Skocz do zawartości

tranzystor vp44...


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wszystko spoko gdym nie jezdzil czesto za granice ... jakos sobie nie wyobrazam awarii pompy w trasie 8) szczescie w nieszczesciu ze samochod stanal blisko mego mechanika. Jutro mam sie dowiedziec ile bedzie mnie kosztowala jednoczesna wymiana trwersow bo sadze ze to byl glowny powd tej awarii.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-187131
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 549
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Mariusz_760301

Trawersy da się prosto i tanio zdiagnozować - na pewno dużo taniej niż ich zakup i wymiana 8)

Popatrz na wkład filtra paliwa - jak jest mocno czarny do połowy to na pewno trawersy.

 

P.S I jak - sprawdziłeś czy pompa ma jedną wtyczkę :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-187089
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie po dłuższej przerwie...

 

mały update o mojej astrze

 

jak pisałem w moim ostatnim poście dałem sobie spokój z kolejną wymianą tranzystora i miałem zamiar sprzedać astrę na części. Wystawiłem ją na ebayu. 2 dni przed zakończeniem aukcji napisał do mnie "potencjalny klient" który to wypytał co było nie tak z pompą i zaproponował mi naprawę jeśli chcę. Odpisałem mu że już sterownik naprawiałem - po dwóch dniach było to samo. Zdziwił sie trochę bo myślał że tylko on i jego firma w UK wie jak się za to zabrać...

W każdym razie stanęło na tym że zaproponował mi naprawę sterownika w zamian za informację jak się dowiedziałem o tranzystorze + opinię o jego firmie na angielskim forum elektroników samochodowych...

 

Sterownik wysłałem, wrócił po 4 dniach, astra odpaliła i działa do teraz (testowałem ją już 2 tygodnie) :wink:

 

Nie wiem jakiego tranzystora użył ale napisał ze nie montuje IRLR2905 bo się przegrzewa...

 

Być może właśnie to było powodem zerwania połączenia u podstawy tranzystora albo połączenie było za słabe.

 

jarek8v lutuj tranzystor (tylko może lepiej któryś z tych mocniejszych), jak nie czujesz się sprawnie z lutownicą poproś jakiegoś elektronika - połączenie podstawy tranzystora musi być na 100% mocne i pewnie (sterownik nie dość że jest narażony na wysoką temp. to i jeszcze dosyć duże wibracje).

 

PS

 

Mariusz_760301 problem "martwego pedału gazu" u mnie nie występuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186933
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

Mam pytanie: jak lutujecie te tranzystory do tego radiatora w pompie? Sam probowałem wiele razy, ale jakoś nie chce się trzymać. Trzeba chyba mieć lutownicę ogromnej mocy żeby to dobrze rozgrzać. Mi dopiero udało się przylutować tranzystor po wyjęciu tego radiatora na zewnątrz ( miałem uszkodzony sterownik do testów ). Myślę że gdy jest dobrze przylutowany tranzystor to pompa będzie pracować poprawnie nawet na irlr2905. Chodzi tylko o to żeby dobrze odprowadzić to ciepło wydzielane na tranzystorze.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186893
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Better late than never :)

 

nie montuje IRLR2905 bo się przegrzewa

- tak bo to oryginał trzeba solidnie zamontować mocniejszy - pisałem o tym

Mariusz_760301 problem "martwego pedału gazu" u mnie nie występuje.

- będę musiał w końcu zajrzeć do mojego sterownika i poprawić luty :wink:

 

Jakim kluczem odkręcałeś śrubę (trzymającą sterownik) pod kolektorem??? - jest tam strasznie ciasno i standardowy torx nie pasuje :D

 

Zrobiłeś może fotkę tego nowo-wlutowanego tranzystora??? - ciekawe jak go zamontowali

 

[ Dodano: Sro Mar 11, 2009 20:21 ]

jak lutujecie te tranzystory do tego radiatora w pompie?

Tutaj znalazłem fajny poradnik:

 

Najpierw oczyszczasz i cynujesz stary tranzystor, potem nadal grzejąc stary tranzystor przykładasz i przyciskasz do ciekłego jeziorka cyny nowy oczyszczony.

Jak dobrze oczyścisz i pocynujesz to powinno złapać. Kalafonia pomaga w cynowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186892
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kurczę lutować to ja umiem, tylko problem jest taki że tego nie da się dobrze polutować bo ten radiator bardzo dobrze odprowadza ciepło i cyna momentalnie zastyga.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186878
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jakim kluczem odkręcałeś śrubę (trzymającą sterownik) pod kolektorem???

torx 25 "łamanym", mam coś takiego:

Dołączona grafika

 

Bardzo ważne żeby gwiazda w kluczach była precyzyjna - widziałem już torxy gorszej jakości (patrząc z góry ramiona gwiazdy są ledwo zarysowane, przekrój klucza jest bardziej okrągły) - takimi uwalisz śruby.

Zresztą nawet dobrymi można zniszczyć wyżłobienie w śrubie (zależy w jakim jest stanie), raczej nie zostały one zaprojektowane jako "wielokrotnego użytku" - mi udało się odkręcić kluczem tylko 4, reszta poszła po męczarniach - 10cm brzeszczot trzymany miedzy kciukiem i wskazującym i ruchy w zakresie 3 - 4 cm + ok godziny czasu na każdą - wypiłowałem wyżłobienie na śrubokręt płaski którym to udało się je ruszyć (np śruba w lewym dolnym rogu na zdjeciu)

Dołączona grafika

 

całe szczęście że tą w prawym górnym udało się odkręcić bez problemu - do niej dojście jest masakryczne.

 

Po wszystkim wymieniłem śruby na imbusy (mają głębsze wyżłobienia, będą pewnie trwalsze i ogólnie typowe klucze są już łamane) 3 krótsze to M5 X 20, 5 dłuższych to M5 X 40.

 

Zrobiłeś może fotkę tego nowo-wlutowanego tranzystora???

Nie, sterownik zamontowałem tak jak przyszedł - już tam nie zaglądałem.

Taka była umowa...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186836
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Też mam takie klucze (zagięte) niestety kupiłem dłuższe - trzeba będzie skrócić

W sterowniku zastosowano torxy bo torxa trudniej uwalić niż imbusa.

Fakt śrubki trzymają jak jasna.......

 

Szerokości życzę!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186783
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W sterowniku zastosowano torxy bo torxa trudniej uwalić niż imbusa

to raczej kwestia sporna - rzeczywiście typowy klucz torx wykorzystuje większą powierzchnię śruby kiedy kręcisz w porównaniu do imbusa, z tym że wyżłobienie torx w śrubach sterownika jest moim zdaniem stanowczo za płytkie. Dodatkowo u mnie śruby były częściowo skorodowane co przyczyniło się do łatwego uwalenia ramienia gwiazdy torx (zobacz śruby na fotce) 8)

 

Imbusy które dałem w zamian są co najmniej 2 razy głębsze - klucz "złapie" je na pewno lepiej, pewniej i niczego tam nie wyłamie... W każdym razie nie planuje już wykręcać sterownika żeby sprawdzić http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

Fakt śrubki trzymają jak jasna.......

 

Jak już jakąś ruszysz to dalej idzie jak z płatka...

 

http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/15/#findComment-186585
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności