Skocz do zawartości

Opel ASTRA G CHIPTUNING: plusy i minusy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

no ja go tak wyciagam do 3300 moze 3500 jak wskazowka dochodzi wyzej to jazdy juz nie ma

ale jak tak ze stala predkosica 170 jade to do tyhc 4 prawie dochodzi

i wcale to tak dlugo nie trwa zeyb sie tak rozpedzil

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie. Z racji tego ze siedze traz dosc duzo na forum VW to powiem wam jak to wyglada w tym koncernie. 1.9 tdi jak wiemy jest sporo odmian i nie chodzi tu tylko o moze. silniki mialy 90 lub 110 koni w wersjach z pompa rotacyjna. Jednak spraw jesttaka ze np silnik afn ma 110 koni ale wymiana na wtryski 216 daje mu juz z programem jakies 13-138KM ale np silnik troszke nowszy tez 110 konny AHF z wtryskami 216 i programem wykrzesa 150-160 KM. Niestety ale nowsze silniki maja wydajniejsza pompe. Jak widac liczy sie zarowno turbo, wtryski, IC jak i pompa. Niestety opel tu sie nie popisal i czy z DTL z dolozonym ickiem czy DTH za wiele sie nie wykrzesa bo cos kolo 120-127 KM( bynajmniej w AG).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE chce zakładać nowego posta dlatego zapytam się tutaj:

 

Czy to prawda, że te diesle y17dt czy y20dth (czyli z lat pomiędzy 2000(może wcześniej) a 2003) można bez problemu tuningować przez złacze OBD2 np. OPEL TECHEM

 

Za tego co się dowiedziałem to:

CORSA 1.7dti (y17dt) ma sterownik boscha

ASTRA 1.7dti (y17dt) ma sterownik delco

 

I jak to się ma do tunigu tych sterowników, podobno boscha jest łatwiej?

I czy tutaj dane na kościach pamięci są zasepowane czy jest to coś jak pamięc rom? (czyli kasowana po każdym rozruchu?)

 

Dzieki pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opeltechem tylko specjalnym programem

a skad go wziasc ??

raczej go nie zassiesz z neta

dzięki,

może jakis torrencik :beer: , tylko jak to sie nazywa , moze ktos z moich znajomych ma jakies dojscia :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta zassaj z neta

poustawiaj silnik

i odrazu szykuj kase na nowy

 

trzeba miec wiedze jak to zrobic

a tej nie znajdziesz na necie

ludzie ktorzy sie tym zajmuja strzega tajemnic handlowych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat zmartwychwastał to mam pytanko czy do 2.0 DTH 101KM/205NM mozna zrobic swapa do 2.2 DTH i z wymianą czego jeszcze sie to wiąze. Skoro koszt chipa w V-techu to około 2 tysie to dokładając jakies 2 tysie ( z montażem i robocizną a jesli sprzedamy swoj silniczek to i duzo mniej ) mamy silnik orginalnie mocniejszy bo cos kole 120 KM/280 NM. Czy jest mozliwy taki swap np z zafirki 2.2 DTH ten sam rocznik 2000r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Infusio spróbuj tutaj http://www.ecusoft.pl/ może będzie taniej.

Mój ojciec robił tam silnik w octavi 1,9 TDI 110 koni na 149 koni. Cała operacja była wykonana w maju 2005 roku, trwała 1 dzień, koszt na dzień wykonania 1080 PLN.

Zadzwoń do nich, może ceny się tak bardzo nie zmieniły i będzie opłacało się tam pojechać :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem :beer:

 

Koszt to 1500 zł hamownia przed i po czas trwania okolo 3-4 godzin. V-tech jastrzębie dla porównania 1800 zł hamownia przed i po jeśli nie uzyskają założonego przyrostu zmiana ceny oczywiscie proporcjonalnie do efektów

 

Choc dalej jestem zdania iz lepiej wsadzic wiekszy silniczek przygotowany pod wiekszą moc.

 

Ewentualnie czy ktoś wie czy można wsadzić wiekszą turbinke np o zmiennej geometrii łopatek i czy wiaże sie to z koniecznością przeprogramowania kompa ?? A moze jakies inne sposoby podniesienia mocy ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie czy ktoś wie czy można wsadzić wiekszą turbinke np o zmiennej geometrii łopatek i czy wiaże sie to z koniecznością przeprogramowania kompa ??

Oczywiście że po zapodaniu większej suszary trzeba będzie zmienić program który dostosuje dawki paliwa itd pod nowe warunki pracy. Generalnie każda modyfikacja mechaniczna jest w pełni wykorzystana dopiero po remapie. Seryjny program w ECM jest oparty na wartościach bezpiecznych, co wiąże się z rożnymi warunkami użytkowania auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności