Skocz do zawartości

Opel ASTRA G CHIPTUNING: plusy i minusy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec może najpierw powinienem udac sie na hamownie aby sprawdzic faktyczną moc. Bo czas ~ 10 s uzyskuje dosc regularnie. Co do zawieszenia itd. Skoro i tak musze je poprawic/naprawic to za jdenym kosztem podniose "standard" tak abym miał pewnosc na czym jezdze choc i tak liczy sie styl jazdy.

 

Autko kupiłem prawie 3 latka od młodego chłopaczka wiec kto wie co działo sie przedtem hmmm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A wiec może najpierw powinienem udac sie na hamownie aby sprawdzic faktyczną moc. Bo czas ~ 10 s uzyskuje dosc regularnie. Co do zawieszenia itd. Skoro i tak musze je poprawic/naprawic to za jdenym kosztem podniose "standard" tak abym miał pewnosc na czym jezdze choc i tak liczy sie styl jazdy.

 

Autko kupiłem prawie 3 latka od młodego chłopaczka wiec kto wie co działo sie przedtem hmmm

Jak mierzysz stoperem albo zegarkiem to wiadomo, że ci wyjdzie zawsze lepszy czas bo licznik przekłamuje plus czas reakcji itp. wpływ na przekłamania licznika też ma rozmiar opon itp itd. Jeśli mierzysz G-techem to do pokazywanych rzezeń czasów trzeba dodać zazwyczaj jakąś 1s. No ale tak ogólnie to możesz przejechać się na hamownię chociażby po to żeby zobaczyć w jakim stanie jest silnik. Ale nie jedź na inercyjną tylko na mahę-uzyskasz najbardziej wiarygodny wynik. Oczywiście liczymy na wykresik:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki najwiekszy silnik oplowski mozna tam wcisnąs czy 2,2 16V DTH bedzie pasował ?? ten z zafirki bo niewiem czy do asterki był taki montowany kiedykolwiek ??

A to nie jest tak przypadkiem, że silnik 2.2 jest to ten sam blok co 2.0 tylko bardziej rozwiercony i tłok ma większy skok? Czytają archiwum w jakieś tam sprawie spotkałem wypowiedź jakiego fachowca co siedzi oplach i On tak pisał, zresztą nie tylko On.

 

Wiec ten silnik napewno wejdzie, ale czy jest sens?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawie to samo z naciskiem na ''prawie''

roznica jak miedzy 2,5 i 2,6 albo 3,0 i 3,2 V6

niby to samo

a jednak sie roznia i to wieloma elementami

ok dzięki, jednym słowem żywiec :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak przypadkiem, że silnik 2.2 jest to ten sam blok co 2.0 tylko bardziej rozwiercony i tłok ma większy skok? Czytają archiwum w jakieś tam sprawie spotkałem wypowiedź jakiego fachowca co siedzi oplach i On tak pisał, zresztą nie tylko On.

2.2 ma tylko wiekszy skok tloka a srednica tlokow jest taka sama. Czyli inny jest dol bloku i wal glowny ma wieksze wykorbienia. turbawka jest troszke wieksza i ze zmienna geometria lopatek co powoduje ze nie ma zaworu WG bo to wlasnie samo z siebie wynika. Pompa VP i wtryski sa takie same.

 

Swoja droga to nie slyszalem o wudajnieszych wtryskach do oplowskich silnikow czy to 2.0 czy 2.2 i nawet nie znam srednic tych wtryskow. Co innego vag tam to sie mozna pobawic w wymiany doslownie wszytskiego: wydajniesze pompy wtryski, turbiny od innych silnikow czy hybrydy. Jesli mialbym robic swapa to wlasnie na jakis silniczek od VW- moze byc nawet na pompie rotacyjnej bo smialo mozna wycisnac od 150 do 180 Km przy niewielkich modach a po nieco wiekszych juz przekraczamy nawet 200 czy w ekstremalnych przypadkach 300Km z silnika 1.9 TDI!???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga to nie slyszalem o wudajnieszych wtryskach do oplowskich silnikow czy to 2.0 czy 2.2 i nawet nie znam srednic tych wtryskow. Co innego vag tam to sie mozna pobawic w wymiany doslownie wszytskiego: wydajniesze pompy wtryski, turbiny od innych silnikow czy hybrydy. Jesli mialbym robic swapa to wlasnie na jakis silniczek od VW- moze byc nawet na pompie rotacyjnej bo smialo mozna wycisnac od 150 do 180 Km przy niewielkich modach a po nieco wiekszych juz przekraczamy nawet 200 czy w ekstremalnych przypadkach 300Km z silnika 1.9 TDI!???

Tutaj jest tuning 1.7 dti, sporo można z niego wycisnąć (obecnie 113km), są nawet filmiki:

http://www.corsaclub.pl/forum/topics31/9296.htm

 

A co do vag to ja jechałem kupić za granice seta ibizę 1.9tdi (2000-01) czyli na pompie rotacyjnej (bo seat i skoda wiadomo z opóźnieniem do vw wprowadzili pompowtryski) a wróciłem z corsą :),ale przynajmniej mi tak na samochodzie nie zalezy i moge ją poświecić do modyfikacji silnika, narazie rozglądam się za jakimś chiptuningiem, mam już wolną kasę ale jeszcze mi żal lecz powoli to mija ???

 

Tuning napewno jest łatwiejszy bo jest to popularny silnik, ja nawet nie moge power boxa do 1.7 wstawić bo gryzie się ze sterownikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest tuning 1.7 dti, sporo można z niego wycisnąć (obecnie 113km), są nawet filmiki:

Sorry ale to bujda na kółkach bo ani pompa tyle nie da ani turbawka nie napompuje. Nawet pojemnosc 1.7 nie ma takiego wyziewu zeby napedzic czesc gorącą turbiny. A tak na marginesie to przy mocy 113 Km to czas10,5 S do setki to cos za duzy bo powinno bc duzo nizej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tak ogólnie to możesz przejechać się na hamownię chociażby po to żeby zobaczyć w jakim stanie jest silnik. Ale nie jedź na inercyjną tylko na mahę-uzyskasz najbardziej wiarygodny wynik. Oczywiście liczymy na wykresik:)

Mam pod nosem V-Techa ale z inercyjna jakie sa wady tego typu hamowni i co to jest "mahe" ;p sorry za lamerstwo ;p hehehehehehe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak mamy takie mozliwosci odnosnie hamowni:

1. obciążeniowa i inercyjna?

2. na którym biegu auto było hamowane bo to tez jest wazne?

3. czy był i jaki nadmuch powietrza na IC?

4. jakie warunki zewnętrze? temp, wilgotność powietrza?

 

Maha to firma ttora robi maszyny do diagnostyki- dosc znan nawet jak pojedziesz na przeglad to zerknij na jakim sprzecie Ci sprawdzaj auto i raczje bedzie wlasnie Maha. Dodam jeszcze z eobciazeniowa jest lepsza no i wazne tez jest jak mocno pasami sie docisnie auto bo to tez ma wplyw. Oczewiscie na 5 biegu hamujemy auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności