Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Wszystko spoko gdym nie jezdzil czesto za granice ... jakos sobie nie wyobrazam awarii pompy w trasie szczescie w nieszczesciu ze samochod stanal blisko mego mechanika. Jutro mam sie dowiedziec ile bedzie mnie kosztowala jednoczesna wymiana trwersow bo sadze ze to byl glowny powd tej awarii.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-187131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Trawersy da się prosto i tanio zdiagnozować - na pewno dużo taniej niż ich zakup i wymiana Popatrz na wkład filtra paliwa - jak jest mocno czarny do połowy to na pewno trawersy. P.S I jak - sprawdziłeś czy pompa ma jedną wtyczkę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-187089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam ponownie po dłuższej przerwie... mały update o mojej astrze jak pisałem w moim ostatnim poście dałem sobie spokój z kolejną wymianą tranzystora i miałem zamiar sprzedać astrę na części. Wystawiłem ją na ebayu. 2 dni przed zakończeniem aukcji napisał do mnie "potencjalny klient" który to wypytał co było nie tak z pompą i zaproponował mi naprawę jeśli chcę. Odpisałem mu że już sterownik naprawiałem - po dwóch dniach było to samo. Zdziwił sie trochę bo myślał że tylko on i jego firma w UK wie jak się za to zabrać... W każdym razie stanęło na tym że zaproponował mi naprawę sterownika w zamian za informację jak się dowiedziałem o tranzystorze + opinię o jego firmie na angielskim forum elektroników samochodowych... Sterownik wysłałem, wrócił po 4 dniach, astra odpaliła i działa do teraz (testowałem ją już 2 tygodnie) Nie wiem jakiego tranzystora użył ale napisał ze nie montuje IRLR2905 bo się przegrzewa... Być może właśnie to było powodem zerwania połączenia u podstawy tranzystora albo połączenie było za słabe. jarek8v lutuj tranzystor (tylko może lepiej któryś z tych mocniejszych), jak nie czujesz się sprawnie z lutownicą poproś jakiegoś elektronika - połączenie podstawy tranzystora musi być na 100% mocne i pewnie (sterownik nie dość że jest narażony na wysoką temp. to i jeszcze dosyć duże wibracje). PS Mariusz_760301 problem "martwego pedału gazu" u mnie nie występuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam. Mam pytanie: jak lutujecie te tranzystory do tego radiatora w pompie? Sam probowałem wiele razy, ale jakoś nie chce się trzymać. Trzeba chyba mieć lutownicę ogromnej mocy żeby to dobrze rozgrzać. Mi dopiero udało się przylutować tranzystor po wyjęciu tego radiatora na zewnątrz ( miałem uszkodzony sterownik do testów ). Myślę że gdy jest dobrze przylutowany tranzystor to pompa będzie pracować poprawnie nawet na irlr2905. Chodzi tylko o to żeby dobrze odprowadzić to ciepło wydzielane na tranzystorze. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Better late than never nie montuje IRLR2905 bo się przegrzewa - tak bo to oryginał trzeba solidnie zamontować mocniejszy - pisałem o tymMariusz_760301 problem "martwego pedału gazu" u mnie nie występuje. - będę musiał w końcu zajrzeć do mojego sterownika i poprawić luty Jakim kluczem odkręcałeś śrubę (trzymającą sterownik) pod kolektorem??? - jest tam strasznie ciasno i standardowy torx nie pasuje Zrobiłeś może fotkę tego nowo-wlutowanego tranzystora??? - ciekawe jak go zamontowali [ Dodano: Sro Mar 11, 2009 20:21 ] jak lutujecie te tranzystory do tego radiatora w pompie? Tutaj znalazłem fajny poradnik: Najpierw oczyszczasz i cynujesz stary tranzystor, potem nadal grzejąc stary tranzystor przykładasz i przyciskasz do ciekłego jeziorka cyny nowy oczyszczony. Jak dobrze oczyścisz i pocynujesz to powinno złapać. Kalafonia pomaga w cynowaniu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Kurczę lutować to ja umiem, tylko problem jest taki że tego nie da się dobrze polutować bo ten radiator bardzo dobrze odprowadza ciepło i cyna momentalnie zastyga.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jaka masz lutownicę Pogrzej dłużej ten stary tranzystor i daj dużo kalafonii.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jakim kluczem odkręcałeś śrubę (trzymającą sterownik) pod kolektorem??? torx 25 "łamanym", mam coś takiego: Bardzo ważne żeby gwiazda w kluczach była precyzyjna - widziałem już torxy gorszej jakości (patrząc z góry ramiona gwiazdy są ledwo zarysowane, przekrój klucza jest bardziej okrągły) - takimi uwalisz śruby. Zresztą nawet dobrymi można zniszczyć wyżłobienie w śrubie (zależy w jakim jest stanie), raczej nie zostały one zaprojektowane jako "wielokrotnego użytku" - mi udało się odkręcić kluczem tylko 4, reszta poszła po męczarniach - 10cm brzeszczot trzymany miedzy kciukiem i wskazującym i ruchy w zakresie 3 - 4 cm + ok godziny czasu na każdą - wypiłowałem wyżłobienie na śrubokręt płaski którym to udało się je ruszyć (np śruba w lewym dolnym rogu na zdjeciu) całe szczęście że tą w prawym górnym udało się odkręcić bez problemu - do niej dojście jest masakryczne. Po wszystkim wymieniłem śruby na imbusy (mają głębsze wyżłobienia, będą pewnie trwalsze i ogólnie typowe klucze są już łamane) 3 krótsze to M5 X 20, 5 dłuższych to M5 X 40. Zrobiłeś może fotkę tego nowo-wlutowanego tranzystora??? Nie, sterownik zamontowałem tak jak przyszedł - już tam nie zaglądałem. Taka była umowa...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Też mam takie klucze (zagięte) niestety kupiłem dłuższe - trzeba będzie skrócić W sterowniku zastosowano torxy bo torxa trudniej uwalić niż imbusa. Fakt śrubki trzymają jak jasna....... Szerokości życzę!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 W sterowniku zastosowano torxy bo torxa trudniej uwalić niż imbusa to raczej kwestia sporna - rzeczywiście typowy klucz torx wykorzystuje większą powierzchnię śruby kiedy kręcisz w porównaniu do imbusa, z tym że wyżłobienie torx w śrubach sterownika jest moim zdaniem stanowczo za płytkie. Dodatkowo u mnie śruby były częściowo skorodowane co przyczyniło się do łatwego uwalenia ramienia gwiazdy torx (zobacz śruby na fotce) Imbusy które dałem w zamian są co najmniej 2 razy głębsze - klucz "złapie" je na pewno lepiej, pewniej i niczego tam nie wyłamie... W każdym razie nie planuje już wykręcać sterownika żeby sprawdzić http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Fakt śrubki trzymają jak jasna....... Jak już jakąś ruszysz to dalej idzie jak z płatka... http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.