Skocz do zawartości

Ceramizer


Gość loozack

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

W przedostatnim (o ile dobrze pamiętam) numerze Motoru pisali o Ceramizerze i bardzo mocno redaktorzy powątpiewali w jego skuteczność, gdyż nie dopuszczono ich do testowej Hondy, a tym samym nie mogli sprawdzić czy rzeczywiście spuszczono z niej w całości olej. Więc zapowiedzieli, iż wkrótce sami przeprowadzą identyczny test, ale już na swoim aucie i przedstawią co i jak. No cóż - zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeprowadzony był test w programie "Na osi" bodajże na tvn7, ale chętnie zapoznam się z testem motoru. Lesiu, jeśli czytasz "Motor" miałbym gorącą prośbę do Ciebie o skan takiego testu jak się ukaże. Sam gazety nie kupuję i na pewno nie będę miał głowy żeby pamiętać i szukać kiedy test się ukaże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

I co z tym testem z motoru ?

 

 

 

Jeszcze nie próbowałem tego cuda, ale jak najbardziej mialem styczność swego czasu i w szkole i w pracy z węglikami spiekanymi tzw. "vidią" i śmiem twierdzić że ktoś mógł mieć naprawdę świetny pomysł. Każdy kto miał kiedykolwiek styczność z obróbką skrawaniem chyba powinien się ze mną zgodzić. Najprostszym przykładem jest zauważenie żywotności zwykłego noża tokarskiego do żywotności noża z węglikiem spiekanym przy dość ekstremalnej obróbce (jaką się za młodu robiło ??? ). Vidia ma to do siebie że rzeczywiście jest ku....o twarda i odporna na temperatury rzędu setek, jak nie tysięcy stopni (już dokładnie nie pamiętam). Jej jedynym mankamentem jest że jest o wiele bardziej krucha w stosunku do stali narzędziowej (np. NC10), no ale nikt chyba nie ma zamiaru walić młotkiem w środku silnika ;)

 

 

Drugim potwierdzeniem mogą być stosowane w przemyśle pomiarowym płytki wzorcowe ceramiczne które są o wiele droższe od stalowych ze względu na swoją o wiele dłuższą żywotność i minimalną ścieralność (prawie żadną) dożywotnio. W końcu płytki wzorcowe mają tolerancję błędu 0,001 mm :)

 

Ps. dlatego myślę że sobie sprawię raz ten wynalazek ze względu że mój silnik gazownik wziął za diesla :) jak do niego podjechałem a mam na nim już prawie 220kkm :)

 

Myślę że znawcy tego tematu potwierdzą moje tezy i się ze mną zgodzą :)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: Sro Lis 07, 2007 09:36

...a mianowicie, zapodalem ceramizer do silnika i mniej wiecej staram sie jezdzic max 60 km na godzine (obr nie przekraczaja 2500 tys jak zaleca producent)

Zapytaj kolegi czy widać jakieś efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z motorem nic, sprawdzam co tydzień i głucha cisza. Nie wiem czy olali temat, czy zapomnieli, w każdym razie nic nie było do tej pory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

I co z tym testem z motoru ?

 

 

 

Jeszcze nie próbowałem tego cuda, ale jak najbardziej mialem styczność swego czasu i w szkole i w pracy z węglikami spiekanymi tzw. "vidią" i śmiem twierdzić że ktoś mógł mieć naprawdę świetny pomysł. Każdy kto miał kiedykolwiek styczność z obróbką skrawaniem chyba powinien się ze mną zgodzić. Najprostszym przykładem jest zauważenie żywotności zwykłego noża tokarskiego do żywotności noża z węglikiem spiekanym przy dość ekstremalnej obróbce (jaką się za młodu robiło :( ). Vidia ma to do siebie że rzeczywiście jest ku....o twarda i odporna na temperatury rzędu setek, jak nie tysięcy stopni (już dokładnie nie pamiętam). Jej jedynym mankamentem jest że jest o wiele bardziej krucha w stosunku do stali narzędziowej (np. NC10), no ale nikt chyba nie ma zamiaru walić młotkiem w środku silnika ;)

 

 

Drugim potwierdzeniem mogą być stosowane w przemyśle pomiarowym płytki wzorcowe ceramiczne które są o wiele droższe od stalowych ze względu na swoją o wiele dłuższą żywotność i minimalną ścieralność (prawie żadną) dożywotnio. W końcu płytki wzorcowe mają tolerancję błędu 0,001 mm http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Ps. dlatego myślę że sobie sprawię raz ten wynalazek ze względu że mój silnik gazownik wziął za diesla http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif jak do niego podjechałem a mam na nim już prawie 220kkm ;)

 

Myślę że znawcy tego tematu potwierdzą moje tezy i się ze mną zgodzą :)

Pozdrawiam

A pomyślałeś kolego w jakich warunkach uzyskuje się takie spieki ?

Jak Sobie to wyobrażasz ? Wlanie środka zwanego "ceramizerem" ma spowodować nałożenie warstwy, mikrofilmu powodującego zmniejszenie tarcia w temperaturze rzadko przekraczającej 100'C. Spieki uzyskuje się jak pisałeś w dużo wyższych temperaturach. Żeby uszczelnić zdezelowany silnik to wlej gęstszy olej. Też będziesz miał wrażenie że jest ciszej. A ponadto jak by silniki mogły pracować bez oleju to z pewnością znalazła by się firma, która wykorzystała by ten cudowny patent. A tak moim zdaniem to czysty marketing.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

 

A pomyślałeś kolego w jakich warunkach uzyskuje się takie spieki ?

Jak Sobie to wyobrażasz ? Wlanie środka zwanego "ceramizerem" ma spowodować nałożenie warstwy, mikrofilmu powodującego zmniejszenie tarcia w temperaturze rzadko przekraczającej 100'C. Spieki uzyskuje się jak pisałeś w dużo wyższych temperaturach. Żeby uszczelnić zdezelowany silnik to wlej gęstszy olej. Też będziesz miał wrażenie że jest ciszej. A ponadto jak by silniki mogły pracować bez oleju to z pewnością znalazła by się firma, która wykorzystała by ten cudowny patent. A tak moim zdaniem to czysty marketing.

Wiadomo że nie będzie to ten sam spiek co na węglikach ale jako takie utwardzenie i uszczelnienie wydaje mi się że powinno występować. Co do silników bez oleju to nikt nie mówi (nawet oni) żeby jeździć bez niego.

Może i jest to marketing ale w sumie gdzie go teraz nie ma.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności