Skocz do zawartości

Jak usunąć filtr cząstek stałych - usunięcie DPF


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam Was,

 

Te wpisy z kulbu vectra dokladnie znam, koledzy doradzaja, aby wywyalic bebechy z filtra DPF i dodatkowo wstawic do srodka rure (zrobione u zwyklego tlumikarza). Bez zmiany okablowania i sterownika. Mowia tez, ze ten cykl wypalania i tak sie wlacza pomimo tego ze czujnik cisnienia zwraca ze jest OK. Mysle, ze to normalne, bo w sterowniku, z tego co sie dowiedzialem, oprocz sprawdzania tego cisnienia, jest jeszcze jakies inne wyliczanie wlasnie na podstawie przejechanych kilometrow i to chyba sie bedzie zgadzac... Albo dochodzi jeszcze kwestia sprawdzania temeperatury w ukladzie wydechowym. Czy ktos to moze skomentowac na podstawie swojego doswiadczenia.

 

Jeszcze tylko dodam tak dla informacji, dlaczego mnie tak ten filtr irytuje. Problemem jest takze to, ze moja ZAFIRA 1.9 CDTI 120KM spala za duzo, bez wzgledu na styl jazdy, nie moge zejsc ponizej 8,5 l/100. A dokladnie, to w miescie od 9,2 do 10,5 l/100. Poza miastem sama trasa najmniej co raz mialem to bylo 8 l/100, a normalnie to jest 8,5 do 9 l/100. W trasie oczywiscie tempomat i czy jade 120 czy 130 czy 150 km/h nie ma to znaczenia, ciagle wartosci sa spore. Wskazania na kompie prawie sie pokrywaja, choc czesto jest tak, ze wieksze spalanie pokazuje komp, niz to co potem jest na stacji. Podaje to co wychodzi mi z tankowania, nie z kompa.

 

Wydaje mi sie, ze cos jest nie tak z tym spalaniem. Co myslicie, czy takie spalanie jest w normie, czy powinienem jednak cos zrobic:

- kwestia filtra DPF (cykl prawie rowno co 600 km), w serwisie wszystko co mozna bylo to zrobili, jedynie go jeszcze nie wymienili.

- moze jeszcze dodatkowo kwestia zaworu EGR, mowia ze go mozna wyczyscic. Jak sie to robi i czy to moze miec wplyw na spalanie?

 

Ja stawiam na ten filtr cząsteczek stałych. Auto ma co prawda dopiero 28000 km, ale to chyba nie przeszkadza, ze moze byc zawalony. Auto mam z czerwca 2007, czyli jeszcze na gwarancji i najlepsze jest to, ze jak jade do serwisu i prosze o wymiane tego filtra, ze cos z nim jest nie tak, to mi mowia ze to tak ma byc i nic nie moga zrobic. Strasznie mnie to irytuje, wiec trzeba coś madrego z tym filtrem zrobic... Doradzcie co?:drunk:

 

Pozdrawiam i zycze owocnych rozwiazan...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

to serwis zle mowi TAK NIE MA BYC

zreszta niech pokaza jakie jest srednie spalanie i niech zobacza jakie ty masz...

Chyba wszedzie w europie w kazdym serwisie uslyszymy taka sama odpowiedz...przerobilem to juz kilkanascie razy i zawsze taka sama odpowiedz padala :drunk: prosze pojechac w trase i jechac ze stala predkoscia 50-60km/h :drunk:

A moje auto praktycznie non stop jest(bylo) w trasie i predkosci byly o wiele wieksze wiec cos tu nie tak..... :drunk:

Co do usuniecia, rozcialem ten caly uklad i wywalilem wszystko ze srodka, niestety kontrolka wciaz sie pali (ta z kluczem) i auto nie jezdzi tak jak powinno wiec tego raczej nie polecam :drunk: Jestem na etapie szukania uzywki z jakiegos rozbitka :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to twoje spalanie nie ma wiele wspolengo z tym filtrem

bo to dolanie nastepuje tylko co jakis czas i dziala tak jak juz tu wyzej pisali

 

co do tego spalania

ja bym wymienil filrt paliwa - moze zatankowales kiedys jakis syf

filtr powietrza do wymiany

no i przedewszystkim silnik musi zlapac temperatura

bo jak jezdzisz tylko krotkei odcinki po miescie to nie dziw

spalanie w trasie tez jednak masz wysolkie - tu bym przeczyscil egr i wszystko dookola (poczytaj sa juz tematy o tym)

i wtedy jeszzce raz sie temu przyjrzalpoliczyl i dopiero potem kombinowal z tym filtrem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to serwis zle mowi TAK NIE MA BYC

zreszta niech pokaza jakie jest srednie spalanie i niech zobacza jakie ty masz...

Chyba wszedzie w europie w kazdym serwisie uslyszymy taka sama odpowiedz...przerobilem to juz kilkanascie razy i zawsze taka sama odpowiedz padala :drunk: prosze pojechac w trase i jechac ze stala predkoscia 50-60km/h :drunk:

A moje auto praktycznie non stop jest(bylo) w trasie i predkosci byly o wiele wieksze wiec cos tu nie tak..... :drunk:

Co do usuniecia, rozcialem ten caly uklad i wywalilem wszystko ze srodka, niestety kontrolka wciaz sie pali (ta z kluczem) i auto nie jezdzi tak jak powinno wiec tego raczej nie polecam :drunk: Jestem na etapie szukania uzywki z jakiegos rozbitka :drunk:

no oczywiscie ze spalanie ma tak wygladac przy dopalaniu - ale to ma byc od czasu do czasu a serwis ma obowiazek usunac usterke (zwlaszcza jak auto jest na gwarancji) ktora powoduje ciagle podwyzszone spalanie - a tlumaczenie ze tak ma byc to... sorki ale albo to serwis opla albo jakies p.... co sie nie powinny za opla zabierac...

sorki ale serwis jest po to zeby zdiagnozowac usterke naprawic auto, inna sprawa koszta - tu juz zostawiam dyskusji co i jak jest w ramach gwarancji a co platne, nawet jesli by sie to skonczylo wymiana dpf'u

 

 

jesli kaza jechac na trase to proponuje im zaproponowac zeby serwisant sie z toba przejechal, albo zostawic im auto na 1-2 dni niech sami wyprobuja (na dluzszej trasie), i niech nie gadaja ze tak ma byc. a jesli sie upieraja przy takiej diagnozie to poprosze o pisemne uzasadnienie diagnozy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Parę słów komentarza do wątku...

Filtr paliwa i powietrza wymieniany w pazdzierniku, takze to na pewno wplywu na spalanie nie mialo. Pojechalem dzis do mojego zaufanego mechanika i poprosilem go o wyczyszczenie tego zaworu EGR. Zdziwil sie, ze chce czyscic przy przebiegu 28000, ale przekonalem go ze trzeba no i wyczyscil. Co ciekawe po podlaczeniu BOSCH KTS'a jeszcze przed czyszczeniem, komp pokazywal, ze wszystkie parametry sa OK, jesli chodzi o EGR, czyli ze sie otwieral i zamykal, itd... Oczywiscie sprawdzilismy tez parametry dla DPF'a i co wyszlo? Ze nasycenie 76%, a od ostatniego wypalania 400 km i to sie zgadzalo. Wyczyscili EGR i pojechalem w trase, po jakies 20-30 km wlaczyl sie cykl wypalania, no to go wzialem na przejazdzke 5 - 7 km przy obr 3500 - 4000 ustawione na tempomacie. I po tym wszystkim jak juz wracalem do domu po wykasowaniu BC, spalanie pojawilo sie miedzy 7,6, a 8,3 w miescie - hmm... to juz lepiej. Rozumiem ze tez miala wplyw na to temp. silnika. Podlaczylismy do KTS'a ponownie i okazalo sie ze nasycenie 20% w DPF'ie, podobno nowe maja juz ok 18%, wiec chyba niezle.... zobaczymy na jak dlugo!!!

Oczywiscie pojawie sie z informacja, kiedy nastepne wypalanie DPF sie wlaczy, czy sie cos zmienilo, czy nie. Usunięcie nadal rozwazam.

 

A! Po tych zabiegach dzisiejszych spalanie na drodze krajowej, takiej gdzie jechalem miedzy 90 a 120 wyszlo ok 6,0 l/100 to juz lepiej. Na trasie 150km wyszlo do ok 7,5 l/100, to juz lepsze wyniki.

 

Niemniej jednak, nadal szukam sposobu na pozbycie sie tego filtra cząsteczek stałych, szukam teraz właściwego mechanika z doświadczeniem w tym temacie.

 

P.S.

To moze na inna dyskusje, ale musze to powiedziec...

Poprzednio mialem benzyne, teraz diesela bo wieksza kultura pracy i wogole zawsze marzylem o "ropniaku z turbo", ale powiem szczerze zalet diesela widze coraz mniej: drozszy w zakupie, drozsze przeglady, glosniejszy, i jeszcze ten DPF... ehhhh, to chyba ostatni w mojej karierze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To niestety prawda. Dzisiejsze diesle sa coraz bardziej napakowane elektronika i roznymi eko-nowinkami co powoduje, ze musza byc bardziej zawodne. A przez to takze spalanie nieco im rosnie. Trudno powiedziec czy to sie oplaca, pewnie dopiero przy odpowiednio duzych przebiegach, a juz na pewno nie do jazdy po miescie.

Problem w tym, ze jak sie chce kupic uzywanego to wybor jest glownie w dieslach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miałem taki sam problem. Pomogła wymiana filtra powietrza. Byl mega zasyfiony a samochód miał jedyne 43000 km . Mi paliła 12,9 miasto , 9,2-10 trasa . Teraz jest ok i w trasie ok 6-6.5 , miasto 8.9 .

 

Czytalem na któryms z niemieckich forów , że był problem z softem w samochodach z DPF, a akcja serwisowa polegala na wgraniu nowego softu. Ale w naszych ASO nic o tym nie słyszeli. Mój znajomy mechanik uaktualnił mi soft Techem do najnowszego, więc może to też by pomogło ?

 

U mnie oczyszczanie włącza sie na ok 5-8 minut co ok 600- 1500 km , ale dużo jeżdzę ostro w mieście.

 

Wydaje się ,że twoj problem ze spalaniam nie jest zależny od DPF .

Możliwe , że silnik źle spala mieszankę , a zwiększona ilość sadzy automatycznie zapycha filtr DPF . Potem następuje zbyt częstę wypalanie z użyciem zwiekszonej dawki paliwa i koło się zamyka... 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miałem taki sam problem. Pomogła wymiana filtra powietrza. Byl mega zasyfiony a samochód miał jedyne 43000 km . Mi paliła 12,9 miasto , 9,2-10 trasa . Teraz jest ok i w trasie ok 6-6.5 , miasto 8.9 .

 

Czytalem na któryms z niemieckich forów , że był problem z softem w samochodach z DPF, a akcja serwisowa polegala na wgraniu nowego softu. Ale w naszych ASO nic o tym nie słyszeli. Mój znajomy mechanik uaktualnił mi soft Techem do najnowszego, więc może to też by pomogło ?

 

U mnie oczyszczanie włącza sie na ok 5-8 minut co ok 600- 1500 km , ale dużo jeżdzę ostro w mieście.

 

Wydaje się ,że twoj problem ze spalaniam nie jest zależny od DPF .

Możliwe , że silnik źle spala mieszankę , a zwiększona ilość sadzy automatycznie zapycha filtr DPF . Potem następuje zbyt częstę wypalanie z użyciem zwiekszonej dawki paliwa i koło się zamyka... :)

1) A czy moglbys sprawdzic jaka masz wersje softu? Po przejsciu to trybu TestMOde, pierwszy ekran to wersja softu. Czyli przycisk settings przytrzymac przez ok 5sek, a po sygnale klawisz BC, kliknij dwa razy.

2) Co rozumiesz przez to ze silnik zle spala mieszanke i jak to sprawdzic? Po podlaczeniu do kompa wszystkie parametry idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności