Skocz do zawartości

Ceramizer


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

W przedostatnim (o ile dobrze pamiętam) numerze Motoru pisali o Ceramizerze i bardzo mocno redaktorzy powątpiewali w jego skuteczność, gdyż nie dopuszczono ich do testowej Hondy, a tym samym nie mogli sprawdzić czy rzeczywiście spuszczono z niej w całości olej. Więc zapowiedzieli, iż wkrótce sami przeprowadzą identyczny test, ale już na swoim aucie i przedstawią co i jak. No cóż - zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1860-ceramizer/page/6/#findComment-299330
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeprowadzony był test w programie "Na osi" bodajże na tvn7, ale chętnie zapoznam się z testem motoru. Lesiu, jeśli czytasz "Motor" miałbym gorącą prośbę do Ciebie o skan takiego testu jak się ukaże. Sam gazety nie kupuję i na pewno nie będę miał głowy żeby pamiętać i szukać kiedy test się ukaże.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1860-ceramizer/page/6/#findComment-299265
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

I co z tym testem z motoru ?

 

 

 

Jeszcze nie próbowałem tego cuda, ale jak najbardziej mialem styczność swego czasu i w szkole i w pracy z węglikami spiekanymi tzw. "vidią" i śmiem twierdzić że ktoś mógł mieć naprawdę świetny pomysł. Każdy kto miał kiedykolwiek styczność z obróbką skrawaniem chyba powinien się ze mną zgodzić. Najprostszym przykładem jest zauważenie żywotności zwykłego noża tokarskiego do żywotności noża z węglikiem spiekanym przy dość ekstremalnej obróbce (jaką się za młodu robiło ??? ). Vidia ma to do siebie że rzeczywiście jest ku....o twarda i odporna na temperatury rzędu setek, jak nie tysięcy stopni (już dokładnie nie pamiętam). Jej jedynym mankamentem jest że jest o wiele bardziej krucha w stosunku do stali narzędziowej (np. NC10), no ale nikt chyba nie ma zamiaru walić młotkiem w środku silnika ;)

 

 

Drugim potwierdzeniem mogą być stosowane w przemyśle pomiarowym płytki wzorcowe ceramiczne które są o wiele droższe od stalowych ze względu na swoją o wiele dłuższą żywotność i minimalną ścieralność (prawie żadną) dożywotnio. W końcu płytki wzorcowe mają tolerancję błędu 0,001 mm :)

 

Ps. dlatego myślę że sobie sprawię raz ten wynalazek ze względu że mój silnik gazownik wziął za diesla :) jak do niego podjechałem a mam na nim już prawie 220kkm :)

 

Myślę że znawcy tego tematu potwierdzą moje tezy i się ze mną zgodzą :)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1860-ceramizer/page/6/#findComment-289281
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: Sro Lis 07, 2007 09:36

...a mianowicie, zapodalem ceramizer do silnika i mniej wiecej staram sie jezdzic max 60 km na godzine (obr nie przekraczaja 2500 tys jak zaleca producent)

Zapytaj kolegi czy widać jakieś efekty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1860-ceramizer/page/6/#findComment-289275
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

I co z tym testem z motoru ?

 

 

 

Jeszcze nie próbowałem tego cuda, ale jak najbardziej mialem styczność swego czasu i w szkole i w pracy z węglikami spiekanymi tzw. "vidią" i śmiem twierdzić że ktoś mógł mieć naprawdę świetny pomysł. Każdy kto miał kiedykolwiek styczność z obróbką skrawaniem chyba powinien się ze mną zgodzić. Najprostszym przykładem jest zauważenie żywotności zwykłego noża tokarskiego do żywotności noża z węglikiem spiekanym przy dość ekstremalnej obróbce (jaką się za młodu robiło :( ). Vidia ma to do siebie że rzeczywiście jest ku....o twarda i odporna na temperatury rzędu setek, jak nie tysięcy stopni (już dokładnie nie pamiętam). Jej jedynym mankamentem jest że jest o wiele bardziej krucha w stosunku do stali narzędziowej (np. NC10), no ale nikt chyba nie ma zamiaru walić młotkiem w środku silnika ;)

 

 

Drugim potwierdzeniem mogą być stosowane w przemyśle pomiarowym płytki wzorcowe ceramiczne które są o wiele droższe od stalowych ze względu na swoją o wiele dłuższą żywotność i minimalną ścieralność (prawie żadną) dożywotnio. W końcu płytki wzorcowe mają tolerancję błędu 0,001 mm http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Ps. dlatego myślę że sobie sprawię raz ten wynalazek ze względu że mój silnik gazownik wziął za diesla http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif jak do niego podjechałem a mam na nim już prawie 220kkm ;)

 

Myślę że znawcy tego tematu potwierdzą moje tezy i się ze mną zgodzą :)

Pozdrawiam

A pomyślałeś kolego w jakich warunkach uzyskuje się takie spieki ?

Jak Sobie to wyobrażasz ? Wlanie środka zwanego "ceramizerem" ma spowodować nałożenie warstwy, mikrofilmu powodującego zmniejszenie tarcia w temperaturze rzadko przekraczającej 100'C. Spieki uzyskuje się jak pisałeś w dużo wyższych temperaturach. Żeby uszczelnić zdezelowany silnik to wlej gęstszy olej. Też będziesz miał wrażenie że jest ciszej. A ponadto jak by silniki mogły pracować bez oleju to z pewnością znalazła by się firma, która wykorzystała by ten cudowny patent. A tak moim zdaniem to czysty marketing.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1860-ceramizer/page/6/#findComment-285050
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

 

A pomyślałeś kolego w jakich warunkach uzyskuje się takie spieki ?

Jak Sobie to wyobrażasz ? Wlanie środka zwanego "ceramizerem" ma spowodować nałożenie warstwy, mikrofilmu powodującego zmniejszenie tarcia w temperaturze rzadko przekraczającej 100'C. Spieki uzyskuje się jak pisałeś w dużo wyższych temperaturach. Żeby uszczelnić zdezelowany silnik to wlej gęstszy olej. Też będziesz miał wrażenie że jest ciszej. A ponadto jak by silniki mogły pracować bez oleju to z pewnością znalazła by się firma, która wykorzystała by ten cudowny patent. A tak moim zdaniem to czysty marketing.

Wiadomo że nie będzie to ten sam spiek co na węglikach ale jako takie utwardzenie i uszczelnienie wydaje mi się że powinno występować. Co do silników bez oleju to nikt nie mówi (nawet oni) żeby jeździć bez niego.

Może i jest to marketing ale w sumie gdzie go teraz nie ma.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1860-ceramizer/page/6/#findComment-285045
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności