Gość mswola Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 opelastra2001 skoro są tacy dobrzy to podeślij mi namiary, mam kilka sterowników do naprawy. Mam nadzieję że wystawiają fakturki. Mariusz_760301 otwierając się i zamykając z pewną częstotliwością powoduje przepływ paliwa, którego ciśnienie przestawia tłoczek. Jakby nie nazwał pracy tego zaworu to i tak kąt wyprzedzenia wtrysku regulowany jest płynnie. Przy sprawnie działającej pompie kont rzeczywisty jest identyczny jak kont wymagany. W ubiegłą środę montowałem pompę w astrze. Pompa po regeneracji z pewnej firmy. Klient zapłacił 1400zł. chociaż w ofercie jest cena 1200zł. Lecz fachowcy stwierdzili że sterownik jest nie do naprawy, ale oni zbierają takie śmietniki i go nie oddali. Jak się dowiedziałem to chyba wszystkie sterowniki które do nich trafiają do niczego się nie nadają ponieważ każdemu doliczają 200zł. A teraz co się okazał, pompa ładnie umyta nawet nowy uszczelniacz na korpusie, śrubki pomazane zieloną farbą, lecz jedynie na śrubach sterownika były znaki odkręcania, pozostałe przykręcali w fabryce. Obawiałem się że regeneracja polegała na umyciu pompy. Przykręciłem pompę na jedną śrubę co by się za bardzo niepotrzebnie nie narabiać i podpiąłem komputer. Pot z czoła poleciał ale żadnych błędów nie było. Po zmontowaniu całości i odpowietrzeniu silnik nie daję się uruchomić, mimo iż paliwo jest podawane na wtryski i brak błędów. Zauważyłem że z rury wydobywa się biały dymek, długo się nie zastanawiając przestawiłem zapłon około 5mm (grubość blokady na pompie) Silnik zapalił , ale kopci i nie wchodzi dobrze na obroty, lecz nie gaśnie na komputerze błąd P1220 i nie daje się skasować. Kont wymagany 3,6 i rośnie przy zwiększaniu obrotów, a rzeczywisty 1 i stoi w miejscu. No to ja mu jeszcze 5mm. Kont wymagany 3,6 a rzeczywisty 3,5 i stoi w miejscu. Błąd P1220 dał się skasować ale powracał przy większych obrotach, chociaż silnik zaczął dość ładnie pracować. Wnioski: przy zatartym lub chwilowo zacinającym się tłoczku pojawia się P1220 przy zatartym na amen tłoczku silnik pracuje "prawie normalnie" Wszystko zależy od położenia w jakim stanie jeśli u kogoś brak jest zapisanego błędy P1220 nie dajcie się naciągać na regenerację (wymianę) pomp bo możecie trafić na wyskrobka ze śmietnika. prawdopodobnie po zwiększeniu jeszcze konta o 2-2,5 stopnia komputer nie łapał by żadnych błędów, jedynie pracował nieco głośniej Wystawiłem klientowi fakturkę za montaż i pojechał wymienić pompę. Ciekawe co na to """serwis"" powie. Mariusz_760301 u mnie w zafirze mam 4,6 wymagany i rzeczywisty idealnie się z nim pokrywa w pełnym zakresie obrotów, oczywiście przy wzroście obrotów kąty wzrastają płynnie bez żadnych skoków.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-6670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Z tego co opisujesz to, normalnie, że przy zatartym tłoczku przestawiacza kąta wtrysku silnik nie pracował - tak też przecież pisałem. Przestawiając pompę można w końcu uzyskać takie położenie w którym zatarty tłoczek będzie blisko kątów pracy przestawiacza - silnik będzie głośniej pracował (co też się działo) bo paliwo będzie detonowało w nieprawidłowych położeniach tłoka. Zapewne z takim szarpiącym silnikiem da się jeździć - być może handlaże właśnie tak "picują bryki". Dla nas użytkowników, jest to jednak ekonomicznie nie dozwolone. Druga sprawa - jak ktoś chce taniej to może się naciąć na różne "wyskrobki" bo nikt, nikomu, nic za darmo nie da.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-6556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertas100 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Witam wszystkich. Może na wstępie opisze swój problem. Posiadam Vectre B 2.0 diesel 99r. Moje problemy zaczęły się od tego ,że auto potrafiło podczas jazdy gdy się nagrzało zgasnąć,po zatrzymaniu zapalała od strzała i dalej można było jechać. Jednak auto zaczęło coraz częściej gasnąć i czasami nie można było uruchomić silnika. Czasami silnik zapalił i chodził na bardzo niskich obrotach( jak by miał zaraz zgasnąć ) tak jakiś 30 s i w końcu zgasł ( silnik nie reagował w ogóle na pedał gazu ). Któregoś dnia silnik stanął i już nie chciał zapalić więc na sznurek i do domu. Na drugi dzięń zabieram się do auta z kompem i z czytuje całą litanie P1650,P1651,P1630,P1631,kasuje błędy i auto zapala od strzała. Chodzi może tak na wolnych jakieś 20 min i nic się złego z silnikiem nie dzieje,gaszę i raz zapala od strzała a raz muszę długo kręcić ( tak jak by był zapowietrzony)zapala z rozbiegu.Podpinam kompa i teraz za każdym razem pokazuje tylko P1630. Po przeczytaniu waszych postów dochodzę do wniosku że elektronikę pompy mam ok,tylko coś nie tak z mechaniką. Podejrzewam zatarty tłoczek przestawiacza kąta wtrysku. Wyciągnołę pompę i okazało się że sterownik był już naprawiany,więc zakładam że jest ok. Proszę o pomoc (podpowiedz) jak dobrać się do tego tłoczka przestawiacza kąta wtrysku? Zdemontowałem z pompy całą elektronikę ( sterownik,zawór regulacji dawki,zawór przestawiacza ),odkręciłem dekielek do przestawiacza wtrysku i stoję. Może ktoś posiada jakiś schemat z ESItronica ,albo już się dobierał i wie jak się do tego zabrać. Z góry dziękuje za jaką kolwiek pomoc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-378134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtasek Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 ... dobry artykuł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-386659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość satmirtom Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Witam. Czy miał ktoś z Was do czynienia z takim sterownikiem? Czy tranzystor do wymiany to ten w prawym dolnym rogu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-388824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 (edytowane) normalnie katastrofa, jeden drugiego zbija z tropu ktory tranzystor jest ten dobry ! Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez Constantin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-395452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 a co do postow pojawiajacych sie na tym forum, to mam odczucia , ze pomiedzy tymi co chcieli by dowiezc prawdy wkrecaja sie osoby ktore zbijaja nas na zly trop , Kolego. Mówią po swoich doświadczeniach. Jeśli by Ci co pytają podali w jaki sposób usunęli swój problem to by było inaczej. No ale jak widać nie są do końca fer. Jak to widać każdy ma gdzieś innych. Naprawiłem a inni niech się męczą.Ja im nie powiem przyczyny. ITD. Bardzo mało jest ludzi którzy mówią właśnie jaka była przyczyna usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-395527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 (edytowane) Zgadzam sie w 100% , kazdy pisze jak ma problem jak zrobi to sie nie odzywa na forum i ma reszte w d.... , polak polakowi wilkiem jeden nie powie bo zarabia na tym, inny nie powie bo ma satysfakcje ze inny sie meczy , jesli rozgryze te zagadke a zrobie wszysko zeby tego dokonac to moj post sie tu pojawi ! Edytowane 7 Lipca 2011 przez Constantin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-395558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin W Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 (edytowane) Witam Was. I mnie dopadła awaria pompy wtryskowej w oplu. Obecnie wogóle nie pali, zapala jedynie z plaka, po odpaleniu już sama pracuje ale ma nierównomierną pracę oraz całkowicie martwy pedał gazu, przy maksymalnym wciśnięciu go do podłogi wogóle nie zmienia obrotów. Objawy nierównomiernej pracy ustępują gdy zaciśnie się przewód powrotny paliwa, wówczas zaczyna częściowo reagować na pedał gazu, przy go maksymalnym wciśnięciu wchodzi do 2 tyś obrotów. Ogólnie błędów w komputerze brak. Również chciałbym spróbować reanimować swoją pompę poprzez wymianę tranzystora. Ale mam jednak dwa pytania... 1. Są tam dwa tranzystory, czy zawsze pali się tylko ten jeden, o którym wszyscy piszą ? 2. Jaki powinien być właściwy tranzystor ? Przeglądając ten temat jest podanych kilka symbolów. Z dwóch postów wynika że najczęściej podawany w internecie IRLR2905 tu nie nadaje się. Wg TEGO postu IRLR2905 jest zdyskwalifikowany, a nadaje się w toi miejsce IRLR3705 jak pisałem w moim ostatnim poście dałem sobie spokój z kolejną wymianą tranzystora i miałem zamiar sprzedać astrę na części. Wystawiłem ją na ebayu. 2 dni przed zakończeniem aukcji napisał do mnie "potencjalny klient" który to wypytał co było nie tak z pompą i zaproponował mi naprawę jeśli chcę. Odpisałem mu że już sterownik naprawiałem - po dwóch dniach było to samo. Zdziwił sie trochę bo myślał że tylko on i jego firma w UK wie jak się za to zabrać...W każdym razie stanęło na tym że zaproponował mi naprawę sterownika w zamian za informację jak się dowiedziałem o tranzystorze + opinię o jego firmie na angielskim forum elektroników samochodowych... Sterownik wysłałem, wrócił po 4 dniach, astra odpaliła i działa do teraz (testowałem ją już 2 tygodnie) Nie wiem jakiego tranzystora użył ale napisał ze nie montuje IRLR2905 bo się przegrzewa... Do mnie nnapisal jeden kolega z forum i u niego irlr2905 chodzi kiepsko a irlr3705 wrecz idealnie.Ten fakt juz eliminuje tego pierwszego. Według not katalogowych: IRLR2905 VDSS = 55V RDS(on) = 0.027Ω ID = 42A Pd = 110W IRL3705ZSPbF VDSS = 55V RDS(on) = 8.0mΩ ID = 75A Pd = 130W Proponowane są jeszcze: IRFZ44N VDSS = 55V RDS(on) = 17.5mΩ ID = 49A Pd = 94W IRL3803S VDSS = 30V (chyba powinno wystarczyć, raczej przy 12 V zasilania nie będzie większych napięć w układzie) RDS(on) = 0,006Ω ID = 140A Pd = 200W Edytowane 10 Lipca 2011 przez Marcin W   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-395772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Constantin Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Wszystkie tranzystorki ktore wymieniles + jeszcze kilka innych osobiscie testowalem , z tych co podales najlepiej wychodzi 3705 ale to jeszcze nie jest to co powinno, lecz na nim pochodzily mi pompy najdluzej... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16993-tranzystor-vp44/page/54/#findComment-396187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.