodzona pompa. Tłumaczył mi tym, że pompa wystygła i nic mu nie pokazało pierwszym razem i znowu zaczekał z 20min i zapalił znowu nic po paru minutach powtórnie zapaliła się kontrolka. Potwierdził ze pompa do wymiany. Nie chciałem sprzedawać auta wiec zgodziłem się na wymianę pompy, bo tych pomp się nie regeneruje, bo to nic ponoć nie daje a po drugie nie miałem czasu na zabawy.

Wszystko było oki do dnia dzisiejszego,(czyli około 8 miesięcy) Jak jechałem z dzieciakami do kościoła znowu się zapaliła. Zgasiłem silnik i po chwili znowu się zapaliła. Tym razem mocy nie traci.

Spróbuje z tymi świecami tym razem. Jeśli nic nie pomoże to chyba będę musiał ją sprzedać, bo z tego, co się dowiadywałem przez 2 miesiące ta kontrolka odpowiada za prace pompy i jeśli komuś się zapala to chyba siada pompa a to koszt 14tyś.

Pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość MagicDude

Według serwisu u mnie tez pada pompa bo wyskoczyło kilka błędów i kontrolka pali sie cały czas, nie gaśnie

 

 

1. Kopci na czarno pod obciążeniem

2. Nie przekracza 3000 obrotów.

3. Nie przekracza 100 km/h

4. Potwornie słaba

5. Fejs wyłapał następujące błędy

 

P1604 Błąd ECU - do wymiany

P0070 Czujnik temperatury powietrza.

 

i bądź tu mądry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorz 73

No to możemy sobie podać reke, nie wiem co masz na myśli o błędzie ECU, ale w Y20 DTH powinieneś mieć EGR elektroniczny i to pewnie o niego ci chodzi, ja wymieniłem na nowy 1000PLN,bo czyszczenie nic nie dało. A błąd P0070 w silniku Y20DTH jeśli masz taki EGR jak napisałem i pompe wtryskową PSG16, a temperature na wyświetlaczu masz dobrą jest generowany przez przekaźnik.I nie daj się naciągnąć na pompe. A samochód tak ma chodzić w trybie awaryjnym jak padł EGR. Jak chcesz to ci mogę wszystko opisać późnij. Przeszłem przez te awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności