Skocz do zawartości

Jak usunąć filtr cząstek stałych - usunięcie DPF


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A czy ktoś z Was sprawdzał opcję "wyłączania DPFa" w nowej wersji op-coma. Dziś diagnozując moją zafirę zauważyłem w wersji programu 090820b, że chyba w centralnych układzie elektronicznym nadwozia nie pamiętam dokładnie, pojawiła się opcja dotycząca filtra DPF, u mnie widnieje wystepuje ale można zaprogramować nie wystepuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak osoba zajmująca się "zawodowym" usuwaniem FAP/DPF :-) :oops: nie będę się wypowiadał na temat "ekologiczności" filtra cząstek stałych ponieważ i tak moja wypowiedź może zostać odebrana jako stronnicza. Niech każdy we własnym zakresie poszuka informacji na ten temat.

 

 

Z wielu względów właściciele aut usuwają filtry cz. st. my wyłączamy ich "obsługę" programowo. Jak macie jakieś pytania to piszcie, a ja postaram się na nie odpowiedzieć.

Trochę informacji: www.tuneforce.pl/FAP.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

silniki z gropy CDTI maja filtr PDF.

 

1. przeciez podobno zafiry cdti z polsikiego salonu z lat 2005-6 nie miały dpf?

 

2. co o tym sadzicie? http://www.allegro.pl/item854711093_problem_fap_dpf_usuniemy_lowicz_nie_emulator.html

 

Witam kolegów!!!

 

Byłem w firmie z w/w linku na wyprogramowanie tego nieszczęsnego filtra i szczerze ją polecę. Autem po zabiegu zrobiłem już 1500 kilometrów i problem znikł. Auto nie wpada mi w braki mocy, nie kopci, a co najważniejsze mniej pali, no i nie ma żadnych błędów filtra :mrgreen:.

Poleciłem ich już kilku innym kolegom i wszyscy mają auta doprowadzone do normalności.

Warto skorzystać bo tyle co mnie ten filtr nerwówki kosztował i pieniędzy u różnych macherów to tylko ja wiem. I co najważniejsze zrobili mi tą usługę przez złącze diagnostyczne bez jakichkolwiek kombinacji. Jestem bardzo zadowolony.

 

Pozdawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ADAMO_16

kolego mariobros jeśli możesz to podaj cene usługi i jaki czas zajmuje taka operacja.Wykonują to na miejscu czy furke zostawiamy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak ktoś jeździ tylko po mieście to na jaką cholerę kupuje DIESLA !!

1 żeby móc powiedzieć że ma diesla

2 chce zarżnąć auto

A teraz konkret w tym linku są wyjaśnienia i namiary na aligatora z Katowic który zajmuje DPFami.

http://forum.vectra-unlimited.pl/archive/index.php/t-54404.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TuneFORCE

1. Jeżeli FAP/DPF jest na wykończeniu to należy przeprowadzić diagnostykę żeby stwierdzić co nam w aucie nawaliło, najczęstsza przyczyną uszkodzenia filtra cz. st jest:

- turbina "rzygająca" olejem

- uszkodzone wtryski

 

Jeśli wymienimy FAP/DPF na nowy a nie usuniemy awarii to problem wróci i znowu będziemy mieli duży wydatek.

Możemy usunąć FAP/DPF i wyłączyć go softowo, wtedy autko bedzie jeździło jak należy, nie będa migały kontrolki czy paliwo nie będzie sie mieszało z olejem silnikowym.

Mimo wszystko usterka należy usunąć, jeśli to jest turbina to prędzej czy później powie papa jeśli będziemy mieli pecha to najwyżej kawałek wirnika wpadnie nam do wnętrza silnika ;) jeśli problem będzie z wtryskami to w pewnym momencie może nam wypalić dziurę w tłoku czy korbowód wyjdzie bokiem.

 

W razie pytań:

http://forum.opel24.com/chiptuning-by-tuneforce-vt40016.htm

 

www.tuneforce.pl/FAP.html

 

Przerobiliśmy już masę Opli, w większości wypadków właściciele decydują sie na usunięcie filtra i wyłączenie jego obsługi a w zamian montują katalizatory spełniające normy euro3/4.

 

Jeśli ktoś mimo wszystko chce zostać przy seryjnym FAP/DPFie to możemy przeprowadzić diagnostykę, wyeliminować usterkę i wymienić FAP/DPF na ori. nowy bo takie tez mamy w ofercie w cenie dużo niższej niż ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
TuneFORCE, witam , obecnie mieszkam w norwegii a arendal , w polsce w szczecinie . Jaka byla by najlepsza opcja usuniecia filtra czastek , jaki jest koszt , przy zwiekszeniu mocy silnika , jaka jest bezpieczna granica zwiekszania mocy , dodam ze mam zaifre 2006 1.9cdti 100KM. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności