Skocz do zawartości

Opel ASTRA G CHIPTUNING: plusy i minusy


Rekomendowane odpowiedzi

Jaką najwiekszą turbinke mozna wcisnac do mojej asterki (2.0 16v DTI ) uwzględniając ewentualną przeróbke kolektora wydechowego.??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-236067
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A jaki najwiekszy silnik oplowski mozna tam wcisnąs czy 2,2 16V DTH bedzie pasował ?? ten z zafirki bo niewiem czy do asterki był taki montowany kiedykolwiek ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-236044
Udostępnij na innych stronach

byl montowany 2,2 do astry

 

ale raz dostac sam silnik bedzie ciezko

dwa bedzie drogi

trzy sam silnik to malo do tej zmiany -osprzet moze sie roznic

 

chcesz wiecej mocy zacznij od chipa w dobrej firmie

bedziesz mial moc i moment podobny do tego w 2,2 dti

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-236038
Udostępnij na innych stronach

Najpierw chciałbym zabrać sie od innej strony czyli zmiana tarcz hamulcowych na wpełni wentylowane , utwardzenie zawieszenia wymiana amorków na bardziej "zywe" utwardzenie tułu, rozpórka z przodu ( cholernie ciezko znaleźć do asterki jakis orginał ) zmiana kolektora wydechowego na bardziej ergonomiczny, wydech mam juz remusa poprawienie dostępu powietrza do narazie fabrycznego intercoolera, niestety niewiem jak wyglada sprawa z wymianą wtrysków na wieksze czy ta felerna VP44 wydoli czy trafi ja szlag bo jak narazie odpukac pije roznej jakosci ropke i smiga ok tak wiec jesli macie jakies uwagi chetnie wysłucham porad bardziej doświadczonych kolegów. Na koncu dopiero zabrałbym sie za chipa bo dopiero wtedy bedzie to bezpieczne

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-236030
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie mam wytrzaskane wiec skoro i tak bede je zmieniał to dostosuje do własnego stylu jazdy jakies 30 tys km temu miałem na tyle po 47 % wiec najwyzsza pora :) co do rozpórki to mialem okazje potestowac to na inny samochodzikach i efekt jest wyczuwalny odrazu .. orientujesz sie moze jak wyglada sprawa wymiany wtryskiwaczy ?? i jak odbija sie to na pompie paliwowej ?? Fakt 20 koników to mała roznica wiec pytanie czy do wyczucia i jak przekłada sie na osiągi jesli teraz do 100 mam okolo 10 s +/- 0.5

 

aaa hamulce no coz kilka razy zagrzałem je tak ze ledwo zahamowałem przed np zakretem wiec w to tez musze zainwestowac niewiem czy to naturalne czy to wina opon czy czegos ale w ciepłe dni powtarza mi sie to czesto

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-235995
Udostępnij na innych stronach

rozporki dzialaja najlepiej przy obnizonym zawieszeniu

przy normalnym mija sie to z celem

akurat mam u siebie zamontowana

roznica w prowadzeniu na zakretach jest spora

 

zrob najpierw to co potrzebne zeby jezdzic bezpiecznie

a potem sie baw w podnoszenie mocy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-235990
Udostępnij na innych stronach

Mhm dlatego wpierw chce sie zając zawieszeniem itd a dopiero potem mocą. To jest powód dla ktorego tak wyputuje aby moc od poczatku do konca zrobic to zgodnie ze sztuka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-235988
Udostępnij na innych stronach

co do kwestii mocy to nie baw się w żadną wymiane wtrysków- żeby to zrobić trza rozgrzebać cały silnik zdjąc głowice itp a efektu chyba praktycznie żadnego-o ile w ogóle da się założyć jakieś większe. Szczerze mówiąc wątpię. Co do turbiny przy większej rzeźbie podobno da się założyć z 2.2 albo podobną ale generalnie największe ograniczenie to pompa no i niezbyt duża wytrzymałość samego silnika. Kiedyś zgłębiałem temat i komuś udało sie nawet w trudzie wycisnąć jakieś 137KM na jakiejś customowej turbinie i wolnym wydechu. Właściwie najlepsza rada jaką dostałem u tunerów-chcesz mocy kup inne auto :) Dlatego olałem i zdecydowałem sie na samego chipa- bezpieczne 121KM i 275 niutków-zawieszenie, przeniesienie napędu , hamulce w seryjne spokojnie dają radę- można jeszcze ewentualnie wyciąć kata to turbawka będzie się szybciej wkręcać. A potem poszedlem za radą i do modów zakupiłem najmocniejsze 1.9 tdi i to dopiero jest fun :))

 

P.S. sory ale nie uwierzę że seryjne DTI ma 10.5s 0-100. Mimo tłumika remusa :lol:)) jest to raczej w okolicach 12s a po chipie wg moich pomiarów ciut poniżej 10s

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1706-opel-astra-g-chiptuning-plusy-i-minusy/page/9/#findComment-235976
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności