Gość masssa Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam, wiem ze czeka mnie lincz za to ze to mój pierwszy post na forum i odrazu z grubej rury, ale moze będziecie w stanie mi pomoc ... Silnik 2,0 DTL 1999 rok Samochód nie odpalał wogóle , błędy były 2 :1630(nastawnik) i 1651 (CAN) wyjęty sterownik pompy, zawieziony do elektryka który wymienił oba tranzystory Sterownik został włożony do samochodu , podłączony i przykręcony. Następnie został przekręcony zapłon(bez próby odpalenia) i odrazu wywaliło CHECK ENGINE , odczyt błędów : 1631(Sterownik) 1651(CAN) Następnie próba odpalenia auta która nie powiodła sie i auto nadal martwe . Sterownik jeszcze raz wyjęty i ponownie wymienione rezystory i nadal to samo , ale tym razem juz nie próbowałem odpalac tylko sprawdziłem błedy po zaplonie i sa te same . Auto stoi z sterownikiem z wymienionymi tranzystorami. Powiedzcie co o tym myślicie ?? I Nie Bijcie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-68488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurasas Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Jednak udało mi się wyciągać paliwo z przelewu. Podpiąłem krótki gumowy wąż bezpośrednio do króćca powrotu pompy i tak wyciągałem ok 1,5 litra ropy z powietrzem. Tylko co dalej? Poluzowałem pierwszą od prawej śrubę wtrysku, pokręciłem rozrusznikiem, niestety nie leci paliwo w ogóle. Czy to wskazuje na mechaniczne uszkodzenie pompy? Czy mogę coś jeszcze zrobić? [ Dodano: Pią Cze 18, 2010 12:14 ] Dodam tylko że sterownik ma już wymieniony tranzystor i teraz kiedy kręcę rozrusznikiem nie zapala się już CHECK. [ Dodano: Nie Cze 20, 2010 12:04 ] Witam ponownie, wczoraj popuściłem przewody wysokiego ciśnienia na pompie i okazuje się tryska tamtędy paliwo. Jednak wciąż nie mogę całkowicie odpowietrzyć pompy, ciągle z powrotnego króćca wychodzi dużo powietrza, gdzieś jest nieszczelność Podejrzewam że trzeba by wymienić te uszczelki gumowe które znajdują się między sterownikiem a pompą. Czy ktoś z Was wymieniał te uszczelki i orientuje się gdzie je kupić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-68486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregoryse Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Witam wszystkich. Mam problem z Astra G 1,7 td 99 rok, błąd 1631. Silnik odpala za każdym razem, autko jeździ lecz świeci się check. Błąd można skasować, lecz pojawia się przy odpaleniu silnika. Czasami uda się zapalę bez kontrolki i wszystko działa ok. Pada sterownik czy pompa ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-60102 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 gregoryse, blad odtyczy pompy ale w zasadzie przyczyna moze byc cos innego jakas blachostka. Zawsze sie zaczyna od sprawdzeni akabloteki, sprawdzeniu polaczen, oczyszczeniu itp. Faktem jest tez to ze tez pada pompa ale ja bym zaczal od tych tanszych elementow i to co moge we wlasnym zakresie zrobic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-60089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregoryse Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Sprawdzę czy układ jest niezapowietrzony, wężyki od przelewów, odświeżę wtyczki. Na co zwrócić jeszcze uwagę ? Uszkodzenie sterownika (tj tranzystora)zawsze jest równoznaczne z nieodpalaniem auta ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-60046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sylu3008 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Witam wszystkich jako ze jestem tu nowy prosze o wyrozumialosc. Chciałbym się podzielic pewnymi spostrzeżeniami na temat tranzystora sterownika pompy vp44.OPEL VECTRA 2.0DTI X2.0DTH Obiawy jakie auto posiada wszyscy znaja a nr. Bledu to p1631, p1651 1.Film jaki jest na Youtube Pokazujacy wymiane tego tranzystora jest naprawde pomocny ale to nie ten tranzystor tzn. nie irlr2905 jak jest w filmie gdyz on wymienia tranzystor w sterowniku do audi. 2. Zamontowalem taki sterownik irlr2905 i lipa silnik pochodzil chwile tzn. rano jeszcze odpalil , pojechałem do pracy a wracając do domu zgasl mi na drodze i już nie odpalil, ponownie zczytanie bledow i tym razem p1650, p1651 ale tym razem zaczynam szukac pompy i bingo znalazłem pompe koszt 150euro, pompa ze sterownikiem, jade 150 kilosow a tu niespodzianka pompa jest ale nie taka jaka mam ja (moja ma ostatnie cyfry 004) a jego 003 tz. Od słabszej Vectry ale gosciu mowi ze niema problemu przełożę zacholuje do serwisu Opla oni podlacza do komputera zaprogramuja mi sterownik i wszystko będzie dobrze. No to dobra kupilem ale zanim zamotowalem wykonałem pare telefonow do Polski a mianowicie do serwisu Boscha który regeneruje takie pompy i tu niespodzianka bo pan powiedział ze nic się nie stanie i ze auto powinno odpalic ba nawet miesiąc mogę jezdzic i nic się nie stanie i facet miał racje sterownik zamieniony auto odpalilo i jezdzi, ale bardzo dziwnie się zachowuje, jeśli miedzy biegami dociągnę do 2000 obrotow i wcisne sprzęgło to chwile powisi na 2000 i dopiero spada na normalne obroty i jeszcze jak mu dam tak powyżej 2000 to troche przerywa do nastepnej wymiany powinno wystarczyc. No dobra przejde do sedna wiec, zaczyna zastanawiac się nad kupnem nowej pompy koszt to 2900zl plus koszt dwoch przesylek mojej starej i nowej do mnie tzn, do Irlandii a może kupie u mnie, ale tu pompa regenerowana w serwisie 850euro troche drogo wiec zaczynam szukac, czytac o sterowniku i tranzystorze, a oto co znalazłem. 2. Allegro takie oto ogłoszenia a. http://allegro.pl/item1176303734_x_tranzystor_do_do_sterownika_pompy_vp44_vp_44.html b. http://allegro.pl/item1150694165_irlu3705zpbf_sterownik_pompa_vp44_tranzystor.html Przyjzyjcie się zdjęcia tych sterownikow, szukam dalej strona przedstawiciela w Polsce c. http://www.tme.eu/pl/katalog/?order=1#cleanParameters%3D1%26search%3Dmosfet-kana%25C5%2582+n+automotive%26bf_szukaj%3D+ i chyba trafilem trzy sterownik tego producenta do motoryzacji to nie jest zle ale ja jeszcze do tych trzech dodałbym tego IRF1010NSPBF gdyz podobny tylko z wytarta gora nazwy znalazłem na allegro gosc zostawil tylko trzy litery srodkowe d. http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=IRF1010EPBF#id_category%3D100309%26cleanParameters%3D1 strona 5 ale dwa z tych IRF101NSPBF oraz IRF1010ZPBF sa na zamowienie czas dostawy styczeń 2011. Ja osobicie kupie te dostępne i będę sprawdzal a o wynikach napisze. Proszę o potraktowanie mnie lagodnie za pisownie, jeśli cos zle napisane przepraszam a jeśli cos nie dopisałem to tez. Dzieki waszej stronie i dzieki Ludzia którzy Pisza tutaj ,duzo się dowiedziałem o tych sterownikach i tranzystorach i to jest to, tak powinno być, a ci co znaja te tranzystory a nie chca powiedzie niech nie mowia wczesniej czy pozniej i tak będzie wiadomo jaki on ma symbol. Pozdrawiam wszystkich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-57088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Tutaj zbytniej filozofii nie ma. Tranzystor albo jest "otwarty" albo "zamknięty" To jak długo pożyje zależy od poprawności montażu oraz od stanu technicznego pompy, bo jak jest zatarta to nic już jej nie pomoże. Te tranzystory różnią się wytrzymałością prądową. Zawsze warto, jednak najpierw zmienić ten tranzystor - ale nie za kilkaset złotych tylko za symboliczna kwotę bo nigdy nie będzie gwarancji długotrwałej pracy. Warto tez, o czym pisałem, dolewać do ON środka, który go smaruje a co za tym idzie przedłuża żywotność pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-56937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sylu3008 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Witam zgodze sie z Mariuszem 760301 co do tego ze koszta za wymiane tego tranzystora to troche przesada , ale no coz ludzie z czegos zyc musza. Oraz co do tego ze trzeba jakos pomagac tej pompie , (chodzi o jej smarowanie).Ale nie za bardzo mogę się zgodzic ze ten tranzystor pali (przepala się),bo pompa się zaciera, i choc nie jestem mechanikiem tylko budowlancem to jakies objawy ze maszyny czy urzadzenia które zaczynaja się psuc daja znaki np. rozrusznik padl ,to nie od razu przestaje krecic , tylko daje jakies objaw raz zakreci a raz nie, i to samo chyba powinno dotyczyc pompy, jeśli co się zaczyana z nia dziac to albo nie chce odpalic albo przerywa i slinik pracuje dziwnie(spadki obrotow itp.)W moim przypadku to nic takiego nie miało miejsca, no chyba ze ja troche przesadzilem sprawe(bo na kazde pelne tankowanie dolewalem mu preparatu do czyszczenia wtryskow), i tu pewnie był blad bo jak pamiętam to taki preparat wlewa się raz na 10000 kilometrow może mniej.A co do moich kosztow to tylko tranzystor około 6zl, wymiane zrobil kolega co naprawia telefony, ja sam zrobilem demontaż i montarz sterownika (po pokazaniu przez mechanika co trzeba zrobic) i powiem ze za pierwszy razem było ciekawie(demontaż kolektora spalania), ale już za drugim to spoko i na pewno będzie jeszcze jeden lub dwa a jak to nie pomoze to wymniana pompy, oby nie. Teraz kupuje inny tranzystor i go wymienie (zobaczymy co jest z tymIRLR2905PBF ) czy jest przepalony jak oryginalny.( Nie myli się ten, co nic nie robi.) Pozdrawia wszystkich.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-56850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Pompa daje oznaki zużywania się. Mniejsze spalanie, mniejsza dynamika, itp. - są one jednak bardzo trudno wyczuwalne. Doświadczony mechanik samochodowy jest w stanie to wychwycić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-56844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sylu3008 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Czy aby napewno mniejsze spalanie? Mnie przed wymiana termostatu palil prawie 10 w miescie ale wtedy auto sie nie dogrzewalo,i do pracy mam blisko 1mile, po wymianie pali do 8 a na trasie 6,2/6,5 zalezalo jak sie jechalo. Co do dynamiki to byla spoko a taraz to jezdze jak stary dziadek delikatnie, bo dam mu gazu to przerywa ale moj mechanik mowi , to dlatego ze sterownik jest zalozony od slabszego silnika. Po 19 sierpnia jak otrzymam te tranzystory to wymiana i podziele sie efektami.Dzieki Mariusz760301 za zainteresowanie i takie male pytanko co sadzisz o dolewaniu oleju motorowego do ON tak 100ml na zbiornik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/47/#findComment-56814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.