Skocz do zawartości

Opel ASTRA G CHIPTUNING: plusy i minusy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Kumpel ma chipa w VW 1,9 TDI i niestety silnik,skrzynia itd wyeksploatowane na maxa pomimo przyzwoitego przebiegu.Gdyby chipowanie było takie dobre,to producenci aut stosowali by je seryjnie.Najgorsze jest to,że 2 razy przydarzyło mu się tak,że przy wyprzedzaniu chip się odłączył i niewiele zabrakło do czołowki.

Uważam,że ten zabieg przyspiesz agonię nie tylko samochodu.

Z tego może wynikać że kumpel ma wpięty moduł(zewnętrzny sterownik modyfikujący sygnały dochodzące z kompa) a nie zrobionego chipa bo chip nie może się odłaczyć (chip tuning to zmiana programu w oryginalnym komputerze) chyba tylko co najwyżej przestać działać. Co oznacza że tuningował jakiś niekiepski partacz. To może tłumaczyć usterki samochodu. Zwłaszcza jeśli miał wpięty moduł(można to badziewie kupić już za kilkaset złotych i samemu zamontować), który w bardzo prymitywny podnosi moc i powszechnie wiadomo że niszczy silnik. Co do firmy to ludzie najbardziej polecają Masters tuning z Warszawy, Compsport z Bielska Białej, natomiast radzą omijać z daleka krakowski V-tech. Tak na marginesie to w pucharze golfa V, który był rozgrywany na polskich torach wyścigowych, zawodnicy jeździli golfami V chipowanymi ze 140 na 170 koni. pozostałe zmiany dotyczyły tylko zawieszenia wydechu, montażu klatek itp. Sprzęgła, skrzynie i inne podzespoły seryjne. wiec chip wcale nie taki groźny;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous
stefdeath,To w kopńcu mówimy o chipowaniu,czy swapowaniu?

 

swap to zazwyczaj podmianka silnika,

 

kolejne kroki chiptuningu ze strony mastersa:

 

"Zgrywanie zawartości Epromu (pamięci głównej ECU).

 

Aby dokonać zmian w programie konieczne jest posiadanie oryginalnego programu z komputera tuningowanego samochodu. Tylko oryginalny program zmodyfikowany daje odpowiedni efekt i gwarancje niezawodnej pracy. W tym celu należy go zgrać (odczytać zawartość Epromu). Firma posiada bibliotekę ok. 600 różnego rodzaju oryginałów oraz internetowy dostęp do bazy danych innych firm. Aby zgrać program oryginalny należy wymontować i rozebrać komputer sterujący. Następnie należy wylutować pamięć i odczytać ją za pomocą programatora. W samochodach które zostały wyprodukowane po 2000r zaczęto stosować w sterownikach pamięć FLASCH. Wobec tego pojawiła się możliwość zarówno odczytu jak i programowania poprzez złącze diagnostyczne pojazdu. W takim przypadku nie ma potrzeby wymontowywania i rozbiórki komputera sterującego ECU. Programując tą metodą zniknął problem przeglądów serwisowych i ewentualnego kwestionowania przez serwis śladów rozbiórki komputera szczególnie w autach będących na gwarancji.

 

Modyfikacja programu.

 

Zgrany, oryginalny program z komputera sterującego jest modyfikowany. Dokonywane są zmiany w mapach bitowych a także w obszarze samego programu. Po dokonaniu zmian obliczane są sumy kontrolne programu tzw. Cks-sumy

 

Następnie program zostaje zapisany do biblioteki.

 

Programowanie ECU.

 

Programowanie odbywa się w sposób analogiczny jak przy odczycie. Nowy-zmodyfikowany program zostaje za pomocą programatora wprowadzony do pamięci. Pamięć zostaje wlutowana do komputera a komputer sprawdzony pod względem działania. Następnie komputer montowany jest do samochodu i dokonywana jest próba drogowa ( na hamowni). Jeśli istnieje możliwość programowania przez gniazdo diagnostyczne to średni czas programowania wynosi 1,5 minuty.

 

Zabezpieczanie programu.

 

Programy zabezpieczane są przed odczytem za pośrednictwem specjalnej podstawki kodującej. Ponieważ program kodujący oraz algorytm kodowania jest nieznany użytkownikowi, wykluczam ewentualność odczytu programu i zastosowanie go w innym samochodzie. Program ten przypisany jest tylko i wyłącznie do danego typu ECU i kopiowanie jego jest bezcelowe. "

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dobra dosc teorii.

Moze by tak wspolnymi silami zchipujemy nasze Asterki, bo widze ze sa tu osoby ktore maja wiedze i rozpoznanie w temacie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Dobra dosc teorii.

Moze by tak wspolnymi silami zchipujemy nasze Asterki, bo widze ze sa tu osoby ktore maja wiedze i rozpoznanie w temacie ???

 

wchodzę w to :D tak poważnie to od nowego roku odkładam kasę, muszę tylko jeszcze zrobić kilka rzeczy żeby samochodzik był w super stanie przed virusem:) mam nadzieję, że do czerwca się dam rade, tak żeby na urlop pojechać już potworem i potestować w trasie :lol: a jak się popsuje to sprzedam w cholere ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze takie pytanko?

Jakie są różnice w budowie silnika 1,6 8V 75 i 85 konnego?

Czy może zamiana kompa lub programu podniosłaby moc z 75 do 85?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiadomosc dla wszystkich ktorzy maja asterki 2.0 DTI wg Masters Tuning - chiptuning cyt. - Niestety...chiptuning tego silnika poprzez modyfikację programu sterującego jest niemożliwy :lol::D i co wy na to??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wczoraj wysłałem zapytanie do masters tuning. Odpowiedź : koszt 1500zł z hamownią, realny przyrost mocy 101--->120KM moment 205--->260/270Nm. dane które podałem im: rocznik auta-I połowa 2000r, przebieg 114tys. Czyli da się stuningować i to całkiem niedrogo :D wynika z tego że kolega który dostał odpowiedź odmowną ma pewnie samochodzik z późniejszych lat produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności